zeearend friesche veen

Gestart door Folkert Jan, maart 02, 2009, 13:22:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

Folkert Jan

gisteren is er weer een zeearend gemeld bij het fiesche veen.
vanmorgen voordat ik naar school ging ben ik even wezen kijken, maar een man vertelde me daar dat hij overdag (als het dezelfde is als 1 en 2 jaar geleden) bij het zuidlaardermeer zit en pas rond een uur of 4 naar de friesche veense plas komt.

inderdaad was de zeearend niet aanwezig op de friesche veense plas.\
nu ben ik benieuwd of het verhaal van die man klopt en waar ik dan eventueel bij het zuidlaardermeer zou moeten zoeken.

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

natuurliefhebber

Hoi Folkert Jan,

Dit verhaal heb ik ook wel eens gehoord. Of het ook daadwerkelijk klopt weet ik niet. Ik ben namelijk nog nooit in dat gebied geweest.
Met vriendelijke groet,
Jenne Meijer

Mijn weblog

Breedbek

#2
Hoi Folkert-Jan,

Het verhaal klopt wel al is het afwachten of het dezelfde vogel is, zou ondertussen een derde jaars vogel moeten zijn. Wil je hem zien dan moet je inderdaad rond een uurtje of vier gaan posten. Schuilhut of dijkje rond Friesche Veen zijn goede lokaties. De vogel komt vaak vanuit het oosten aangevlogen. In de afgelopen jaren was de vogel overdag vaak te zien in de Westerbroekstermadepolder.

groet Bart-Jan
vriendelijke groet,

Bart-Jan

Schoppers

#3
De vogel komt inderdaad eind van de middag in het Friesche Veen, om daar te gaan slapen. Overdag jaagt de vogel in de omgeving. Dit kan heel goed het Zlm zijn.

De vorige twee jaren ging het om twee vogels. De ene werd vaak gezien in de Onnerpolder/Westerbroekstermadepolder/Kropswolderbuitenpolder en soms kwam de vogel van het Friesche Veen hier ook zitten. Vaak zaten de twee vogels dan in één beeld, erg fraai.

Groeten Eelke