Wie weet wat voor insect: tor/kever ik heb gezien?

Gestart door Klaske, mei 14, 2006, 20:42:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

Klaske

Hallo,

WIj hebben sinds kort een huis met een tuin en mijn natuurliefhebberij kent hier helaas grenzen, omdat ik niet weet wat ik allemaal zie. Een geweldige uitdaging om alles te leren (her)kennen. Echter deze week heb ik een enorme vliegende tor/kever gezien die ik niet kan plaatsen. Wie wel.

Het is een kever/tor (wat is het verschil) van zeker een lichaam van 2 cm lang en daar nog een kleine kop boven op. Op de kop zitten gigantische breed gewaaierde voelsprieten en aan de zijkant van het lichaam zit een tekening met witte 3 hoekjes in een lijn. Hij heeft 6 poten en is er in twee kleuren. Met een grijs schild en met een bruin schild. Het schild eindigt in een punt. Als hij/zij vliegt dan hangt het onderlichaam (van de zwaarte?) naar beneden. Een heel koddig gezicht. Ik heb hem voor het eerst gezien tegen ons badkamerraam, maar hij vliegt voornamelijk in de schemering van de nacht langs de bomen.

Ik heb een foto gemaakt, maar het lukt mij niet deze bij dit bericht te plaatsten dus die kan ik u/je toemailen als je dat leuk vindt.

Wie helpt mij aan de naam van het beestje?

Heel veel dank, en vele natuurgroeten,
Klaske


Cees Veenema

#1
Het zal toch geen Meikever zijn Klaske ?
Kijk maar eens bij het soortenoverzicht.

Om een foto bij te voegen tik je eerst je tekst in, zoals je gedaan hebt dan scroll je naar beneden  tot het vakje bladeren daar dubbelklik je op dan kun je uit het foto bestand je foto selecteren, klikken en op OK drukken en hij staat er bij.

Ik demonstreer het even voor je omdat je nieuw bent. Welkom, succes en veel plezier met ons.

Wil je wat in de tekst veranderen klik dan op edit en wil je op een bericht reageren klik dan op add reply. In een nieuw venster kun je je gang gaan.
Groet,

Cees

Viv Anch

Aan de omschrijving te zien een meikever ik heb er ook al een in de badkamer gehad ik schrok me een hoedje.. ineens zo'n enorm (zo lijkt het even) beest vlakbij je die ook nog es herrie maakt tijdens zijn vlucht.
was getekend Vivianne

Klaske

Ha die Cees en Viv,

Super bedankt voor je/jullie bericht. Het is mei en................ het is de meikever!!!
Geweldig, mijn beestjes hebben hun naam. Top.

Zulke mooie foto's als op de soortenlijst heb ik niet, maar hij is in iedergeval herkenbaar.

Na dit bericht ga ik even googlen op de Meikever om hem/haar beter te leren kennen.

Dat hij veel herrie maakt bij het vliegen had ik ook al gehoord. Daar was ik ook van geschrokken.

Bedankt nogmaals!

Vriendelijke groeten,
Klaske


Klaske

Oeps, wat een grote meikever, ha, ha, ha.

Bedankt Cees, voor de computerles, ik zal de maat de volgende keer nog een beetje meer aanpassen, maar dan ben ik er.

Hoi
Klaske

Cees Veenema

Hallo Klaske,

Heb  ik eindelijk eens iemand van dienst kunnen zijn!
Het lijkt er op dat jouw Meikever ( in je beleving ) evenveel lawaai maakte dan het formaat  van je foto.
Ik zou toch voor de zekerheid maar even voorzichtig blijven.
Groet,

Cees

Klaske

Hoi Cees,

Als ik de verhalen goed begrepen heb is het vooral mijn beuk (haag) die op moet passen voor deze veelvraat.

Bedankt voor je reacties!

Groeten,
Klaske