Schele verrekijker

Gestart door Pim, april 05, 2009, 18:59:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

Pim

Ik heb altijd met het idee rondgelopen dat een Swarovski verrekijker onfeilbaar is, maar vandaag moest ik deze visie toch bijstellen.

Ik draaide mijn dopen van de EL 8.5 x 42 en maakte de lens schoon met een doekje. Toen ik de doppen er weer op draaide en keek naar een overvliegende meeuw werd ik heel erg duizelig.

Zijn er ook andere mensen die het wel eens mee gemaakt hebben dat zo'n dure topkijker scheel gaat zien zonder dat deze als stuiterbal is gebruikt?
Zo ja, werd dit goed afgehandeld door de fabrikant?
Hoe lang duurde het voordat de kijker weer terug was?

Bedankt alvast.
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

JanF

Hallo Pim,
Ik heb mijn Swarovski telescoop vorig jaar wel laten stuiteren en dat is prima afgehandeld.
Via de VBN is de telescoop opgestuurd naar de fabrikant en de kosten waren nagenoeg nihil ( alleen de verzendkosten ) De reparatie viel onder de levenslange garantie. Volledig uit elkaar gehaald en elk onderdeeltje gechecked, is mij verteld.
Het duurt ongeveeer 3 tot 5 weken voordat de apperatuur weer terug is.
Alle zendingen vanuit Nl schijnen via Brussel te gaan, waarvanuit er eens in de 14 dagen naar Oostenrijk wordt getransporteerd.
met vr. groeten
Jan van de Fliert

Zonnekoning

Hallo Pim,
Gewoon naar een dealer in de buurt gaan en de kijker laten opsturen.
Ik heb hem 2 keer laten stuiteren en bij de laatste keer wilde het rechter gedeelte niet meer scherpstellen.
Erg lullig als dat op de boot naar Terschelling gebeurd (viel van een tafeltje), zo'n 10 jaar geleden... :'(
De eerste val heeft die overleefd en dat was tijdens een het fietsen met volle fietstassen (was toen postbode).
Ik bleef toen op een één of andere manier met mijn kijker achter het stuurt haken en de draagriem schoot los.
Het is niet prettig om je SLC 10x42 WB over het wegdek te zien stuiteren...
Ik vond de kosten erg meevallen, maar dit viel natuurlijk niet onder de garantie. 8)
Nu weet ik wel zeker dat het een oerdegelijke kijker is en heb er nog steeds veel plezier van... ;D
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

Pim

Bedankt voor jullie reacties.
Ik mis mijn kijkertje wel enorm en moet het nu allemaal met mijn reservekijker doen.
Gelukkig is dat nog best een redelijk ding van rond de 500 euro.
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl