Onbekende kever

Gestart door Fred, januari 22, 2005, 22:27:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

Fred

wie weet hoe dit kevertje heet,hopelijk nu wel met foto,ben benieuwd
gevonden op 23/9/04 te delfzijl


snuitkever

Vincent

#1
De link werkt niet.

Is dit hem?

http://www.waarneming.nl/foto_overzicht.php/?wrn_id=174010

Je bent de / tussen waarneming.nl en foto_overzicht vergeten, alleen de foto wordt niet getoond. :wacko:  
Vincent

Thijs Fijen

Bij mij werken ze allebei niet :S
Thijs Fijen

Pim

met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Fred

Ja dat moet hem zijn,volgens mij heb ik een schuin/streepje tussen nl en foto gemist,alle begin is moeilijk, bij mijn volgende vraag moet het goed gaan 3x is scheepsrecht
Groeten Fred

Thijs Fijen



Dit zou hem moeten zijn.
Thijs Fijen

Thijs Fijen

Je moet op de foto die op het internet staat rechter muis klikken. Dan eigenschappen en de URL kopieren. Dan druk je in het berichtframe op image, daar vul je de URL in en dan wordt hij in het bericht geplaatst.

Thijs
Thijs Fijen

Fred

Bedankt,ik probeer het nog een keer
Groeten Fred

Fred

Eindelijk gelukt, nu alleen de naam van het kevertje nog
Fred

thijs

In het foto-overzicht staat "distelboktor".
Wie o wie heeft hem gedetermineerd?

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

thijs

Lijkt me niet te kloppen, als je hier, of hier kijkt, zie je dat deze allebei veel langere voelsprieten hebben, ogf zou dit een juveniel zijn?

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Fred

Distelboktor klopt inderdaad niet maar bij het invoeren van de foto moest ik kiezen uit de lijst,deze kwam er het dichtste bij in de buurt.

Fred

Zou het een Distelgalsnuitkever kunnen zijn ??

thijs

CiteerDistelboktor klopt inderdaad niet maar bij het invoeren van de foto moest ik kiezen uit de lijst,deze kwam er het dichtste bij in de buurt.
Oh, ik snap em :duim:

Distelsnuitkever lijkt me een reeelere optie...

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Jan Zwaaneveld

#14
Het lijkt mij een soort snuitkever, maar helaas zijn die meestal niet makkelijk op (soort)naam te brengen. Er zijn veel soorten van (ca. 700 in Nederland en Belgiƫ) en zelfs voor deskundigen is het vaak moeilijk ze uit elkaar te houden. Ik zou me er niet aan durven wagen...
Het is wel een leuk beest!

Groeten,
Jan Zwaaneveld
Lekker vogelen (mijn vogelblog)

paulhoekstra

Op deze site staan veel foto's van snuitkevers, misschien kan je hem daartussen vinden? Moet je kijken bij FHL11 Curculionidae.

groet,
Paul
groeten,
Paul

paulhoekstra

toch maar zelf even wezen kijken :P
Het is Sitona gressorius.

Staan ook nog 2 andere foto's op die site.

groet,
Paul
groeten,
Paul