Reporting of erroneous identifications / Melden van onjuiste determinaties

Gestart door laatvlieger, juli 24, 2008, 15:45:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

Daandrukker

Citaat van: Pietsje op december 11, 2023, 11:09:51 AMIk kan eigenlijk in de ingevoerde foto geen dier herkennen, maar dat ligt aan mij. Het is meer een soort Inktvlek/Rorschach test ;D  Misschien is de Gambian mongoose (Mungos gambianus) ook een optie, die zou ook in Ghana voor kunnen komen (komt in West-Afrika in meerdere landen voor, maar ook dagactief).

Ooh maar dat lukt toch wel? Je ziet de reflectie van de twee ogen achter het bosje (waardoor je een goede inschatting kunt maken van de proporties van het dier), je ziet twee achterpoten en je ziet de staart. De kleur van de vacht is duidelijk zwart met wat "grizzled" er in. Dat sluit al Gambian Mongoose uit eigenlijk
Vriendelijke groeten,
Daan Drukker
Validatiecoördinator bij EIS-Kenniscentrum Insecten

Joey Bom

There are currently approx. 60 observations of Vanessa atalanta ssp. rubria in Europe, while this subspecies only occurs on the American continent.

These should all be Vanessa atalanta ssp. atalanta or simply Vanessa atalanta.

caliprobola

Citaat van: Joey Bom op januari 25, 2024, 20:12:00 PMThere are currently approx. 60 observations of Vanessa atalanta ssp. rubria in Europe, while this subspecies only occurs on the American continent.

These should all be Vanessa atalanta ssp. atalanta or simply Vanessa atalanta.
Lap zeg, ik heb in het verleden al es tientallen waarnemingen van die ondersoort er uit gehaald. Die is ooit es in de europese obsmapp-lijst terecht gekomen en ik vermoed dat waarnemers in obsmapp achteloos de bovenste keuze pakken eens ze enkele letters ingevoerd hebben... Ik ga er achteraan.

Joey Bom

Citaat van: caliprobola op januari 25, 2024, 20:42:49 PM
Citaat van: Joey Bom op januari 25, 2024, 20:12:00 PMThere are currently approx. 60 observations of Vanessa atalanta ssp. rubria in Europe, while this subspecies only occurs on the American continent.

These should all be Vanessa atalanta ssp. atalanta or simply Vanessa atalanta.
Lap zeg, ik heb in het verleden al es tientallen waarnemingen van die ondersoort er uit gehaald. Die is ooit es in de europese obsmapp-lijst terecht gekomen en ik vermoed dat waarnemers in obsmapp achteloos de bovenste keuze pakken eens ze enkele letters ingevoerd hebben... Ik ga er achteraan.

Ja, dat laatste vermoed ik ook...


World Birdwatch

20 aalscholvers in de woestijn lijkt me sterk, zal wel de genoemde Springbok zijn, neem ik aan
https://observation.org/observation/294467970/
R.C.Grootenboer (= Birdison = World Birdwatch)

gbeersma

Zou het kunnen dat deze waarneming geen Badister dilatatus betreft, maar een B.peltatus of B.collaris? Dit op basis van de kleur van de poten en sprieten en de vorm van het halsschild.
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?