Waarom zoveel foto's?

Gestart door Lonnie Bregman, februari 28, 2009, 17:36:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

Lonnie Bregman

Het is me opgevallen dat veel mensen heel veel foto's bij een waarneming zetten, bijv. bij deze waarneming: http://waarneming.nl/waarneming/view/3588288
Hierbij zitten 12 (!) foto's die allemaal ongeveer hetzelfde zijn.
Waar is dat voor nodig? Ikzelf kies altijd de mooiste, of de mooiste 2 of 3.

P.S. als iemand nog zo'n waarneming vindt, zet hem er maar bij.
Groeten, Lonnie Bregman

Leon Olsthoorn

CiteerWaar is dat voor nodig? Ikzelf kies altijd de mooiste, of de mooiste 2 of 3.
Dit is niet echt ergens voor nodig, maar het lijkt me ook niet echt een probleem.

En als je nu net op zoek ben naar foto's met een bepaald detail kan het fijn zijn als er een heleboel foto's toegevoegd zijn, zodat de kans groter is dat net datgene wat je zocht er tussen zit.
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Lonnie Bregman

Oh ja, daar had ik nog niet aan gedacht.
Groeten, Lonnie Bregman

Jeroen Nagtegaal

Ben het wel met Lonnie eens, Er zijn soms vaker van die waarnemingen. Kunnen denk ik het beste gewoon in het topic foutive determinaties gepost worden. Een admin kan dan vragen om foto's te verwijderen. Als iedereen dit gaat doen is de database dadelijk overspoeld met onzinnige foto's.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Leon Olsthoorn

CiteerAls iedereen dit gaat doen is de database dadelijk overspoeld met onzinnige foto's.
Maar wat is een onzinnige foto?

Behalve foto's die dubbel ge-upload worden of foto's waarop niks te zien is, kun je volgens mee nooit voor een ander bepalen wat zinnig is en wat niet.
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Jeroen Nagtegaal

maar 12 foto's zonder echt andere kenmerken te tonen lijkt me onzinnig. Waarneming.nl is (in mijn ogen) geen site om foto's te tonen, maar voor waarnemingen. Sites om je foto's te tonen zijn er genoeg.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hdijk

Citeermaar 12 foto's zonder echt andere kenmerken te tonen lijkt me onzinnig. Waarneming.nl is (in mijn ogen) geen site om foto's te tonen, maar voor waarnemingen. Sites om je foto's te tonen zijn er genoeg.
Dat waarneming.nl een site voor waarnemingen is, vind ik juist een reden om je niet druk te maken over het aantal foto's.....

Op een fotosite zou ik dit vervelender vinden!
Hendrik Jan van Dijk