Hoofdmenu

Grote Kruisbekken??

Gestart door jasper, januari 24, 2005, 20:41:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

jasper

Zijn er mensen die iets meer weten van de 20 mogelijke Grote Kruisbekken op het     Leersumsche Veld, Leersum?
Of gaat het hier idd om 20 Kruisbekken?

Alvast bedankt,

Jasper

Bram Rijksen

Tja,

De waarneemster heeft het toch echt over GrĂ³te Kruisbekken, niet over Kruisbekken... t' Is bij jou in de buurt, Jas: ochtendje spijbelen, fotootje maken en jezelf 'onsterfelijk' maken!

Succes en vriendelijke groet,

Bram

boogey55

Wilde daar toch nog foto's maken..............
Morgen dus.
Groet, Pim Frijling
Wolvega

thijs

Suc6 dan, lijkt me wel vreemd hoor, 20 grote kruisbekken, denk dat het op zo'n moment goed is dat niet Jan en Alleman commentaar kan geven, als deze waarneming op waarneming.nl zou komen.
Naja, we zullen zien, maar ik heb mijn twijfels :mellow:

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

BAVB

#4
Ik kan me Thijs zn reactie goed voorstellen. Ik vind het ook een sterk verhaal. Je hoor veel te vaak dat mensen heel makkelijk een naam geven aan een zogenaamde zeldzame/schaarse vogel zonder dat ze deskundig zijn. Iedereen kan fouten maken maar we moeten wel kritisch blijven.
Bart

boogey55

Kan ook zijn dat ik helemaal niks zie.
Het is wel een gebied met dennen, geen sparren voor zover ik me herinner.
Ik zal eventueel letten op de nek, de grootte en de snavelkromming.
Misschien nog iets?
Groet, Pim Frijling
Wolvega

jasper

#6
CiteerJas: ochtendje spijbelen, fotootje maken en jezelf 'onsterfelijk' maken!
Ik ben bang dat het helaas niet zal lukken deze week, heb het ontzettend druk met de studie (werkstukken, toetsen, de hele ratteplan!) en of de vogels volgende week er nog zijn, dat betwijfel ik, misschien zijn ze er nog, en kan ik alsnog gaan kijken (weekend?).
Maar als andere mensen kunnen bevestigen dat het echt Grote Kruisbekken zijn dn ga ik cker proberen om ze even op te zoeken  ;)

Alvast bedankt,

Jasper

boogey55

CiteerKan ook zijn dat ik helemaal niks zie.
En dat is ook gebeurd.
Maar mij n foto's van de kijkhut heb ik.
Groet, Pim Frijling
Wolvega

Pim

CiteerMaar mijn foto's van de kijkhut heb ik.

Mooi werk!!
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

boogey55

Groet, Pim Frijling
Wolvega

jasper

Ik heb verder niets meer vernomen van die Grote Kruisbekken op de Leersumsche Veld, is het verstandig dat ik de waarneming voor uvn verwijder, of kan ik hem 'nog' laten staan?

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

jasper


Bram Rijksen

Dag Jasper en Hisko

Misschien ben ik in de war, maar volgens mij is Phil Koken de beheerder van het Utrechts Vogelnet. Het lijkt me niet dat we op 'zijn terrein' eigenhandig waarnemingen gaan verwijderen, hooguit via waarneming.nl, maar ook dan alleen nog door de waarnemer zelf (of event. een admin)
Bovendien is het met deze beschrijving zo dat noch Kruisbek noch Grote Kruisbek voor 100% uitgesloten kan worden. Het feit dat er niets meer vernomen wordt van een groep vogels zegt niet zoveel over de mogelijkheid.
Maar misschien heb ik het mis?

Vriendelijke groet,

Bram Rijksen

hiskodevries

De waarneming is overgenomen van UVN , ik heb hem zelf niet gelezen en weet dus ook niet wie de waarnemer(s) is/zijn
Met toestemming van Phil loggen wij UVN maar we zijn niet verplicht om iets over te nemen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Pim

Je kunt er ook bijvoorbeeld een ? bij zetten......

gegroet,

Pim
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Bram Rijksen

CiteerDe waarneming is overgenomen van UVN , ik heb hem zelf niet gelezen en weet dus ook niet wie de waarnemer(s) is/zijn
Met toestemming van Phil loggen wij UVN maar we zijn niet verplicht om iets over te nemen.
De waarneming kwam via de DB-site (waarneemster Marjan Ossebaard) op het UVN terecht en was al direkt voorzien van een "?".  

hiskodevries

Bram zeg het maar, ik wil hem er best weer tussen zetten
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0