Overigens zeggen die ook dat elk paar gewoonlijk 2-3 nesten heeft, die ze afwisselend gebruiken
undefiVerliefde zeearenden te volgen via webcam Uitgegeven: 8 maart 2007 12:04 LELYSTAD - Ook enorme roofvogels kunnen vertederen. Dat blijkt uit de webcambeelden die sinds donderdag een kijkje in het zeearendennest in de Oostvaardersplassen bieden. Via de webcam wordt duidelijk dat de grote vogels, met een spanwijdte van tweeënhalve meter, als een verliefd stelletje met elkaar tutten. Ze hebben gepaard en leggen met grote precisie takjes recht in het nest waarin vorig jaar voor het eerst sinds mensenheugenis een zeearend werd geboren. De tekenen zijn volgens de deskundigen duidelijk: het stel maakt het nest opnieuw gereed om te broeden. De beelden zijn te zien via de internetpagina van Staatsbosbeheer, www.staatsbosbeheer.nl. ned
Zijn er eigenlijk ook nog anderen die de beelden niet meer kunnen zien? en nee ik kijk de gehele dag door en wacht soms een half uur, dus het lijkt dat er dan niet altijd meer dan 600 man willen kijken,
Er is wel iets veranderd bij de slechtvalk, maar wat weet ik niet precies, maar dan zal deze ook niet werken, http://scripts.planet.nl/slechtvalken/popup.html
Kapotte webcam kost zeearenden 'moment of fame' RIJSWIJK - De webcam in de Flevolandse Oostvaardersplassen, die het wel en wee van een nest zeearenden volgt, is tijdelijk uit de lucht. Door de storing kan het uitkomen van de eieren en de eerste levensweek van de jongen niet worden vastgelegd. De oorzaak van de storing is onduidelijk, maar is in ieder geval technisch van aard. Nader onderzoek van Staatsbosbeheer, die de webcam beheert, is voorlopig niet mogelijk. Dit kan het broedproces van de dieren namelijk verstoren. De huidige periode is de meest kwetsbare in het broedproces. Als de zeearenden schrikken en het nest verlaten, blijven de eieren onbeschermd achter. De kans is groot dat raven die dan roven. Staatsbosbeheer onderneemt daarom voorlopig geen actie om de storing van de webcam te verhelpen. Dit kan op zijn vroegst eind april. Het wegvallen van de verbinding is niet alleen vervelend voor de ongeveer 25 duizend dagelijkse bezoekers van de website. De beelden worden door Staatsbosbeheer ook bekeken en opgeslagen voor wetenschappelijk onderzoek naar het broedgedrag van zeearenden.
Ja, nu je het zegt, volgens mij zie ik ook wat. Edit: Zeer duidelijk een jong!