Barmsijs Groot of klein ?

Gestart door carel, maart 01, 2009, 20:11:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

carel

Deze barmsijs zat tussen een groepje van 8 grote,
maar ik twijfel of het groot of klein is
Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

frankneijts

#1
Veel 'barmsijzen' van deze herfst/winter waren lastig op naam te brengen en deze hoort daar ook toe ondanks zijn helderwitte vleugelstreep. Ik zou dit zo op 't oog een Kleine noemen maar als-ie niet duidelijk kleiner was dan de andere ..........?
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Jan de Lang

M.i. te vol en zwaar getekend voor C.f. flammea. Gezien deze tekening en lichte contrasterende witte vleugelstreep is noordelijke C.f. rostrata niet uit te sluiten.
Zijn er meer gegevens? Stuit, fomaat?

frankneijts

Citaat van: Jan de Lang op april 21, 2009, 19:51:42 PM
M.i. te vol en zwaar getekend voor C.f. flammea. Gezien deze tekening en lichte contrasterende witte vleugelstreep is noordelijke C.f. rostrata niet uit te sluiten.
Zijn er meer gegevens? Stuit, fomaat?

Rostrata is een veel grotere ondersoort die onmiddellijk tussen het groepje Grote (zie Carels oorspronkelijke post) zou zijn opgevallen. Deze ssp. heeft ook een veel langere, forsere snavel en is zeer zwaar gestreept op bijv. de flanken. Afgezien van het feit dat dit taxon niet met zekerheid in NL is vastgesteld, is er op de foto niks te zien dat wijst op rostrata.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Jan de Lang

Idd, deze barmsijs-spec. zat tussen een groep van 8 grote, lees ik.
Dan zou de ssp rostrata idd meteen moeten zijn opgevallen en moet dus worden uitgesloten.