Hoofdmenu

Zwarte kraaien

Gestart door Gerben Mensink, april 02, 2009, 21:41:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gerben Mensink

Ik tel een Scholeksterslaapplaats bij Zwolle-Zuid. De afgelopen weken verschenen daar in de buurt tegen de avond ook steeds vaker Zwarte kraaien. De groep is gestaag gegroeid tot vandaag 112 exemplaren. (die voor de verandering niet in hun slaapbomen gingen zitten maar ergens anders heen verdwenen).

Ik ben niet eerder zoveel Zwarte kraaien bijelkaar tegen gekomen. Komt dat meer voor? En waarom groeit de groep nog steeds? Ik zou verwachten dat hij juist kleiner zou worden omdat er vogels onderhand wel eens aan broeden zouden kunnen gaan denken.
groet,
Gerben Mensink

Tilburg

Broeden die niet gewoon op hun slaapplek in de bomen? Hier in de buurt hetzelfde, maar dan met kauwtjes. Ook zeker zo'n honderd komen er hier telkens iedere avond over gevlogen. Flinke nesten ook op de slaapplekken.
Groeten uit het zuiden,

Kasper Sommer (18)

Gerben Mensink

Ivo, ik vermoed dat het in jou geval niet om Zwarte kraaien gaat maar om Roeken. Die broeden bij elkaar, iets wat Zwarte kraaien nu juist niet doen.  
groet,
Gerben Mensink

Tilburg

CiteerIvo, ik vermoed dat het in jou geval niet om Zwarte kraaien gaat maar om Roeken. Die broeden bij elkaar, iets wat Zwarte kraaien nu juist niet doen.
Ik heb het over Kauwen. Niet over Zwarte kraaien, en geloof mij. Het verschil tussen een Roek en een Kauw kan ik wel zien ;)
Groeten uit het zuiden,

Kasper Sommer (18)

Gerben Mensink

Dan snap ik je link met die nesten in de bomen niet. Die lijken mij niet van Kauwen te zijn.
groet,
Gerben Mensink