Hoofdmenu

Determinatiefouten

Gestart door han.endt, januari 08, 2009, 00:48:27 AM

Vorige topic - Volgende topic

han.endt

Meld hier de determinatiefouten. Meld a.u.b. ook de link naar de betreffende waarneming, dat maakt het voor de admins makkelijker om een waarneming terug te vinden. Na opheldering van een determinatiekwestie worden berichten geschoond.

geertje

#1
Dank je  :) ik zal de waarneming opzoeken en commentaar bij de waarneming zetten.
Jammer dat je geen reactiemogelijkheid hebt via dit scherm.  :(

Groeten,
Gera


Citaat van: mariki op april 11, 2009, 23:16:41 PM
waarneming.nl/foto/view/675181 is geen viervleklieveheersbeestje maar glischrochilus hortensis of een van dit geslacht.

Groeten,
Marie-Christine
Groeten,
Gera Nieland

beetlestitch

ik zal wel iets verkeerd doen maar als ik wat door geef met datum en naam van de waarnemer plus de naar mijn inziens goede soort gebeurt er verder niets mee. dit betreft allemaal recente waarnemingen. groeten toon.
Toon Keukelaar

xenion

Hoi Toon, dat komt grotendeels omdat er op het moment even geen keveradmin is die dit alles bijhoudt. Ik heb de bovenstaande waarnemingen zonet maar even van commentaar voorzien. Het zou trouwens wel handiger zijn als je meteen een link naar de desbetreffende waarneming kan geven, die kan je vanuit je adresbalk in je browser kopiëren, dit werkt voor ons veel sneller.

Iedereen bedankt voor de meldingen!
Groeten,
Martin

Th.Heijerman

Citeerik zal wel iets verkeerd doen maar als ik wat door geef met datum en naam van de waarnemer plus de naar mijn inziens goede soort gebeurt er verder niets mee. dit betreft allemaal recente waarnemingen. groeten toon.

CiteerHoi Toon, dat komt grotendeels omdat er op het moment even geen keveradmin is die dit alles bijhoudt. Ik heb de bovenstaande waarnemingen zonet maar even van commentaar voorzien. Het zou trouwens wel handiger zijn als je meteen een link naar de desbetreffende waarneming kan geven, die kan je vanuit je adresbalk in je browser kopiëren, dit werkt voor ons veel sneller.

Zou het in de meeste gevallen niet efficiënter zijn om gewoon in een commentaar bij de betreffende waarneming te zetten dat de determinatie verkeerd is?

Theodoor

xenion

Dan moet Toon wel admin (willen) worden.
Groeten,
Martin

beetlestitch

#6
theodoor is toch admin en heeft een bredere kennis dan mij. bij mij gaat het over de wat grotere soorten. indien mogelijk wil ik wel ondersteuning geven alleen is de computer niet mijn beste vriend dus wat ingewikkelde[voor mij] constructies gaan vaak mis. ik ben het met theodoor eens over het aan brengen van verbeteringen wat voor de site verandering wel kon. groeten toon.
Toon Keukelaar

xenion

Meerdere admins voor een bepaalde soortgroep is natuurlijk geen probleem.
Dat je voor de site verandering wel opmerkingen bij een waarneming kon plaatsen vind ik wel vreemd, volgens mij is dit al heel lang niet meer mogelijk voor gewone gebruikers, dit om tegen te gaan dat iedereen (ook iemand zonder kennis) reacties kan geven op een waarneming. Dit is nu alleen nog mogelijk voor admins.
Groeten,
Martin

beetlestitch

ik ben een "member"vanaf juni 2008 en toen was het mogelijk een mailtje te sturen naar de waarnemer wat ik wel deed en daar leuke reacties op kreeg soms in de vorm van een discussie die over meerdere berichtjes over en weer ging waarvan men [ik dus] ook van leren kan, want soms ben je teveel op een ding gefocust en door de verschillende ideeen ga je weer even iets scherper kijken groeten toon..
Toon Keukelaar

xenion

Oh ok, je bedoelt een mail, ik dacht dat het over commentaar bij een waarneming plaatsen ging, ik zal het even aankaarten bij de programmeurs.
Groeten,
Martin

beetlestitch

bedankt voor het persoonlijke mailtje dus hoop ik dat het misverstand ni opgelost is. ik drukte me wat onduidelijk uit sorry . nogmaals determinatie hulp bied ik aan. hierdoor wordt dit mooie initiatief allen maar betroubaarder. groeten toon.
Toon Keukelaar

geertje

Beste allemaal,

Zoals ik ook al in het topic "kletspraat" had geschreven, kan ik door persoonlijke omstandigheden helaas niet dagelijks of soms zelfs wekelijks checken.
Ben wel veel bezig geweest de afgelopen tijd met het nalopen, maar helaas ben ik nog niet "bij".
Ik zag dat de determinatiefouten hier aangegeven al met commentaar waren voorzien; bedankt!  :D
Excuses voor het ongemak; ik hoop dat over een aantal maanden alles weer achter de rug is en de regelmaat weer terug is.
Groeten,
Gera Nieland

xenion

Toon, ik heb het nagevraagd. Als je een account hebt op waarneming.nl en daar ingelogd bent (is een ander account dan hier op het forum), dan zie je als je bij een waarneming kijkt rechts bovenin de optie 'mail waarnemer', hiermee kun je de waarnemer een mailtje sturen.
Gera, doe het maar rustig aan, familie e.d. gaat nog altijd voor waarneming.nl!
Groeten,
Martin

beetlestitch

beste martin daar ik niet dat account heb kan ik niet reageren net als ik dat voorheen deed. wel dus via forum. groeten toon.
Toon Keukelaar

xenion

Hoi Toon, je kunt je vrij simpel registreren voor een account op www.waarneming.nl (via registreer in de rechter bovenhoek), dan kun je ook weer mailen naar de gebruikers. Maar je mag de fouten natuurlijk ook in dit topic aankaarten.
Groeten,
Martin

beetlestitch

nog even over sommige waarnemingen waarbij je een gevoel krijgt voor nadere infomatie nodig. hierover het volgende:w.bosma geeft 2 waarnemingen door van c.violaceus nl.21-04 noordwolde friesland en 27-04 valthe drenthe. deze liggen buiten het verspeidings gebied van deze soort en binnen het verspreiding gebied van c. problematicus. vaak worden deze soorten op deze site verwisseld. daarom is dan een goede foto van groot belang voor de zekerheid van deze waarneming. het gaat er mij niet om dat ik wil beweren dat deze waarneming fout is want uizonderingen bevestigen de regel en dan is bewijs daar van zeker zo leuk voor de waarnemer. groeten toon.
Toon Keukelaar

Th.Heijerman

@ Toon: ik ben regelmatig bezig om ingevoerde waarnemingen langs te lopen en te beoordelen. M'n prioriteit ligt (uiteraard) bij de snuitkevers, maar ik doe ook regelmatig loopkevers, boktorren en andere groepen. Het gaat alleen tamelijk langzaam. Wat problematicus/violaceus betreft: daar heb ik net onlangs wat meer naar gekeken en een aantal mensen gevraagd om hun id aan te passen.... Waarnemingen waarbij geen foto zit sla ik uiteraard over.

beetlestitch

#17
beste theodoor.

ikwil er vaak te veel weten en ben iets te nieuwsgierig denk ik. groeten toon.
Toon Keukelaar

beetlestitch

#18
nog even de verkeerde weg. sorry. 02-05 hr de balij gewone geelrand is copulatie van cybister lateralimarginalis. en a. van weeghel is potosia cuprea en geen cetonia aurata. c.v.elzingen  agelatica wel een andere soort. 01-05 j zwaaneveld chrys. herbacea mag g. viridula worden denk ik. groeten toon.
Toon Keukelaar

beetlestitch

heb een mail gestuurd met deze oplossing door van stipdonk. ik hoop dat dit goed ging zo groeten toon.
Toon Keukelaar

beetlestitch

nog even 2 ex van 06-05-09. no1 rvd schoot moet zijn trich.alvearius of behaarde bijenwolf. en no.2  p.meininger is valgus hemipterus. groeten toon.
Toon Keukelaar

beetlestitch

heeft toch duidelijk eenzwarte kop en de kleur is ook iets anders dus toch pyr. coccinea.mi. groeten toon.
Toon Keukelaar

beetlestitch

beste xenion.

ik heb me weer aangemeld zo als enige tijd geleden aanbevolen zo dat ik naar een waarnemr zou kunnen mailen bij een naar mijn mening verkeerde waarneming. dit is dus toch niet geheel goed gegaan denk ik want ik kan nog geen mail sturen naar de betreffende persoon dus blijf ik dit maar doen via deze wat voor jullie omslachtige weg. sorry [onverbeterlijke digibeet] groeten toon.
Toon Keukelaar

lo.troisfontaine

http://waarneming.nl/waarneming/view/42362440

een onzekere waarneming en terecht want dit is een rode smalbok - corymbia rubra vrouw.

groeten,

Lo

lo.troisfontaine

http://waarneming.nl/waarneming/view/43000308

deze waarneming lijkt me meer richting fraaie schijnbok - Oedemera nobilis te gaan.

groeten,

Lo

xenion

Hoi Toon, vreemd, je ziet ook geen mogelijkheid om te mailen als je op de naam van de gebruiker klikt? Maar zo lukt het ook wel, zal het binnenkort allemaal wel even bijwerken weer.
Groeten,
Martin

beetlestitch

beste lo.
inderdaad de eerste c.rubra dame en op no.2 oedemeride mogelijk nobilis. groeten toon.
Toon Keukelaar

beetlestitch

nee er verschijnt geen mogelijkheid ook niet als ik op de waarnemersnaam aanklik. dus voor mij verder geen probleem. groeten toon.
Toon Keukelaar

beetlestitch

18-05 av.d. bosch is een dorcus en geen wortelbok.
18-05 a d. oude geen hazelaar blad roller maar attelabus nitens.

groeten toon.
Toon Keukelaar

beetlestitch

20-05 j albers heeft opgegeven coleoptera indet. maar is c.inquisitor en de andere geen algemene waarneming van bostrychus capucinus welke ik wel uit zuid europa ken en niet zeldzaam is daar maar in nederland weet ik niet of deze hier al waargenomen is of niet. groeten toon.
Toon Keukelaar