Hoofdmenu

mycena

Gestart door Arno van Stipdonk, mei 18, 2006, 23:04:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

Arno van Stipdonk

Van mijn vakantie in Zuid-limburg heb ik nog een waarneming van een mycena waar ik niet helemaal zeker van ben. Ze stonden op loofhout.
De enige soort die erop lijkt wat ik kan vinden is melksteelmycena var. nigra. Of komen er nog meer soorten in aanmerking?
(heb er niet aan gedacht om ze te melken <_< )

Arno van Stipdonk

Onderzijde:

fungi_nl

Mycena galopus var. nigra is echt helemaal donker. Dat redt deze bij lange na niet. Heb je ook een geur waargenomen. kan ook belangrijk zijn bij mycena's, bijvoobeeld chloor/stank/meelig etc. Ik heb weinig literatuur over mycena's, behalve PDS. Kijk eens op http://home.online.no/~araronse/mycenapage/mycenapage.html
 

Arno van Stipdonk

Ik heb geen geur waargenomen, ben ik niet zo goed in. Ik ga nog eens verder zoeken, misschien staat er meer op deze site. Bedankt.

fungi_nl

Ai ai ;)

CiteerIk heb geen geur waargenomen, ben ik niet zo goed in.

Goed opletten dan maar de volgende keer, als je van de herfst mee gaat met excursie en/of werkweken/verenigingsweekend kun je hier nog heel wat van leren.

Arno van Stipdonk

CiteerGoed opletten dan maar de volgende keer, als je van de herfst mee gaat met excursie en/of werkweken/verenigingsweekend kun je hier nog heel wat van leren.
Dat ga ik zeker doen! Heb nog erg veel te leren dus daar heb ik erg veel zin in.
Afgelopen weekend wilde ik meegaan met NMV excursie naar Bunderbos, is helaas niet doorgegaan ivm de droogte. :(  

fungi_nl

Da's zonde.
Ik was twee weken terug naar de excursie in Meijendel, Wassenaar.
Ook daar was weinig te vinden.
Ik geloof drie steeltjespaddestoelen in totaal, maar omdat er veel mensen bij waren die van klein spul hielden, asco en myxo, werd vooral daar naar gezocht. Ik liep me dus een beetje te vervelen daar. :) maar de lijst zal wel richting de 30-40 gaan denk ik. Misschien meer. Ik heb nog geen lijst gezien.

Komt vanzelf weer goed in de natte zomer die we krijgen. :)

Arno van Stipdonk

CiteerKomt vanzelf weer goed in de natte zomer die we krijgen. :)
Ja, dat is wel komisch. Dit is de eerste keer in mijn leven dat de zomer nat moet worden. Als het regent zeg ik voortaan standaard tegen iedereen: 'Is goed voor de paddo's' Hebben we vandaag wel een goede dag! :D

[size=8][span style=\'font-size:8pt;line-height:100%\']Moet alleen nog op de fiets naar huis! @#%@#$[/size][/span]

We zullen morgen maar verder praten, anders wordt het meer zo'n PRAAT MAAR RAAK onderwerp.