Wildlife photograper of the year.....

Gestart door cursorius, december 20, 2009, 02:27:28 AM

Vorige topic - Volgende topic

gerdwichers8

Sooo joh, en ik maar prakizeren hoe de fotograaf vóór het opstellen van zijn cameraval een wildspoor kon hebben vermoed met dat hekje ervoor, (moest maar wat meer grasduinen, dacht ik nog bij mezelf, maar fraude nou nee...)

Herman van der Klis

Citaat van: cursorius op december 20, 2009, 02:27:28 AM
Niet echt over vogels  maar wel interessant! Fraude!

http://www.suomenluonto.fi/bbcs-nature-photo-competition-judge-admits-winner-photo-investigated-due-to-fraud-allegations


De ouderen onder ons kunnen zich nog de de veel te spectaculaire scenes  - en dan druk ik me zacht uit - herinneren uit de serie  ' El Hombre y la Tierra' , die ergens in de jaren tachtig op TV uitgezonden werden .

Sindsdien heb ik altijd zeer zware bedenkingen tegenover onze Spaanse natuurfimers/fotografen.

mvg

Herman van der Klis
Herman van der Klis

ArjenDrost †

Citaat van: Herman van der Klis op december 20, 2009, 12:22:07 PM
Sindsdien heb ik altijd zeer zware bedenkingen tegenover onze Spaanse natuurfimers/fotografen.
Volgens mij is dit juist aangedragen door een stel Spaanse natuurfotografen die niet wilden dat deze fraude een negatief effect zou hebben op natuurfotografen in Spanje...

Herman van der Klis

Citaat van: ArjenDrost op december 20, 2009, 12:35:32 PM
Citaat van: Herman van der Klis op december 20, 2009, 12:22:07 PM
Sindsdien heb ik altijd zeer zware bedenkingen tegenover onze Spaanse natuurfimers/fotografen.
Volgens mij is dit juist aangedragen door een stel Spaanse natuurfotografen die niet wilden dat deze fraude een negatief effect zou hebben op natuurfotografen in Spanje...

Zeker. Daarom een goede zaak dat ze daar elkaar eens kritisch in de gaten gaan houden.
Zelf weten ze als geen ander dat de kwalelijke reputatie van de Spaanse natuur- cineasten niet nog grotere proporties moet gaan aannemen .

mvg

Herman van der Klis
Herman van der Klis