Bescherming van dwaalgasten

Gestart door maartenwielstra, februari 15, 2009, 19:19:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

gerdwichers8

Wat kinderachtig. Het is toch slechts een simpele burgerzaak die hij heeft af te handelen?
Heeft hij dan geen enkel respect meer voor de overheid, dat  hij  de moeite niet zelf wenst te nemen, zijn eigen zaken af te werken. Spant nu justitie voor zijn eigen kar?

Dit belemmert de open communicatie wel enorm zo. Lijkt wel taktiek!

redmar_woudstra

CiteerWat kinderachtig. Het is toch slechts een simpele burgerzaak die hij heeft af te handelen?
Heeft hij dan geen enkel respect meer voor de overheid, dat  hij  de moeite niet zelf wenst te nemen, zijn eigen zaken af te werken. Spant nu justitie voor zijn eigen kar?

Dit belemmert de open communicatie wel enorm zo. Lijkt wel taktiek!
Sorry Gerd, wie bedoel je?

De preperateur?
Michel? Max? Klaas?
groet,
Redmar

Certhia

Citeer
CiteerWat kinderachtig. Het is toch slechts een simpele burgerzaak die hij heeft af te handelen?
Heeft hij dan geen enkel respect meer voor de overheid, dat  hij  de moeite niet zelf wenst te nemen, zijn eigen zaken af te werken. Spant nu justitie voor zijn eigen kar?

Dit belemmert de open communicatie wel enorm zo. Lijkt wel taktiek!
Sorry Gerd, wie bedoel je?

De preperateur?
Michel? Max? Klaas?
Lijkt me dat Gerd de preparateur bedoelt, Redmar.

Groet

Marc

Klaas van Dijk

hoi Michel,

Lijkt me een goed idee. En het Noorderplantsoen ligt vlak achter het gebouw van de Rechtbank. Kan ik jullie mooi even de plaats wijzen waar ik de Baltische Mantelmeeuw heb herontdekt. En wellicht zien we dan de Senegalparkiet ook nog wel.

Groetjes,

Klaas

Klaas van Dijk

De eerste verdachte.

Klaas van Dijk

De tweede verdachte.


joostheeremans

MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Jeroen Nagtegaal

Ook even de naam afkorten hé,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

gerdwichers8

Citeer
Citeer
Sorry Gerd, wie bedoel je?

De preperateur?
Michel? Max? Klaas?
Lijkt me dat Gerd de preparateur bedoelt, Redmar.

Groet

Marc
Ja juist.
We hebben van zijn kant taal nog teken, terwijl hij het zelf is die heel eenvoudig zich van iedere verdenking kan ontdoen, door het misverstand en de oorzaak ervan op te helderen.
En hoe kun je dan iemand anders van smaad beschuldigen. Ook nog, als daarnaast die persoon  ook nog es liever ongelijk heeft?
(Dat weten we van Max)

Nu stapt hij onmiddellijk door naar justitie, terwijl hij de  belanghebbenden van het eerste uur (de vogelliefhebbers) botweg passeert! Alsof we hier wars zijn van enige objectiviteit??!
Balen hoor, dus het is ons alleen om ons eigenbelang.. Haakbek op de BBQ, praat je er maar weer vrij van..ik ellendige kerel.

Cygnus

Deze preparateur heeft boter op z'n hoofd. Hij speelt zelf een aantoonbaar dubieuze rol. Hij kent de vanger van de Haakbekken, maar weigert de naam van de vanger bekend te maken. Hij heeft klaarblijkelijk geen aangifte tegen deze vanger gedaan. Dit betekent dan dus gewoon dat hij het gedrag van de vanger goedkeurt. Kan de preparateur zichzelf nog op een ergere manier in een kwaad daglicht stellen? Het is eigenlijk raar dat iemand die een vanger (van Haakbekken in dit geval) beschermt een vergunning mag hebben om vogels te prepareren.  
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

redmar_woudstra

Dank Gerd, ik maakte me al bijna zorgen  ;)

Benieuwd hoe hoog dit spelletje gespeeld gaat worden, de preparateur zet in ieder geval hoog in!
groet,
Redmar

Klaas van Dijk

hoi Redmar,

Er is nog een andere mogelijkheid hoor. Denk maar eens goed na.

Groetjes,

Klaas

redmar_woudstra

Citeerhoi Redmar,

Er is nog een andere mogelijkheid hoor. Denk maar eens goed na.

Groetjes,

Klaas
Ik gok dat dat is dat jullie (Max & Klaas) wel gelijk hebben  ;)

groet,
Redmar

Klaas van Dijk

Is er eigenlijk nog nieuws van het Haakbekkenfront? Zelf kreeg ik een tijdje geleden via EBNNL nog een mooie foto van een opgezette Haakbek van Tim van Nus.

Beste Klaas, Bij deze stuur ik je een foto van een Haakbek die ik in november 2004 (precieze datum weet ik niet meer) bij een preparateur op de Veluwe aantrof (in de hand van deze persoon gefotografeerd). Deze foto heeft destijds enige tijd op mijn persoonlijke website gestaan en ik heb er melding van gemaakt op EBNNL, omdat dit tijdens (na?) de aanwezigheid van Haakbekken in Groningen gebeurde, geloof ik. Wellicht gewoon een gekweekte, maar misschien heb je er iets aan? Groeten, Tim van Nus

In het boekje VOGELLOGBOEK VAN DE TWINTIGSTE EEUW staat trouwens ook nog een grappig verhaaltje.

Groetjes, Klaas


Max Berlijn

Klaas,

Geen nieuws, Ed is op tour twee weken en ik weet niet of hij al is geweest bij de houder van de balg (oeps verklapte ik bijna de naam...)

Die balg, kan je inzoomen op de ring, indien daar een naad op zit (niet gesloten)kan het geen kooivogel zijn en is het mogelijk een andere (lijkt minde rood)illegaal gevangen vogel in NL?? Ik kan niet zoomen op deze foto.

Gr Max
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

Klaas van Dijk

hoi Max,

Bedankt voor je reactie. Kennelijk ook nog geen politie aan de deur gehad?

Ik heb de foto even wat beter bekeken, maar zie niets van een naad o.i.d. Maar wellicht heeft Tim van Nus een origineel wat veel scherper is en/of nog wel meer foto's en/of weet hij dit allemaal nog wel. Vraag hem maar even. Zelf mag je natuurlijk deze foto ook wel hebben, stuur maar even een mail of vraag anders Tim maar.

Het verhaaltje over de helaas net niet dode IJsvogel ook al gelezen?

Groetjes, Klaas




Vincent Hart

Eind goed al goed dus? Of moeten Klaas en/of Max alsnog in de zak mee terug naar Spanje?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Max Berlijn

Beste Allemaal,

Zoals ik al aangaf, ik hoopte ongelijk te hebben en dat blijkt nu. Ik denk overigens dat de eigenaar hem ook heeft "geknepen" en toch een tijd heeft gedacht de bewuste Groningen vogel in zijn bezit te hebben gehad, (zie zijn mail waarvan de tekst geplaatst is) en waarschijnlijk was dit ook de reden dat hij geen digi's heeft geplaatst. Vreemd blijft dat de preperateur in eerste instantie het verhaal van de houder bevestigde (zie nogmaals de tekst van de desbetreffende mail). Maar goed geen lijk geen bewijs. Ik ga naar Spanje...of mag het ook Tibet zijn (12-06).

Gr Max

Trouwens van de aangifte nooit iets gemerkt????
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

Vincent Hart

Ha Max, fijn te horen dat je geen zaak aan je broek hebt gekregen. Naar Tibet klinkt niet als een straf  ;) Spanje ook niet vervelend natuurlijk...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

joostheeremans

Ik zou Tibet doen, daar heeft Nederland volgens mij geen uitleveringsverdrag mee...
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Edwin Russer

Citaat van: joostheeremans op april 17, 2009, 13:40:25 PM
Ik zou Tibet doen, daar heeft Nederland volgens mij geen uitleveringsverdrag mee...
;D
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

JohanvantBosch

Citaat van: joostheeremans op april 17, 2009, 13:40:25 PM
Ik zou Tibet doen, daar heeft Nederland volgens mij geen uitleveringsverdrag mee...
En ook kwa vogels een aanrader! (naast alle andere mooie en interessante dingen daar)

Max Berlijn

Beste Allemaal,

Nu de Haakbekken sage lijkt opgelost wil ik toch nog wel wat kwijt: Ik ben nadat de discussie op dit forum enigsinds was gesust wel geschrokken van de wereld die achter, preperateurts, vogelhouders maar ook de AID en andere "hulpverleners"schuilt. Het blijkt dat het een wirwar is van connecties en verbanden die je liever niet wil zien en dat de scheidingslijnen tussen al deze groepen dun of soms niet aanwezig is. Ik ben er moedeloos en sceptisch van geworden en er achter gekomen dat het voor een simpele vogelaar uit Epen ondoenlijk is om hier helderheid in te brengen. Het blijkt dat veel van deze groepen (te?) nauwe banden met elkaar hebben. Enkele voorbeelden zijn bijv. de dierenambulance oostelijke mijnstreek; deze organisatie brengt sinds het overlijden van Jo Erkens (die een roof en uilen opvang had) de roofvogels en uilen onder bij een opvang in Ophoven. Laat dit nu net een zeer dubieus persoon zijn die ook betrokken was bij de nog steeds waanzinnig geachte vangactie van de Sneeuwuil van Meersen (gevoed door het graag willen hebben van deze vogel in een kooi of op de schouw). Ervaren vrijwilligers van de dierenambulance zijn daarom gestopt met hun functie bij deze dierenambulance. Een ander voorbeeld is een AIDer die op eigen houtje vogels vangt op verboden plekken en nauwe betrekkingen heeft met een preperateur....(allemaal moeilijk te bewijzen maar daarom niet minder waar) Zo lijkt het maar door te gaan. Als welwillende vogelaar wil je gewonde vogels onderbrengen of misstanden aan de zaak stellen maar je blijkt soms regelrecht in de armen van de "vijand" te rennen zonder dat je dat weet. De goede natuurlijk hierbuiten gelaten (Ed). Al met al ben ik er redelijk moedeloos van geworden. Dit wilde ik nog even kwijt.

De Haakbekzaak mag dan opgelost lijken. Ik weet inmiddels dat bij deze balg er misschien een vergissing in het spel was maar ben ervan overuigd geraakt dat onze dwaalgasten en andere soorten niet minder onveilig zijn....

Groet Max
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

Justin Jansen

Beste allemaal,

De uitkomst is de uitkomst welke we gehoopt hadden (dus onschuldig) en dat is conform wat ik ook in eerder berichten heb aangegeven. Wat ik echter schokkend vind, (en daarom één wat later berichtje) is de wijze waarop mensen conclusies trekken en van leer trekken zonder hoor en wederhoor toe te passen, op voorgaande pagina's van dit onderwerp.

Ik hoop dat mensen actief op dit forum, zich bewust zijn dat diverse media (o.a. Kranten en regionale omroepen) meekijken op dit forum en de berichtjes welke vaak vanuit emotie worden opgeschreven, oppikken en zonder journalistiek nazoekwerk dit buiten het forum brengen op diverse wijze.

In deze zijn zowel preparateur als de houder van de vogel "lastig" gevallen door diverse media aan de hand van de uitlatingen in dit forum. Zij werden doordat zij geen behoefte hadden om in de verdediging te schieten, door twee forum leden ter plaatse veroordeeld (zie o.a. het media optreden op TV Noord). Echter achteraf is het niet waar en zijn beide onschuldig zoals in het bericht door Ed geschreven. Dat maakt alle berichten van mensen welke hun al als schuldig hebben beschouwd, erg wrang.

Zowel de preparateur als de houder van de vogel, zijn enorm geschrokken van de ophef welke is gemaakt, en zijn hierdoor ook aangeslagen. Hoe bij beide het verwerkingsproces zal gaan weet ik niet, maar dit heeft (in het bijzonder de preparateur) er behoorlijk ingehakt.

Ik vraag daarom in het vervolg meer na te denken, bij discussies over personen, en nooit privé e-mails, namen en noem maar op, op dit of andere fora te zetten. Dit is een te grote inbreuk op de privacy van de genoemde personen.

Groet, Justin
M.v.g., Justin Jansen


Max Berlijn

Beste JJ,

Leuk verhaal maar ik ben het totaal niet met je eens. Ik denk eerder dat de preperateur "goed weg komt" immers bij mij staat de vraag nog steeds open waarom hij in eerste instantie dacht dat de Haakbek wel die van Groningen was? Verkeerde uit de vriezer gehaald?? De houder van de balg (die ook dacht met de Groningen vogel te maken te hebben voor de tijd van meer dan een jaar!!! (zie voor beide statements de mail die de houder mij stuurde) had zijn (niet genoemde naam) snel kunnen zuiveren door niet twee maanden nagelbijtend op Ed te wachten en openheid van zaken te geven door een digi van balg en ring te plaatsen op een forum of medewerking te geven hetgeen ik hem drie maal gevraagd heb.

Ik zie het eerder (en zie ook mijn posting met al de onfrisse praktijken die preperateurs en balgenhouders die ik in de afgelopen maanden heb geleerd) als een zaak waarbij wederom het bewijs niet toereikend was. Ik bedoel dan niet speciefiek deze Haakbek maar het aanbrengen en opzetten van balgen in het algemeen. Ik hoop dus dat de schrik (met name bij de preperateur) er goed inzit..

Groet Max
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

HJDT

Als ik in dit verband termen als "aangeslagen" en "verwerkingsproces" lees vraag ik me serieus af of je dit wel in de juiste context plaatst Justin. Waar hebben we het nou helemaal over: het wel of niet illegaal in bezit hebben van een opgezette vogel!! Zoals Max zegt hadden beide betrokkenen direct mee kunnen werken aan het uit het duister halen van deze zaak maar hebben dat nagelaten. Nu is een en ander alsnog duidelijk geworden maar niet dankzij deze twee personen. Case closed. . . .
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Vincent Hart

Tja Michel, de houder van de vogel heeft - zoals we (sic) allemaal hebben kunnen lezen - Max expliciet verzocht de mail die hij Max gestuurd heeft privé te houden. In weerwil van dat verzoek is die e-mail in dit topic verschenen en werden er in eerste instantie zelfs namen genoemd. Toen de houder van de vogel niet meer op Max' volgende e-mails reageerde, heeft Klaas met het hele, ongeverifieerde verhaal (tenminste, Max' versie, niet die van Justin) de publiciteit gezocht. Ik kan me best voorstellen dat preparateur en houder niet zaten te wachten op een publieke berechting op dit forum, of een camera van RTV Noord voor de deur. Ik kan me ook goed voorstellen dat je 'aangeslagen' bent als in de media beweerd wordt dat je je schuldig hebt gemaakt aan een strafbaar feit, zeker als op dat moment nog geen enkele juridische actie is ondernomen, laat staan dat van een veroordeling sprake is geweest. Jij niet?

Dat preparateur/houder vermoedden/dachten zeker te weten dat de vogel uit het wild afkomstig was, en dat de houder twee volstrekt tegenstrijdige verhalen aan Max en Justin verteld heeft, verdient allebei (als het waar is) niet de schoonheidsprijs natuurlijk. Maar dat staat wat mij betreft los van de vraag of je de 'morele plicht' hebt, wanneer in het openbaar beweerd wordt dat je iets illegaals hebt uitgespookt, je daar in het openbaar tegen te verdedigen...   
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Max Berlijn

Mensen,

Ik vind het allemaal leuk dat we Moskowitsje (schrijf je vast anders) gaan spelen en op "vormfouten" gaan letten, maar we lijken in de eindfase van de discussie de reden en het doel uit het oog te verliezen.

Het gaat om de praktijken die vogelvangers en preperateurs in NL blijken te kunnen uitvoeren zonder dat ze daarvoor aangepakt worden. Betreffende de Haakbek is de aanpak van Ed goed maar helaas niet adequaat genoeg. Hij is een van de weinig vechtende tegen windmolens. Het feit dat hij pas op 30-03 in staat was de balg te controleren maakt de uitkomst van de controle minder belangrijk. Immers dit is vele weken na de discussie op het forum.

Het gaat er mij om dit soort zaken aan de kaak te stellen. Dat er vogels illegaal gevangen worden en in kooien en op schoorsteenmantels verdwijnen staat buiten kijf. Wanneer ik dan door Groningse vogelaars met grote stelligheid wordt getipt van een concreet geval waarbij de houder en indirect de preperateur dit in eerste instantie toegeven in een mail aan mij is dit genoeg reden om alles wat mogelijk is uit de kast te halen zo'n vanger te proberen op te sporen, dat er hierbij spaanders vallen neem ik voor lief. Ook de tere zieltjes van de houder en de preperateur. Het feit dat ze schijnbaar communicatief niet goed onderlegd zijn is hun probleem niet het mijne. Het gaat om het resultaat en dat is het opsoren van die lieden die illegaal vogels (zeldzaamheden) vangen in NL en mogelijk dit medium hiervoor gebruiken. Dit is niet nu niet gelukt. Of we echt fout zaten met het wel of niet vangen van de Groningse Haakbekken zullen we in mijn optiek nooit meer zeker weten. de Haakbek die bij de houder nu op de schouw staat heeft de juiste ring maar de zaken die erom heen gebeurt en gezegd zijn geven mij zeker niet het gevoel dat we "weer rustig kunnen gaan slapen" laat staan ons moeten bekommeren om tere zieltjes van gekwetste en door mij nooit met name genoemde mensen.

Opletten dus, en alle sporen die kunnen leiden tot het pakken van deze mannen uit (laten?) zoeken.

Groet Max
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.