Odonata of the Mediterranean and North Africa

Gestart door Andre321, maart 14, 2009, 19:34:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

Andre321

Hoi,
Heeft iemand toevallig ergens de aankondiging gezien dat bij het supplement van Libellula eind Maart 2009 een extra uitgebreide bijlage/Supplement komt over de libellen van de Middellandse zee en dat je dat voor 15 euro kunt bestellen ?
En heeft iemand de KLEUREN voordrukken die al beschikbaar zijn ?
Ze stonden in de Internationale Nieuwsbrief van Vincent
  • Voorinschrijving/ verkoop 15 euro
  • Na uitbrengen 25 euro

http://www.libellula.org/



(BEWERKT)
Tot nu toe eerdere verschenen suplementen van Libellula
Citeer

L i b e l l u l a   S u p p l e m e n t   erscheint unregelmäßig.

Bisher erschienen:

Band 1, 1997
    Heinrich Fliedner: Die Bedeutung der wissenschaftlichen Namen europäischer Libellen.
Band 2, 1999
    Studien zur Libellenfauna Griechenlands I
Band 3, 2000
    Studien zur Libellenfauna Griechenlands II
Band 4, 2003
    Studien zur Libellenfauna Bayerns I
Band 5, 2004
    Studies on the dragonfly fauna of Turkey
Band 6, 2005
    Studien zur Libellenfauna Griechenlands III
Band 7, 2006
    Die Libellen Baden-Württembergs: Ergänzungsband
Band 8, 2007
    25 Jahre Libellula: Bibliographie, Daten und Register (PDF 314 kB)

Anfragen zu Beiträgen erbeten an:

Dr. Florian Weihrauch
Jägerstraße 21a
D-85283 Wolnzach
E-Mail: schriftleitung@libellula.org





Hieronder de verspreiding van Orthetrum albistylum en Orthethrum chrysostigma

ArjenDrost †

CiteerHoi,
Heeft iemand toevallig ergens de aankondiging gezien dat bij het supplement van Libellula eind Maart 2009 een extra uitgebreide bijlage/Supplement komt over de libellen van de Middellandse zee en dat je dat voor 15 euro kunt bestellen ?
En heeft iemand de voordrukken die al beschikbaar zijn ?
Kennelijk was je vandaag niet bij de NVL-dag, daar is de aankondiging ook geweest. Ik heb daar een kleine afdruk van 2 pagina's gezien. Ziet er mooi uit, kaartje, foto, korte omschrijving.

Ik heb hem meteen besteld.

marcel123

#2
CiteerKennelijk was je vandaag niet bij de NVL-dag, daar is de aankondiging ook geweest.
Je kan er ook zijn en het toch missen. Ik vond zelf bjiv. het voorbijlopen van de verzorgster een half uur voor het voeren van de de Aziatische kleinklauwotters erg grappig  ;)

ArjenDrost †

Ok sorry, zit ook wat in. Maar ik vrees dat ik verder ook geen info heb, behalve wat er in de nieuwsbrief stond die Vincent uitdeelde.  

Goyatlah

CiteerOk sorry, zit ook wat in. Maar ik vrees dat ik verder ook geen info heb, behalve wat er in de nieuwsbrief stond die Vincent uitdeelde.
Info heb je dus wel: neem kontakt op met Vincent Kalkman.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Goyatlah

Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Andre321

#6
Ja,
of zouden het er 258 moeten zijn ? Het staat zo in de nieuwsbrief...:-)


Mediterranean: Europa + Azie + Afrika...

Mocht iemand nog een kleurenplaatje vinden dan kan ie hier ook nog bij...


Hieronder de verspreiding van Orthetrum albistylum en Orthethrum chrysostigma

Goyatlah

CiteerJa,
of zouden het er 258 moeten zijn ? Het staat zo in de nieuwsbrief...:-)
Beetje veel, en ook in de nieuwsbrief kunnen fouten staan.

In Nederland zijn 60+ soorten, in Polen 70+, Italie 80 of 90, en dan in een keer 170 of 258?
(Het overgrote deel van de mediterrane soorten komt in Nederland voor (Roemenie dacht ik met 80% - behalve borisii natuurlijk)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Weia

Kijk maar in KD hoeveel er zijn. Misschien dat de Kaukasus meegerekend wordt, dat scheelt weer.  
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

Goyatlah

Khepnet (geen Perzies woord, maar bastaard Grun) een onzedelijk voorstel aan de GDEu gedaan. Hoor wel...
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

JohanvantBosch

#10
Citeer
CiteerJa,
of zouden het er 258 moeten zijn ? Het staat zo in de nieuwsbrief...:-)
Beetje veel, en ook in de nieuwsbrief kunnen fouten staan.

In Nederland zijn 60+ soorten, in Polen 70+, Italie 80 of 90, en dan in een keer 170 of 258?
(Het overgrote deel van de mediterrane soorten komt in Nederland voor (Roemenie dacht ik met 80% - behalve borisii natuurlijk)
in de nieuwsbrief staat 180 soorten. In de KD staan er al meer dan 150, waarvan het merendeel wel ergens in het atlasgebied voorkomt. Noord-Afrika hoort er ook bij en niet alle noord-afrikaanse soorten staan denk ik in de KD/ Als je op de atlaskaartjes in de nieuwsbrief kijkt, zie je dat ook Egypte en een groot deel van het midden-oosten (Saoedie arabie, volgens mij ook Irak) bij het gebied horen. Dat biedt dan weer een aardige aanvulling. Kaukasus staat op het kaartje, maar ik weet niet of dat er ook bij hoort.

Ik denk dat je dan de 180 wel haalt.

Andre321

#11
Goed,

Met wat geluk komt er nog een berichtje in de libellenneiuwsbrief (ik hoop wel dat dat snel komt want de atlas verschijnt eind maart, begin april (zo iets loopt altijd uit).
Bestellen kan mogelijk bij de NVL of bij de Libellelula redactie, in elk geval niet bij EIS.

JohanvantBosch

CiteerGoed,

Met wat geluk komt er nog een berichtje in de libellenneiuwsbrief (ik hoop wel dat dat snel komt want de atlas verschijnt eind maart, begin april (zo iets loopt altijd uit).
Bestellen kan mogelijk bij de NVL of bij de Libellelula redactie, in elk geval niet bij EIS.
Heb hierover vandaag contact gehad met Vincent Kalkman, maar hij weet ook niet van de hoed en de rand wat betreft voorinschrijving. Aankomende zaterdag wordt de atlas gepresenteerd, dus de tijd is krap.
Een tekst voor in de nieuwsbrief hangt nu even van een aantal bestuursleden NVL af (die blijkbaar wel hoed en rand kennen).

Goyatlah

Ik heb zelf een mail naar het GDO gestuurd. Laat wel horen.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

JohanvantBosch

Ik begrijp dat we al over de ons (NVL/Nederland) toegezegde hoeveelheid zitten (was 50, we zitten al op 60 -  maar dat komt wel goed). Vandaar voorlopig geen berichtje en geen verdere mogelijkheden voor voorintekenen via NVL. Maar dat krijgt ongetwijfeld nog wel een staartje...  ;)  

Andre321

#15
PRima..ik dacht..hoe meer belangstelling..hoe groter de oplage en hoe meer kans dat een vervolg project ook vanstart gaat...
Maar ik begrijp dus dat het project al een succes is.

JohanvantBosch

CiteerPRima..ik dacht..hoe meer belangstelling..hoe groter de oplage en hoe meer kans dat een vervolg project ook vanstart gaat...
Maar ik begrijp dus dat het project al een succes is.
Dat dacht ik ook, maar er komt vast nog wel mogelijkheid om alsnog te bestellen... ;)  

JohanvantBosch

Afgelopen donderdag een blik mogen werpen in de 'atlas'.... errug tof! Ziet er heel goed uit.  :duim:
Nu nog ff wachten tot ie in de bus ligt. ;)  

Anne Hueber †

Wanneer gaat dat ongeveer gebeuren? Heb 'm op de NVL-dag besteld, maar nog niets gekregen. Jullie al wel?

JohanvantBosch

Citaat van: Anne Hueber op april 17, 2009, 23:00:59 PM
Wanneer gaat dat ongeveer gebeuren? Heb 'm op de NVL-dag besteld, maar nog niets gekregen. Jullie al wel?
Wie het weet mag het zeggen (ik weet het dus niet....)


marcel123

Heb een stapeltje van 5 zien liggen en ze zien er wel tof uit inderdaad, alleen weinig waarnemingen uit Afrika. Of daar zitten weinig libellen of weinig waarnemers..of allebei natuurlijk.

25 euro heb je een dik boekwerkje..

Anne Hueber †