welke vogel?

Gestart door sander van vliet, april 21, 2009, 08:49:09 AM

Vorige topic - Volgende topic

sander van vliet

bij de oostvaarderplassen hoorde ik (Oostvaardersplassen - Pad naar De Grauwe Gans (156.819,498.764)) een vogelroep, vanuit het riet. Ik heb de vogel niet gezien!

De roep was als een soort rinkelend belletje. En het ging continu door. Op het moment dat ik dacht waar de vogel zou zitten stopte hij/zij.
Toen ik weer wegliep, begon het weer.
Ik heb geen idee wat het is geweest en ben benieuwd of iemand aan mijn omschrijving een vogel kan vasthangen.
Bedankt alvast

g.j.p.gelderblom


Jan de Lang

Zoals je het geluid beschrijft doet het denken aan dat van de Grauwe Gors.
Gezien de habitat en de lage, verscholen zangplaats lijkt dat niet zo waarschijnlijk. Kan wel. Vergelijk met geluidsopnames.

Predator

Groet, Maarten

Jan de Lang

De beschrijving van het geluid ("rinkelend belletje") past in mijn voorstelling niet bij de sprinkhaanzanger, maar als iemand dat aangehouden hoogtonige wekkertje nou zo hoort...? Dan valt alles op z'n plek: de biotoop, de verdekte zangpost, het abrupte afbreken en na een korte pauze hervatten van de zang.

sander van vliet

ja hoor!!!

ik zit de geluiden te beluisteren hier op waarneming.nl en het is de sprinkhaanzanger 100%.
Ik wist niet zo goed hoe ik het geluid beter moest weergeven Jan, maar dit is het wekkertje.

Allemaal bedankt voor de hulp.

groet
Sander