Tylopsis lilifolia?

Gestart door Harm digitaal, februari 17, 2009, 22:59:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

Harm digitaal

Deze foto's gemaakt in zeer dor en droog stuk weiland op het zuiden van een heuveltje in verdorde niet gemaaide ruigte te St.Vaize(Charente maritime).
Gr.Harm
Met vriendelijke groet Harm Alberts

Harm digitaal

Is dit ook Tylopsis lilifolia?
Ook op dezelfde plek gefotografeerd.
gr. Harm
Met vriendelijke groet Harm Alberts

Wim Bakker

Hoeveel heb je er nog Harm? :P
Gelukkig is het nog vakantie.

Foto 1 lijkt inderdaad Tylopsis lilifolia. Foto 2 durven we niets over te zeggen.

Wim  
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Harm digitaal

#3
Bedankt Wim,
Volgens mij ben ik er nu bijna doorheen voor wat betreft de sprinkhanen foto's,maar ik heb al een paar ingevoerd in observatio.org zonder die te checken bij de deskundigen op het forum,misschien dat ik die toch voor de zekerheid nog maar even laat controleren.
Nog even een derde foto van de geel bruine vorm.
Gr. Harm
Met vriendelijke groet Harm Alberts

Wim Bakker

Foto 3: vanwege de lange poten lijkt mij dit ook een Tylopsis maar ik hoor dat graag ook even van de anderen...

Citeermaar ik heb al een paar ingevoerd in observatio.org zonder die te checken bij de deskundigen op het forum,misschien dat ik die toch voor de zekerheid nog maar even laat controleren.
Lijkt mij een goed idee. Zoals je ziet werpen bepaalde soorten nogal wat discussie op. Sommige groepen blijven lastig, zelfs als je weet waar je moet kijken...

Wim
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

RoyKleukers

Inderdaad alledrie Tylopsis. Groeten,

Roy
EIS-coordinator sprinkhanen