Hoofdmenu

Welke roofvogel ?

Gestart door ajvwijk, februari 21, 2009, 22:33:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

ajvwijk

Deze roofvogel vloog boven een weiland in de Oostvaardersplassen. Hier zitten veel Buizerds, maar deze was beduidend groter. Wie kan zeggen wat dit is.
Ton van Wijk

frankmeer

Frank van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Blijven de meest variabele (roof)vogels van Nederland, zowel in grootte als in kleur, en door kleur en lichtomstandigheden kan de grootte erg vertekenend overkomen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

ajvwijk

Bedankt voor de bevestiging
Ton van Wijk

Hans Peterse

CiteerToch ook een Buizerd.

'Gut reaction' natuurlijk, en het zal ook best kloppen - maar ik vind 'm toch raar overkomen voor een buizerd: lange vingers, lange vleugels, vreemde kop - maar misschien ligt 't aan de foto...

Hans

Jos Welbedacht

Mee eens! Als er geen tekening op de foto zichtbaar was zou de vogel (onlangs een ietwat lange staart) zo als Vale Gier gedetermineerd worden.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Rein Genuït

Heeft meer iets arends achtig, met name de kop. Zijn er nog meer foto's van deze vogel?
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

The Eagle

Dit is in  mijn ogen gewoon een Buizerd, het vingeren van de buitenste slagpennen  zit meer inverband met de luchtstroming dan met de soort.

Vr.g. The Eagle.

Henk.
Vr.g. Henk Mulder.


frankneijts

#8
Tekening v.d. vogel + het aantal vingers (5) wijzen ondubbelzinnig naar Buizerd, ik denk niet dat andere foto's daar wat aan zullen veranderen.......
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Johannes Ruben

CiteerTekening v.d. vogel + het aantal vingers (5) wijzen ondubbelzinnig naar Buizerd, ik denk niet dat andere foto's daar wat aan zullen veranderen.......
Mee eens 100% Buizerd.
Salut,

Johannes Ruben

Alles wat groeit en bloeit is wat mij boeit.

Jos Welbedacht

Ik ben het daar ook mee eens natuurlijk!
Ik zeg alleen dat de vogel een beetje vreemd (gier-achtig) op de foto staat.
Zoals gezegd sluit de tekening (en zoals Frank zegt, de hoeveelheid handpennen) andere soorten uit.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Johannes Ruben

CiteerIk ben het daar ook mee eens natuurlijk!
Ik zeg alleen dat de vogel een beetje vreemd (gier-achtig) op de foto staat.
Zoals gezegd sluit de tekening (en zoals Frank zegt, de hoeveelheid handpennen) andere soorten uit.
Stelling:

Het blijft zaak om indachtig te letten op 'fotografische determinaties' in vergelijking met wat  'mensenogen-in-het veld' waarnemen: dit geeft - bestudeer reacties van óók terzake kundigen - met regelmaat op ons forum contradictio in terminis.
Salut,

Johannes Ruben

Alles wat groeit en bloeit is wat mij boeit.