Hoofdmenu

eerste kievitsei

Gestart door Robert de Boer, maart 06, 2009, 14:02:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

g.j. keizer

#30
Citeer
Citeer... een creationist die volhoudt: (1) de aarde is in 6 dagen geschapen, (2) de aarde is plat, (3) Mens Homo sapiens was eerder op aarde dan vogel Aves, (4) het houden van slaven is toegestaan.
... iemand die gelooft dat de aarde in zes dagen is geschapen vergelijken met iemand die gelooft dat de aarde plat is slaat nergens op. Dat de aarde rond is is al even geleden bewezen. Dat de aarde niet in zes dagen is geschapen is niet bewezen en zal ook niet worden bewezen. Net zoals er nooit macro-evolutie zal worden bewezen, domweg omdat het niet bestaat. Uiteraard moet je het scheppingsverhaal geloven maar ik vind dat je voor de evolutietheorie meer geloof nodig hebt.
Zie de posts van Adri Clements en mijn antwoorden over hoe christenen ook het bestaan van een identiteit of zelfbeeld, van invoelend vermogen en van verdriet of rouw (of een "ziel", wat dat ook mag zijn) bij zoogdieren loochenen en mijn bericht van 4-4-2008 .
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

Klaas van Dijk

hoi Tjeerd (=grutto),

Je schreef: "Ik zou de eierzoekers in Friesland niet graag kwijt willen gezien de enorme inspanning die ze verrichten met beschermen."

Sorry hoor, maar je bent wel erg onnozel. Plezierjagers (dus mensen die voor hun lol een Wilde Eend met hun geweer doodschieten) proberen ook altijd hun hobby te rechtvaardigen met het argument dat ze 'zoveel goeds voor de natuur / het milieu doen.' Dus: 'ik mag een Wilde Eend voor mijn lol met mijn geweer doodschieten omdat ik zoveel goeds voor de natuur doe.' Denk je nou echt dat weldenkende mensen nog geloof hechten aan zo'n onzinnige redenering?

Waarom zouden de Friese eierrapers/eierrovers geen nesten kunnen beschermen zonder eerst eieren te rapen/roven? Beide rapers in het filmpje op Eenvandaag lieten er geen misverstand over bestaan. Ze zouden niet langer legsels van weidevogels beschermen als ze niet meer mochten rapen. En ze zeiden dat erg veel andere rapers/rovers er net zo over dachten. Heb jij respect voor zo'n dwaze gedachtengang?

Gelukkig denken veel Friezen, waaronder ikzelf, Trinus en Joop Jukema, er heel anders over. En er zijn ook weidevogelbechermingsgroepen in Friesland die niet eerst alle eieren rapen, maar zich alleen maar met beschermen bezig houden.

Tjeerd: het is een morele keuze van iedere raper/rover om het ei te laten liggen of om het mee te nemen. Daar gaat het om en daar kan hij/zij ten alle tijde op worden aangesproken. Net zoals de jager in Frankrijk die volwassen Kieviten doodmaakt. Tjeerd, waarom ga je deze morele vraag uit de weg? Het doet er toch niet toe wat ik wel of niet doe? Het gaat om het ei van de Kievit en de vraag waarom JIJ de keuze maakt dat ei mee te nemen.

Groetjes, Klaas






martinharskamp

#32
CiteerAlsjeblieft geen crea discussie hier...Daar zijn andere fora voor.

En niet aankomen met macro evolutie nooit bewezen, dan weet je er echt niets maar dan ook niets vanaf.

Of denken dat evolutie het onstaan van het leven verklaart, evolutie verklaart de ontwikkeling daarvan.  Hoe het leven is ontstaan, tja, het Vliegende Spaghetti Monster heeft steeds meer aanhangers.

En nooit, nooit meer aankomen met je kunt Niet  bewijzen dat is NIET heeft plaatsgevonden, dus het heeft dientengevolge WEL plaatsgevonden, dat is logica op zijn kop.

Ook nooit meer aankomen met respect en zo, in wetenschappelijke discussies is daar geen plaats voor, alleen het argument telt.
Effe een paar dingen rechtzetten:

Ik zit ook niet te wachten op een crea-discussie, ik zit op dit forum voor mijn lol. Maar ik wil ook niet min of meer afgeschilderd worden als achterlijk. Daarom had ik het ook over respect. Jij kan wel zeggen dat daar geen plek voor is in een wetenschappelijke discusie maar dit ís geen wetenschappelijke discussie. Vóór de discussie werden de creationisten al respectloos min of meer als achterlijk neer gezet. Het forum van waarneming.nl lijkt mij wel een hele mooie plek voor respect!

Ik zeg ook niet dat iets WEL heeft plaatsgevonden omdat niet kan worden bewezen dat iets NIET heeft plaatsgevonden. Ik geloof stellig in een schepping in zes dagen van 24 uur en daarom ook meteen dat het tegendeel nooit zal worden bewezen. Lijkt me iets heel anders.

Over macro-evolutie weet ik inderdaad weinig en heb alleen een boek gelezen tegen macro-evolutie. Jij zult er al gauw meer vanaf weten.

Voordat iedereen denkt van: Daar heb je weer zo'n christen: Ik wil deze discussie niet maar ik wil wel kunnen reageren als ik wordt aangevallen! We zijn in nederland zo'n beetje op het punt dat je de christenen wel mag aanvallen maar dat zij niet mogen verdedigen want dan lopen ze met hun geloof te koop.

Terug on-topic!

g.j. keizer

#33
CiteerDaarom had ik het ook over respect. Het forum van waarneming.nl lijkt mij wel een hele mooie plek voor respect! Voordat iedereen denkt van: Daar heb je weer zo'n christen ... We zijn in nederland zo'n beetje op het punt dat je de christenen wel mag aanvallen maar dat zij niet mogen verdedigen want dan lopen ze met hun geloof te koop.
Martin,
Hoezo respect voor het standpunt van anderen ? Wie hebben het ook al weer nodig gevonden om mijn brievenbus met een onzinnige folder vol baarlijke nonsens te vervuilen ?
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

Theovanv

#34
Als je dat filmpje toch bekijkt, en je hoort wat die rovers te zeggen hebben, dat is toch walgelijk, de arrogantie en hebzucht van die mensen is toch belachelijk.
Theo van Veenendaal

Klaas van Dijk

hoi Martin,

Het is in discussies over het voor je lol doden van vogels (in dit geval het voor je lol meenemen van eieren van de Kievit) altijd erg verhelderend om een analogie te maken met de manier hoe creationisten argumenteren (en censuur toepassen etc.).

Wat is daar op tegen?

Je wilt toch niet beweren dat ik niet mag argumenteren over uitspraken / citaten in de bijbel omdat ik jouw geloof dan aan het wankelen zou brengen? Is jouw geloof dan zo wankel dat het geen stootje kan verdragen? Of ben je toch een beetje bang dat je uiteindelijk zult moeten toegeven dat jouw god gelijk is aan zo iemand als Sinterklaas? Dus dan maar vriendelijk verzoeken dat zo iemand als ik daar maar niet over moet discussiëren? Kom op, man!

Klaas






martinharskamp

Citeer
CiteerDaarom had ik het ook over respect. Het forum van waarneming.nl lijkt mij wel een hele mooie plek voor respect! Voordat iedereen denkt van: Daar heb je weer zo'n christen ... We zijn in nederland zo'n beetje op het punt dat je de christenen wel mag aanvallen maar dat zij niet mogen verdedigen want dan lopen ze met hun geloof te koop.
Martin,
Hoezo respect voor het standpunt van anderen ? Wie hebben het ook al weer nodig gevonden om mijn brievenbus met een onzinnige folder vol baarlijke nonsens te vervuilen ?
Hebben de christenen dat gedaan? Ik weet nergens van. Ik zeg toch ook niet dat de evolutionisten de makers van het foldertje hebben bedreigt? Er zijn christenen die dat foldertje nodig vinden en er zijn tegenstanders die bedreigingen nodig vinden. Ik vind het foldertje niet nodig en jij de bedreigingen waarschijnlijk niet.

Ik krijg rond de verkiezingstijd ook folders waar ik niet op zit te wachten. Ik krijg het hele jaar door folders waarvan ik een heel groot gedeelte niet hoef. Je kunt aan de voorkant al zien waar het over gaat dus je kunt het zo wegknikkeren. Ik heb het foldertje zelf niet gezien maar ongetwijfeld worden daarin de evolutionisten aangevallen dus zij mogen zich verdedigen. Ik mag hopen dat degene die die foldertjes hebben samengesteld wél respect hebben voor andersdenkenden anders is het foldertje onchristelijk!

g.j. keizer

#37
CiteerIk geloof stellig in een schepping in zes dagen van 24 uur en daarom ook meteen dat het tegendeel nooit zal worden bewezen. Over macro-evolutie weet ik inderdaad weinig ...
Martin,
En dat vond 6.000 jaar geleden plaats ? Kom eens naar het Devonium in Waxweiler (Eifel), dan zal ik je in het museum rondleiden en je de prachtig geconserveerde fossiele resten van korstmossen, planten en dieren tonen, die 400 miljoen jaar geleden de delta van een in een oerzee uitmondende rivier bewoonden.
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

martinharskamp

Citeerhoi Martin,

Je wilt toch niet beweren dat ik niet mag argumenteren over uitspraken / citaten in de bijbel omdat ik jouw geloof dan aan het wankelen zou brengen? Is jouw geloof dan zo wankel dat het geen stootje kan verdragen? Of ben je toch een beetje bang dat je uiteindelijk zult moeten toegeven dat jouw god gelijk is aan zo iemand als Sinterklaas? Dus dan maar vriendelijk verzoeken dat zo iemand als ik daar maar niet over moet discussiëren? Kom op, man!

Klaas
Nee hoor, dat wil ik niet beweren. Ik denk niet dat je het voor elkaar krijgt om mijn geloof aan het wankelen te krijgen. En jij mag argumenteren over uitspraken/ citaten in de bijbel wat je wilt, geen probleem. Wat mij tegenstaat is dat je de creationisten gelijk stelt met mensen die geloven dat de aarde plat is. Het is overduidelijk dat de aarde rond is, om dat niet te geloven is een beetje eigenwijs. De scheppings/evolutie-discussie lijkt me wat ingewikkelder. Wat de één een bewijs vind, vind de ander weer geen bewijs.  

ArjenDrost †

CiteerDe scheppings/evolutie-discussie lijkt me wat ingewikkelder. Wat de één een bewijs vind, vind de ander weer geen bewijs.
Over bewijs gesproken, ik hoor creationisten regelmatig proberen argumenten voor de evolutietheorie onderuit te halen (naar mijn mening zonder succes, maar dat ter zijde). Maar wat ik een creationist nog niet heb zien doen is bewijs leveren voor het creationisme. Ja, behalve dan dat het in de bijbel staat, maar dat is dan weer geen (wetenschappelijk) bewijs....

martinharskamp

Citeer
CiteerIk geloof stellig in een schepping in zes dagen van 24 uur en daarom ook meteen dat het tegendeel nooit zal worden bewezen. Over macro-evolutie weet ik inderdaad weinig ...
Martin,
En dat vond 6000 jaar geleden plaats ? Kom eens naar het Devonium in Waxweiler (Eifel), dan zal ik je in het museum rondleiden en je de prachtig geconserveerde fossiele resten van korstmossen, planten en dieren tonen, die 400 miljoen jaar geleden de delta van een in een oerzee uitmondende rivier bewoonden.
Zoals ik al zei: ik heb geen zin in de discussie en het gaat mij om respect voor andersdenkenden. Jou museum lijkt me reuze interressant. We zullen het daar alleen niet eens worden.  

snwja3

#41
Klaas/Martin,
hoewel je best iets over creationisme mag zeggen, heeft het altijd wel tot resultaat dat de discussie uiteindelijk daar over gaat en over het originele onderwerp gezwegen wordt.
Beter dus om in dit soort belangrijke discussies (eierrapen van Kievitseieren dus!) bij de leest te blijven .....

Willen jullie derhalve terugkeren naar het onderwerp en/of de discussie over creationisme afsplitsen en in een apart topic verder afhandelen.

Edit: en ook Gerrit Keizer!!
Wietze Janse

Maico Weites

Ach ja, wereld is 6000 jaar oud, genoeg bewijs tegen. Maar kan deze discussie niet beter verplaatst worden naar 'Praat maar raak'? Het gaat niet echt meer over het eerste kievitsei.
Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/

g.j. keizer

#43
Citeer... is dat je de creationisten gelijk stelt met mensen die geloven dat de aarde plat is. Het is overduidelijk dat de aarde rond is, om dat niet te geloven is een beetje eigenwijs.
Martin,
Wie beweerde er ook al weer, dat de aarde plat was en de zon om de aarde draaide en vervolgde "ketterse" geleerden, die iets anders beweerden ? En over "een beetje eigenwijs" en (gebrek aan) voortschreidend inzicht gesproken, zie : de-aarde-is-rond-of-toch-niet .
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

martinharskamp

Citeer
CiteerDe scheppings/evolutie-discussie lijkt me wat ingewikkelder. Wat de één een bewijs vind, vind de ander weer geen bewijs.
Over bewijs gesproken, ik hoor creationisten regelmatig proberen argumenten voor de evolutietheorie onderuit te halen (naar mijn mening zonder succes, maar dat ter zijde). Maar wat ik een creationist nog niet heb zien doen is bewijs leveren voor het creationisme. Ja, behalve dan dat het in de bijbel staat, maar dat is dan weer geen (wetenschappelijk) bewijs....
Het geloof in de schepping is een geloof, zodra je een geloof kan bewijzen is het geen geloof meer maar een wetenschap. Een theorie kun je naar mijn idee ook zien als een geloof. Zodra je de theorie bewezen hebt is het een wetenschap. Evolutionisten en creationisten zullen het gewoon nooit met elkaar eens worden. Maar er zijn er genoeg die het leuk vinden om te proberen de ander te overtuigen, ik heb daar niets mee. Ik taai ook af! Niet omdat ik laf ben of bang dat mijn geloof aan het wankelen gaat maar ik ga alleen maar herhalen. Iedereen kan teruglezen wat mijn punt is. Ik wil op dit forum bekend zijn als één van de velen die van de natuur/vogels geniet. Niet als die eigenwijs/christen/zeikerd of iemand die altijd met zijn geloof te koop loopt.

JRoosma

Kan deze bla bla asjeblieft naar praat maar raak verplaatst worden, alweer een discussie die strandt in deze keer eindeloos geouwehoer over, tjsa,: creatonisten, macro-evolutie, bijbel,aarde die rond of plat is pfff daar zitten hopelijk de meeste mensen hier niet op te wachten in een op zich nuttige discussie over het eierzoeken.
Jaring Roosma

Theovanv

Ik ben ontzettend voor een constructieve discussie gebaseerd op argumenten. Maar dat daarin respect geen rol speelt is grote onzin. Een discussie zonder respect voor anders-denkenden is niks waard. Je mag je mening hebben, je mag daar argumenten voor aandragen, je mag tegenargumenten van anders-denkenden weerleggen, maar laat anderen wel altijd in hun waarde en wees het dan gewoon eens dat je het oneens bent. Maar respect voorop!

En nu weer terug naar de kievitseieren. Overige discussies afsplitsen naar aparte topics.
Theo van Veenendaal

g.j. keizer

#47
Citeer... hoewel je best iets over creationisme mag zeggen, heeft het altijd wel tot resultaat dat de discussie uiteindelijk daar over gaat en over het originele onderwerp gezwegen wordt. Willen jullie derhalve terugkeren naar het onderwerp ... en ook Gerrit Keizer!!
Wietze,
... die deze discussie niet is begonnen en eerder bijdragen aan het topic heeft gepost, doe tevens van een gebrek aan voortschreidend inzicht op basis van wetenschappelijk onderzoek bij eierrapers getuigen. En discussies met creationisten horen inderdaad thuis onder het topic "Praat maar raak".
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

Klaas van Dijk

hoi Jaring,

Excuses voor alle uitweidingen die creationisten / christenen hier geven, maar ze zijn wel een buitengewoon goede illustratie van de wijze waarop eierrapers ook argumenteren. En Martin is iemand die dat in zijn bijdragen perfect doet.

Dus niet ingaan op de kern van de zaak, maar eindeloos veel rookgordijnen opwerpen. Eierrapers gaan namelijk ook nooit in op de kern van de zaak en zullen ook nooit kritische wetenschappers uitnodigen. Denk je dat men ooit mij zal uitnodigen? Nee dus, net zoals de EO ook nooit en te nimmer Richard Dawkins zal uitnodigen. Veel te bang dat Dawkins hun alle hoeken van de kamer laat zien. Net zoals de BFVW het artikel van Joop Jukema gewoon doodzwijgt.

Martin, jij bent een eigenaardig geval. Je erkent dat sommige uitspraken / citaten in de bijbel niet waar zijn (bijvoorbeeld het citaat over over de platte aarde, je weet als rechtgeaard christen natuurlijk precies waar dat in de bijbel staat), maar beroept je in andere gevallen weer op de bijbel met als argument 'het is waar omdat het in de bijbel staat.' Waar ligt de grens: welke uitspraken / citaten in de bijbel zijn waar, en welke niet en waarom leg je de grens waar je hem legt? Martin, hoe denk je eigenlijk over slavernij?

Terug naar rapers/rovers van kievitseieren.

Het rapen/roven van kievitseieren is een morele keuze: je kunt het ei meenemen (met een beroep op traditie) en je kunt het ei laten liggen (de traditie is verouderd). Het houden van slaven is een identieke morele keuze: je kunt slaven houden met een beroep op de bijbel (want het staat in de bijbel dat je slaven mag hebben en mag kopen, maar niet van je eigen stam, dus ik mag wel een Fula kopen) of je kunt een tegenstander zijn van slavernij (de traditie is verouderd, de bijbel is een boek vol oude verhalen van vroeger, en de tijden zijn veranderd).

Rapers/rovers van eieren van de Kievit overtuig je niet, want het is een geloof. Creationisten overtuig je ook niet want het is een geloof. Of toch maar emigreren naar de binnenlanden van Belize? Want daar zijn niet van die lastige figuren.

Groetjes, Klaas




g.j. keizer

#49
CiteerDus niet ingaan op de kern van de zaak, maar eindeloos veel rookgordijnen opwerpen ... net zoals de EO ook nooit en te nimmer Richard Dawkins zal uitnodigen. Veel te bang dat Dawkins hun alle hoeken van de kamer laat zien ...
Klaas,
Een laatste reactie : ... laat staan dat ze kennis nemen van de inhoud van "De Heilige Paddenstoel en het Kruis" van de Engelse linguist John Allegro, die o.a. deel uitmaakte van het team, dat de Dode Zee-rollen vertaalde. Zie : Godsdienst en bijgeloof .
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

pwolf

Citeer
Citaat van: august,Mar 6 2009, 17:09 PM
Citaat van: snwja3,Mar 6 2009, 16:27 PMMisschien moeten ze de traditie veranderen in Friesland bv de eerste Nijlgans ei of zo dan hebben zij hun plezier is nog en wij onze nederlandse fauna om te bekijken  :D .

Ik zou de eierzoekers in Friesland niet graag kwijt willen gezien de enorme inspanning die ze verrichten met beschermen.
Zodoende kan jij nog meer kijken !!!!

Maar gelukkig is dat kwartje bij de onafhankelijke rechter gevallen :) :)


M.vr.gr.

Grutto
helaas liet de onafhankelijke rechter niet meewegen dat er in alle andere provincies blijkbaar voldoende mensen zijn die nesten willen "beschermen"/ boeren informeren/"nazorg doen" zonder het verzamelen van een ei.

En meteen weer on-topic...

pim
Pim Wolf, Vlissingen

ArjenDrost †

Is het idee van die Friese traditie trouwens niet dat men het eerste ei wil vinden? Zodat ze die aan de koningin kunnen aanbieden ofzo?

Nou, dat eerste ei is dus gevonden (in Zeeland), hoeven ze in Friesland dus niet meer bezig daarmee, kunnen ze nesten gaan beschermen...

gerdwichers8

#52
Nog minder!
Een absoluut nulpunt (=beginpunt) kent namelijk helemaal geen tijdsduur. (de stap van levenloos naar levend  zal tòch over de grens van dat absolute nulpunt gezet moeten worden..)

Maar..vertel eens, kennen jullie dan uberhaupt een tijdsduur toe aan het beginsel van het leven? (of ook niet, maar komt het nu niet zo gelegen om dat te moeten bekennen?)
Het is toch niet zo moeilijk om nu te zeggen dat 6 dagen ontelbaar veel nulpunten kan bevatten?

vuurvlinder

#53
Citeer

Nou, dat eerste ei is dus gevonden (in Zeeland), hoeven ze in Friesland dus niet meer bezig daarmee, kunnen ze nesten gaan beschermen...
Maar dat doen ze niet. Het gaat ze niet om nesten te beschermen, maar om eieren te zoeken. Er mogen nog veel meer geraapt worden, zie (nogmaals) : http://www.kpnvandaag.nl/#ExtendedNews|/contentid=52583
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

g.j. keizer

#54
CiteerZodat ze die aan de koningin kunnen aanbieden ofzo?
Arjen,
... de Commissaris van de Koningin ...
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

gerdwichers8

#55
Citeer

En Gerd, helemaal niet meer aankomen met dat communisten massamoordenaars zijn  en dus alle atheisten ook
Het handelde hier om de exclusiviteit van de misdraging, terwijl desbetreffende misdraging bij iedere ideologie was, die door mensen gehanteerd is. Waren immers niet veel van de mijnen aan het werk op de cottonfields? Lees ook Paulus eens een keertje goed door, die adresseert zijn zendingsbrieven  aan gemeenten die voornamelijk uit slaven bestonden.

Het is dus juist te stellen dat slavernij een Christelijke aangelegenheid is, maar de versie van Klaas is, hmm, nèt dat tikje anders (geestelijk zweepslagje).
Laat ik het hier maar op houden.

vuurvlinder

#56
b.t.w. Ik wil niet alle Friezen over een kam scheren, maar ik heb er een gekend die een redelijke boterham verdiende met het vangen van mollen. Enerzijds aan de boeren waar hij in dienst was, anderzijds door de verkoop van huidjes.  :blink:
In het seizoen zocht hij kievitseieren en verkocht ze voor een gulden per stuk. Hij had meer van die eieren voor de verkoop op voorraad liggen dan menig hobby kippenhouder aan kippeneieren. Aan nazorg deed hij niet.

Ben zelf weidevogelbeschermer en heb een terrein onder mijn hoede waar voor eind juli niet gemaaid wordt. Nesten markeren doe ik daar dus niet, ik kijk slechts vanaf de weg wat er zo al zit. Waar ik het vooral druk mee heb is lieden het land uit sturen, die ondanks de door mij opgehangen verbodsborden toch het land betreden om eieren te zoeken. Als weidevogelbeschermer zit ik tegenwoordig vaker op het politie bureau om aangifte te doen, dan dat ik het land betreed om nesten te markeren. Ik baal daar behoorlijk van. Ik pleit dus voor een landelijk verbod op het ljipaai sykjen!
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

martinharskamp

Citeerhoi Jaring,

Excuses voor alle uitweidingen die creationisten / christenen hier geven, maar ze zijn wel een buitengewoon goede illustratie van de wijze waarop eierrapers ook argumenteren. En Martin is iemand die dat in zijn bijdragen perfect doet.

Dus niet ingaan op de kern van de zaak, maar eindeloos veel rookgordijnen opwerpen.
Klaas, je dwingt me om weer te reageren. Verschillende mensen hebben al aangegeven dat ze niet zitten te wachten op deze discussie, ik zit er ook niet op te wachten. Ik gaf aan ermee te willen stoppen. Jij vind het daarna leuk om te zeggen dat ik zo graag rookgordijnen opwerp. Ik hoop dat de andere forumgebruikers beter kunnen lezen. Als blijkbaar enige aanhanger van de scheppingsleer op dit forum kan deze discussie voor mij alleen maar negatief zijn. Ik zit op dit forum omdat ik vogelaar ben en niet omdat ik christen ben. Verschillende mensen van dit forum zal ik in de toekomst ook wel tegenkomen in het veld. Daar wil ik niet bekend worden als die christen die altijd maar door zit te zeuren. Ik wil hier dus gewoon niet over discusseren. Als jij dat wel wilt is er vast wel ergens een forum te vinden waar creationisten zich niet achter een zogenaamd rookgordijn verbergen. En waar ze in willen gaan op de kern van de zaak. Als jij vind dat ook me verschuil achter een rookgordijn dan boeit mij dat niets, maar probeer me er dan niet iedere keer achter vandaan te trekken om me de grond in te trappen. Éen van de regels op dit forum is dat je niet op de man mag spelen, je noemde ook al iemand onnozel.

Waar het mij dus om gaat: gebruik de creationisten niet als voorbeeld van mensen die volgens jou niet helemaal goed bij hun hoofd zijn.

DanielS

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2009/03/ar...FB38D2B096.html

Het ei in Zeeland was niet ''geldig'' omdat het niet werd terug gevonden.
Daniel

g.j. keizer

#59
CiteerOverigens had de faunabescherming weer een zaak aangespannen over deze materie die ze ook weer hebben verloren enkele weken geleden.
Hoe zit het dan met de eerdere uitspraak van de Raad van State van juni 2008 ? Zie :  Kievitseieren : post Frank Wagenaar 25 juni 2008.
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen