Hoofdmenu

lachstern?

Gestart door A. Vermaat, april 23, 2009, 16:50:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

A. Vermaat

Vanmorgen op de Kraaijenbergse plas 5 zagen wij een grotere stern vliegen die onze aandacht trok. Volgende kenmerken he ik opgeschreven: Zwarte korte snavel, geen geel op kunnen ontdekken. Rug en vleugels egaal grijs, niet de lichtste tint, behoorlijke gevorkte staart. Jachtmethode viel op dat ie niet dook. Geprobeert foto's door telescoop te maken, maar dat valt niet mee.
Ik had gelezen dat Gert-Jan Caspers van de week hier ook een opvallende grotere stern had, dat maakte me extra attend.
Ter plekke waren we redelijk overtuigd, maar nu ik de bijgevoegde foto's zie niet meer. Toch een Grote Stern?

Arend Vermaat
Met vriendelijke groet
Arend Vermaat

Date Lutterop

Wat is er mis met Visdief?

Groet,

Date


teunvankessel

Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

Flor Rhebergen

Kijk bijvoorbeeld alleen al naar de lange gevorkte staart die bij Grote Stern en al helemaal bij Lachstern een stuk korter is.
Groet,
Flor Rhebergen

https://twitter.com/FRhebergen

frankneijts

En natuurlijk het opvallende kleurverschil tussen stuit/staart vs. rug: Lachstern is vrijwel egaal lichtrgrijs van boven.........
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

A. Vermaat

Bedankt voor de reacties. Hij leek me te groot en grof, maar toch maar een visdief (andere visdiefjes hadden nl een rode snavel, deze blijkbaar nog niet). Met deze foto's en de boekwerken kan ik ook niet iets anders ervan maken (zou niet durven...). Jammer maar het verder prima vogelen

groeten Arend
Met vriendelijke groet
Arend Vermaat