Meerijden naar vogelwaarnemingen

Gestart door ondernemer23, maart 28, 2009, 11:32:35 AM

Vorige topic - Volgende topic

ondernemer23

Beste Mensen,

Ik wil graag vragen of dat er mensen zijn waarmee ik kan meerijden naar zeldzaamheden, mijn voorkeur gaat uit naat mensen in de omgeving van EINDHOVEN , ik heb zelf op het moment geen auto en zou graag naar verschillende vogels willen kijken, graag hoor ik van mensen die van plan zijn te reizen naar verschillende vogels of andere diersoorten

Met vriendelijke groeten,

Danny Slegers
Met vriendelijke groet,

Danny Slegers

Goyatlah

#1
Ik doe nagenoeg alles met de fiets. In combinatie met de trein kun je bijna heel Nederland bereiken, met minimale CO2-uitstoot.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's


waterland01

Beste Goyatlah,

Je kunt alles inderdaad met het openbaar vervoer bereiken, maar dan ben je voor soms niet eens verre afstanden wel 3, 4 of 5 uur onderweg. Probeer maar eens met het openbaar vervoer van zeg Lelystad in een dorpje in de Betuwe te komen omdat daar een excursie start. Onmogelijk te doen. Openbaar vervoer is prima als je van A naar B moet en niet verder, want anders wordt het afzien...
De realiteit is dat je een auto regelmatig gewoon nodig hebt, ook als je je natuurstudie wilt beoefenen. En die Co2-uitstoot van auto's wordt zo overdreven...
Henk Timmerman

Guus Peterse

Beste Henk

Ik moet hier toch Goyatlah / Dolf een beetje gelijk geven. Ik beoefen al vele jaren natuurstudie en ik doe dat al vele jaren zonder (eigen) auto. Met openbaar vervoer, fiets en te voet. En dat gaat prima. Ik ben niet dogmatisch, rij heus als dat uitkomt wel eens met mensen mee en sommige dingen zijn met OV inderdaad heel erg lastig, maar mijn ervaring is dat heel veel heel goed te doen is binnen heel redelijke tijdstermijn. Bijkomend voordeel is dat je al die uren in de trein naar behoefte nuttig of aangenaam kunt besteden met boek of krant, wat in de auto niet zo gemakkelijk is, zeker als je zelf rijdt.
En of die Co2-uitstoot van auto's zo wordt overdreven, nou ja, daarover verschillen de meningen.
Verder moet iedereen het overigens zelf weten en ik verwijt het niemand die wel met de auto gaat. Zoals gezegd, soms rij ik mee.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

pia zz

Gaat het nu over "meerijden"of over " de vervuiling van de auto""??? B)  B)  
  groet Pia.

Justin Jansen

D'r is toch harstikke veel te zien in Eindhoven en omgeving en met de fiets prima de doen. De Strabrechtse Heide, Soerendonck, Aquabest alleen daar kun al meer dan genoeg tijd in kwijt. Geloof dat alles mensen welke actief waren met soortenjagen in Eindhoven en omgeving, dit ook ingezien hebben en zijn allemaal lekker aan het regiovogelen, veel leuker en stoerder.  
M.v.g., Justin Jansen


GijsB

Citaat van: Goyatlah op maart 28, 2009, 12:05:54 PM
Ik doe nagenoeg alles met de fiets. In combinatie met de trein kun je bijna heel Nederland bereiken, met minimale CO2-uitstoot.

Ik doe het ook zo, maar sommige dingen zijn toch wel redelijk ver, moet ruim 2 uur fietsen naar ezumakeeg vanaf groningen, wat met de auto toch wel in minder dan een uur te doen
Gijs

frankw