promotie Diptera op waarneming.nl

Gestart door Louis.Boumans, januari 09, 2009, 23:40:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

Louis.Boumans

Hebben jullie gezien dat de tot voor kort ondergewaardeerde Vliegen en Muggen - heb je daar dan SOORTEN in? -  promotie hebben gemaakt in de hiërarchie van het Forum? Van het roemloze 'overige insecten' zijn we gepromoveerd naar een Soortgroep van de eerste orde! :feest:
Op gelijke rang met de vogels en vlinders en zo!

marcel123

#1
CiteerVliegen en Muggen - heb je daar dan SOORTEN in? -  promotie hebben gemaakt in de hiërarchie van het Forum?
Ik vraag me af of je nu wel aandacht vraagt voor de details maar de hoofdzaak uit het oog bent verloren..

javanerkelens

Eigenlijk inderdaad tijd voor een klein feestje, zat mij al te verbazen deze week!!!
Leuk dat je het even aanhaald !!
En nou maar hopen, dat we veel bijzonders gaan zien dit jaar en misschien wel een nieuwe soort voor Nederland........ijdele hoop denk ik.. :gap:

:duim:  :duim:  
Groet,
Joke (van Erkelens)

Goyatlah

CiteerEigenlijk inderdaad tijd voor een klein feestje, zat mij al te verbazen deze week!!!
Leuk dat je het even aanhaald !!
En nou maar hopen, dat we veel bijzonders gaan zien dit jaar en misschien wel een nieuwe soort voor Nederland........ijdele hoop denk ik.. :gap:

:duim:  :duim:
Waarom?

Op het libellenforum is een (korte) diskussie geweest wat de volgende nieuwe soort voor Nederland zou zijn (en wie die zou vinden). En er zijn maar 70 nederlandse soorten.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Louis.Boumans

Marcel je maakt me nieuwsgierig op welke hoofdzaak je doelt .. Wat hoofdzaak is, is een kwestie van perspectief, vermoed ik..

Nieuwe soorten: er zijn veel Diptera-families waar al decennia niemand meer naar gekeken heeft, Paddestoelmuggen of motmugjes bijvoorbeeld of Anthomyidae. Of bloempotmuggen (Sciaridae). Degene die zich daar in verdiept zal snel nieuwe soorten voor Nederland vinden.

marcel123

Dit forum heb ik een tijd geleden al afgesplitst (en was toen het meeste werk). De diptera zijn nu ook afgesplitst in Waarneming.nl. En dat lijkt me de hoofdzaak van deze week, niet de verplaatsing van een al bestaand forum. Maar iedereen mag zijn mening hebben..

javanerkelens

Wat zou de reden zijn geweest voor het afsplitsen van de Diptera..?
Zowel in Waarneming.nl, als van het forum....?

Ik hoop de toename aan belangstelling voor Vliegen en muggen!!!!
En zou dat niet een reden kunnen zijn voor........een beetje feest!

Een enthousiast amateur dipterist.....

Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

Louis.Boumans

Ha nu begrijp ik (misschien) wat Marcel bedoelt: in het beginscherm van waarneming.nl kun je bij Recente zeldzaamheden ok kiezen voor Vliegen ne muggen.


Goyatlah

CiteerWat zou de reden zijn geweest voor het afsplitsen van de Diptera..?
Zowel in Waarneming.nl, als van het forum....?

Ik hoop de toename aan belangstelling voor Vliegen en muggen!!!!
En zou dat niet een reden kunnen zijn voor........een beetje feest!

Een enthousiast amateur dipterist.....

Joke
Het is in ieder geval een vorm van emancipatie tegenover bv vogels, vlinders en libellen, die altijd die status al hadden. Daarnaast kan een forum nu ook meer controle over de "eigen" waarnemingen krijgen/nemen. (Bv de validatie van de waarnemingen, iets wat bij de libellen altijd gebeurt).
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Robert Heemskerk

Het is nu ook véél makkelijker zoeken in je eigen waarnemingen/foto's ! !
Dit scheelt veel tijd.

Hartelijk bedankt  :duim: