Buizerd of toch wat anders

Gestart door ajvwijk, april 15, 2009, 22:15:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

ajvwijk

Inmiddels heb ik de buizerd al met zoveel verschillende kleuren gezien dat ik het niet meer met zekerheid kan zeggen. Vandaar de vraag of iemand kan zeggen of dit een buizerd is of misschien toch een andere soort.
Ton van Wijk

Thijs Fijen

Een man Bruine Kiekendief. Volgens mij, maar pin me der niet op vast, een 4e kalenderjaar.
Thijs Fijen

ajvwijk

Bedankt voor de determinatie. De bruine kiekendief had ik nog nooit gefotografeerd, buizerds daarentegen al zeer vaak  :D
Ton van Wijk

Tilburg

Citaat van: Thijs Fijen op april 15, 2009, 22:17:17 PM
Een man Bruine Kiekendief. Volgens mij, maar pin me der niet op vast, een 4e kalenderjaar.
Geen 2e?
Groeten uit het zuiden,

Kasper Sommer (18)

frankneijts

Citaat van: Tilburg op april 15, 2009, 23:12:41 PM
Citaat van: Thijs Fijen op april 15, 2009, 22:17:17 PM
Een man Bruine Kiekendief. Volgens mij, maar pin me der niet op vast, een 4e kalenderjaar.
Geen 2e?
Waarom Ivo?
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Tilburg

Nee is het niet. Mist daardoor wat zwart op de ondervleugel, toch?
Groeten uit het zuiden,

Kasper Sommer (18)

Thijs Fijen

Waarom een 4e kj volgens mij:

Vrijwel adult kleed, maar let op de staart. Daar zitten nog wat bruine veren in. Ook in de arm- en handpennen zijn nog wat bruine veren te vinden. Verder kan de kop en voorrand van de vleugels ook nog wat lichter voor een adulte vogel.
Thijs Fijen

BramtK

#7
Die kleden zijn bij de Bruine kiekendief niet zo makkelijk aan een leeftijd koppelen: Veel variatie met als algemene deler wel dat het mannetje op de onderdelen steeds lichter wordt. I.c.m. met die grijze armpennen zou je inderdaad kunnen denken aan een 4kj.

Bram
Groeten,

Bram ter Keurs