Bugmeldingen Waarneming.nl

Gestart door hiskodevries, januari 04, 2009, 14:19:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

hoe minder je over embargo waarnemingen weet hoe beter
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

SlechtValk

Citaat van: hiskodevries op juni 05, 2012, 07:48:24 AM
hoe minder je over embargo waarnemingen weet hoe beter

Ik weet niet hoe moeilijk dat in deze situatie is, maar dan zou je dus beter die waarnemingen (en waarnemers en jaartallen) volledig uit die lijst halen...

Nu zie ik dat er 3 waarnemingen zijn gedaan waarvan er slechts één weergegeven wordt. En gezien de waarnemer er ook bij staat is het niet moeilijk om daarmee contact op te nemen.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

hiskodevries

klopt helemaal, zodra ik tijd heb
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

#1443
Stefan, ik heb nog eens naar die waarneming gekeken, het betrof een afgekeurde waarneming welke niet goed uitgefilterd werden.
Dat is nu aangepast. ook gelijk het gekozen gebied maar even weergegeven
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

SlechtValk

Citaat van: hiskodevries op juni 05, 2012, 15:14:51 PM
Stefan, ik heb nog eens naar die waarneming gekeken, het betrof een afgekeurde waarneming welke niet goed uitgefilterd werden.
Dat is nu aangepast. ook gelijk het gekozen gebied maar even weergegeven

Ziet er goed uit!  :duim:
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Bart van Hoogstraten

Ik kan er geen peil op trekken maar de ene keer kan ik wel waardering aan een foto toekennen en de andere keer niet. Bij deze waarneming kan ik bijvoorbeeld de foto's die al een waardering hebben niet waarderen en die ene foto die geen waardering heeft wel (terwijl ik ingelogd ben en de maker van de foto klaarblijkelijk geen blok op waardering heeft staan).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

hiskodevries

Citaat van: Bart van Hoogstraten op juni 07, 2012, 12:34:54 PM
Ik kan er geen peil op trekken maar de ene keer kan ik wel waardering aan een foto toekennen en de andere keer niet. Bij deze waarneming kan ik bijvoorbeeld de foto's die al een waardering hebben niet waarderen en die ene foto die geen waardering heeft wel (terwijl ik ingelogd ben en de maker van de foto klaarblijkelijk geen blok op waardering heeft staan).
- of je hebt ze al gewaardeerd
- of je bent niet ingelogd
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

SlechtValk

Citaat van: hiskodevries op juni 07, 2012, 14:11:46 PM
- of je hebt ze al gewaardeerd
- of je bent niet ingelogd
En last but not least: de optie "mijn foto's mogen gewaardeerd worden" van de auteur van de foto... (maar die optie sloot je al uit met je toevoeging tussen haakjes)
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Jarinka

Aansluitend op het probleem van Bart:
De meeste foto's kun je een waardering geven op de pagina van de waarneming in het pop-up scherm waarin de foto groot getoond wordt. Bij sommige foto's staat 'Fotowaardering' niet in dat pop-up scherm, maar als je de pagina van de foto zelf opent, kun je de foto wel waarderen. Hoe zit dat?
Ik heb even gezocht, maar kan zo snel geen voorbeeld vinden.
Groeten, Jarinka Heijink

SlechtValk

Het zal misschien een technische reden hebben, maar het lijkt me nogal zinloos om bij bijvoorbeeld de statistieken van de Gewone rietorchis het gedrag "overvliegend" in de legenda van de staafdiagrammen te hebben staan... tenminste het is mij nog nooit overkomen dat er ineens één opvloog...
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

HPM

Citaat van: SlechtValk op juni 08, 2012, 18:43:12 PM
Het zal misschien een technische reden hebben, maar het lijkt me nogal zinloos om bij bijvoorbeeld de statistieken van de Gewone rietorchis het gedrag "overvliegend" in de legenda van de staafdiagrammen te hebben staan... tenminste het is mij nog nooit overkomen dat er ineens één opvloog...

Het staat wel raar maar op die manier kan met dezelfde procedure een grafiek worden gegenereerd van elk soort organisme. Het is natuurlijk een beetje zonde van de tijd dat er bij veruit de meeste soorten voor niets naar overvliegers wordt gezocht maar er zal toch wel het vaakst naar vogels worden gekeken.
Herman van der Meer

SlechtValk

Citaat van: HPM op juni 08, 2012, 20:20:53 PMHet staat wel raar maar op die manier kan met dezelfde procedure een grafiek worden gegenereerd van elk soort organisme. Het is natuurlijk een beetje zonde van de tijd dat er bij veruit de meeste soorten voor niets naar overvliegers wordt gezocht maar er zal toch wel het vaakst naar vogels worden gekeken.

Dat was wat ik al vermoedde, echter verklaart dit niet waarom alleen "overvliegend" en "Ter plaatse" vermeld worden, waarom niet jagend en alle andere gedragingen? zit er toevallig ergens in die lijst iets raars waardoor een vliegende orchide opgegeven is ofzo?
Ignore maar... ik zie dat bij andere soorten ook alleen TP en overvliegend weergegeven worden.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

hiskodevries

Ik zie geen bug in het samenvatten van activiteiten. Je kunt wachten op de wens om een overvliegende eikel in te voeren. daar zijn we dan mooi klaar voor
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

SlechtValk

Citaat van: hiskodevries op juni 08, 2012, 22:36:31 PM
Ik zie geen bug in het samenvatten van activiteiten. Je kunt wachten op de wens om een overvliegende eikel in te voeren. daar zijn we dan mooi klaar voor

Ik heb het serieus overwogen... probleem is alleen dat bij het invoeren van planten de gedraging "overvliegend" niet te selecteren is... ik zou me bij bepaalde zaden en dergelijke (denk aan die van paardebloem om maar een duidelijk voorbeeld te geven) overvliegend wel kunnen begrijpen.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

JandJ

Misschien ligt het aan de ietwat afwijkende soort gebruikersaccount, maar de soortenlijst geeft 'File not found'
http://alblas.waarneming.nl/lijst_v3.php?user=81473
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

hiskodevries

jan via welke route ben je bij dat scherm gekomen?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

JandJ

#1456
Vanuit een waarneming van nachtegaal doorgeklikt naar de gebruiker: alblas.waarneming.nl/user/view/81473, daarna op Levenslijst geklikt.
:right:
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

hdijk

#1457
Ik krijg in dit scherm geen kaart meer te zien:

http://alblas.waarneming.nl/soort/maps/363?from=2011-06-10&to=2012-06-10&grid=1000

Zowel in FF als IE.
:right:
Hendrik Jan van Dijk

hiskodevries

Hendrik Jan. dat is mijn schuld. nooit op vrijdag na 16:00 met source code spelen.


Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

joostdejong

Schoonheidsfoutje: tijdens vervagen/embargo blijft in het overzicht de link naar externe dingen staan terwijl de link naar foto's verdwijnen. Bijv. roodkop alwaar op de externe site de locatie netjes vermeld staat.
Joost de Jong

hiskodevries

Nee bij externe link staat duidelijk dat waarneming.nl niet verantwoordelijk is voor de inhoud
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

joostdejong

Citaat van: hiskodevries op juni 12, 2012, 19:22:14 PM
Nee bij externe link staat duidelijk dat waarneming.nl niet verantwoordelijk is voor de inhoud
Het gaat niet zozeer om de info op de externe site als wel het nut van vervagen/embargo als de linkjes blijven staan. Of met het linken wrn info geeft is een academische discussie op het niveau van bittorrent etc. Volgens mij is het doel van vervagen/embargo het beschermen van kwetsbare soorten/soorten in kwetsbare situaties. Iets dat met de externe link te niet wordt gedaan.

Citaat van: hiskodevries op juni 05, 2012, 07:48:24 AM
hoe minder je over embargo waarnemingen weet hoe beter
Joost de Jong

HPM

Citaat van: hiskodevries op juni 12, 2012, 19:22:14 PM
Nee bij externe link staat duidelijk dat waarneming.nl niet verantwoordelijk is voor de inhoud

Maar toch.. Als iemand zijn waarneming zelf verbergt of vervaagt moet hij uiteraard ook aan zo'n link denken, maar als een geval centraal verborgen wordt zou het niet zo gek zijn om dan ook externe links mee te nemen. Als dat tenminste kan. Zo'n link maakt een algemeen embargo waardeloos.
Herman van der Meer

HPM

Overigens: als mijn interpretatie juist is zouden er veel meer waarnemingen onder hetzelfde embargo moeten vallen.

Herman van der Meer

harry60

Ik heb een klein probleem met het forum en dan met de fotos die daar geplaatst worden.
Normaal klikte je op de Thumb en kreeg je de grote foto in beeld te zien, sinds gisteren heb ik bij een hoop
fotos op het forum dat deze niet groter worden.
Ik krijg de foto wel groter in beeld als ik op de naam eronder klik, maar dan word gelijk de foto gedownload naar mijn pc.
Heb al een andere browser geprobeerd maar ook dat geeft geen verbetering.
Het is heel vreemd soms staan er 2 fotos onder elkaar dan kan ik er 1 van openen en dan andere krijg ik niet groot, of ik moet hem eerst downloaden ?

Hebben meer mensen daar last van en/of weet iemand hoe ik dat kan oplossen ?


BVD voor reactie
M.Vr.Gr. Harry de Koning

joostdejong

Citaat van: harry60 op juni 13, 2012, 17:26:49 PM
Ik heb een klein probleem met het forum en dan met de fotos die daar geplaatst worden.
Normaal klikte je op de Thumb en kreeg je de grote foto in beeld te zien, sinds gisteren heb ik bij een hoop
fotos op het forum dat deze niet groter worden.
Ik krijg de foto wel groter in beeld als ik op de naam eronder klik, maar dan word gelijk de foto gedownload naar mijn pc.
Heb al een andere browser geprobeerd maar ook dat geeft geen verbetering.
Het is heel vreemd soms staan er 2 fotos onder elkaar dan kan ik er 1 van openen en dan andere krijg ik niet groot, of ik moet hem eerst downloaden ?

Hebben meer mensen daar last van en/of weet iemand hoe ik dat kan oplossen ?


BVD voor reactie
Bij mij werkt het in Chrome en Firefox prima. Misschien ergens een probleem met het jscript dat thumbnail moet vergroten. Misschien je cache eens leeggooien zodat de scripts opnieuw worden gedownload, instellingen voor jscript/dhtml langslopen of een virusscanner/antispyware/firewall gooit roet in het eten. Volgens mij is het een probleem op jouw computer en niet op het forum.
Joost de Jong

HPM

Een kleinigheid.
Bij een vervaagde waarneming met geluid staat bij het geluid dat hij is verborgen en daar staat dan ook geen info bij.
Het lijkt me goed om het onderscheid tussen verborgen en vervaagd consequent te gebruiken en bij een vervaagde waarneming kunnen bij het geluid net zon goed waarnemer en gebied blijven staan want dat is bij de waarneming ook..

Herman van der Meer

hiskodevries

Citaat van: HPM op juni 14, 2012, 17:23:43 PM
Een kleinigheid.
Bij een vervaagde waarneming met geluid staat bij het geluid dat hij is verborgen en daar staat dan ook geen info bij.
Het lijkt me goed om het onderscheid tussen verborgen en vervaagd consequent te gebruiken en bij een vervaagde waarneming kunnen bij het geluid net zon goed waarnemer en gebied blijven staan want dat is bij de waarneming ook..
je kent mijn antwoord Herman, beter te veel dan te weinig
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: hiskodevries op juni 15, 2012, 08:01:31 AM
Citaat van: HPM op juni 14, 2012, 17:23:43 PM
Een kleinigheid.
Bij een vervaagde waarneming met geluid staat bij het geluid dat hij is verborgen en daar staat dan ook geen info bij.
Het lijkt me goed om het onderscheid tussen verborgen en vervaagd consequent te gebruiken en bij een vervaagde waarneming kunnen bij het geluid net zon goed waarnemer en gebied blijven staan want dat is bij de waarneming ook..
je kent mijn antwoord Herman, beter te veel dan te weinig

Maak er in dat soort gevallen dan in ieder geval 'vervaagd' van, zodat het onderscheid tussen vervaagd en verborgen duidelijk blijft.
Herman van der Meer

SlechtValk

In het foto-overzicht heb je de mogelijkheid om het aantal "rows" en "cols" in te stellen, maar als je het aantal cols op 7 of 8 zet, springt dit elke keer terug naar 6 (na op ok klikken).
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.