Bugmeldingen Waarneming.nl

Gestart door hiskodevries, januari 04, 2009, 14:19:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

de dagpauwoog die webobs gebruikt is een synoniem die in nl niet wordt gebruikt http://waarneming.nl/soort/view/186226
de nl dagpauwogen staan onder http://waarneming.nl/soort/view/700
in die lijst worden ook synoniemen getoond die niet voor nl geactiveerd zijn. In andere lijsten zo te zien niet
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Maarten Sluijter

Site lag er net weer even uit, doet het nu weer.
.

sjonnoh

Ik weet niet of dit de juiste topic ervoor is, maar ik denk van wel.


Momenteel, als ik naar de homepage van waarneming ga, zie ik bij recente zeldzaamheden de cetti's zanger staan, maar dan dik gedrukt (ofwel zeer zeldzaam) terwijl als je er op klikt, dan staat er bij de soort weer dat het gewoon zeldzaam is. Ook als je naar alle waarnemingen kijkt, zie je bij de 1 wel dik gedrukt, de ander niet en sommige zelfs totaal niet rood.
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

hiskodevries

En wat is nu de bug johnny? Ik zie hem niƩt
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

sjonnoh

Dat cetti's zanger als dik gedrukt staat in plaats van normaal bij recente zeldzaamheden, al weet ik niet of het onder een bugs valt  ???
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

hiskodevries

johnny, ik zie de fout niet, misschien moet je zelf even goed kijken b.v bij de informatie pagina van die soort  in combinatie met de waarnemingen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jan vH

#1326
Citaat van: hiskodevries op mei 02, 2012, 15:39:15 PM
johnny, ik zie de fout niet, misschien moet je zelf even goed kijken b.v bij de informatie pagina van die soort  in combinatie met de waarnemingen.

Directe link: http://waarneming.nl/soort/info/237. De zeldzaamheid van Cetti's zanger verschilt per provincie. Een Cettis zanger in Groningen, Friesland, Drenthe of Gelderland komt in dik gedrukt rood op de voorpagina en bij de waarnemingen, een Cetti's zanger in Noord-Brabant en Zuid-Holland helemaal niet. In de rest van de provincies gewoon rood.

Voor Overijssel mag de soort trouwens wel op zeer zeldzaam.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hiskodevries

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op mei 02, 2012, 16:28:13 PM
Citaat van: hiskodevries op mei 02, 2012, 08:41:07 AM
sorry.
Is bekend wat het probleem was?
ik heb geen idee. jij meldt het als enige.
ik weet wel dat sinds de site synchroon over 2 servers draait waarneming.nl wat sneller overbelast is. De keuze is dan: willen we zonder de kans van data verlies draaien of gaan we alleen voor snelheid.
De foutmeldingen zouden wel wat eleganter kunnen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: hiskodevries op mei 02, 2012, 16:30:12 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op mei 02, 2012, 16:28:13 PM
Citaat van: hiskodevries op mei 02, 2012, 08:41:07 AM
sorry.
Is bekend wat het probleem was?
ik heb geen idee. jij meldt het als enige.
ik weet wel dat sinds de site synchroon over 2 servers draait waarneming.nl wat sneller overbelast is. De keuze is dan: willen we zonder de kans van data verlies draaien of gaan we alleen voor snelheid.
De foutmeldingen zouden wel wat eleganter kunnen.

Dergelijke meldingen wijzen op ultiem snelheidsverlies. Voor de gebruiker betekent dat dus de kans op dataverlies of de kans op helemaal geen data. Ik weet nog niet wat ik zou kiezen.

Maar inderdaad. De error afvangen en een medeling tonen als "De server kan al het bezoek niet verwerken. Probeer het later nog eens" of zoiets zou duidelijker zijn.
Herman van der Meer

sjonnoh

Citaat van: Jan vH op mei 02, 2012, 16:06:51 PM
Citaat van: hiskodevries op mei 02, 2012, 15:39:15 PM
johnny, ik zie de fout niet, misschien moet je zelf even goed kijken b.v bij de informatie pagina van die soort  in combinatie met de waarnemingen.

Directe link: http://waarneming.nl/soort/info/237. De zeldzaamheid van Cetti's zanger verschilt per provincie. Een Cettis zanger in Groningen, Friesland, Drenthe of Gelderland komt in dik gedrukt rood op de voorpagina en bij de waarnemingen, een Cetti's zanger in Noord-Brabant en Zuid-Holland helemaal niet. In de rest van de provincies gewoon rood.

Voor Overijssel mag de soort trouwens wel op zeer zeldzaam.
Zelf ben ik een tijdje niet meer op waarneming.nl geweest, maar is het dan nu zo, dat op de "gewone" waarneming.nl (ofwel NL algemeen) dat je nu voortaan bij recente zeldzaamheden ook kunt zien per provincie/locatie of er zeldzaamheden waargenomen zijn? Normaal was dat volgens mij niet zo, dan moest je daarvoor naar de sub waarneming, bv in mijn geval walcheren.waarneming.nl. Daar zou bijvoorbeeld de grote zilverreiger op zeldzaam komen te staan en als er 1 werd waargenomen op walcheren, dan kwam alleen die recente waarneming op walcheren.waarneming.nl te staan, maar niet als zeldzaamheid bij de algemene waarneming.nl. Daar kwam je hem gewoon als vrij algemeen tegen bij de volledige recente lijst, en niet de recente zeldzame.


Hopelijk is mijn verhaal iets wat duidelijk  :rolleye:
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

hiskodevries

nee zo is het niet
op Waarneming.nl heeft een soort een landelijke zeldzaamheid waar op provincie niveau van afgeweken kan worden.
Wat ze op walcheren instellen daar merken we op waarneming.nl niets van.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: hiskodevries op mei 02, 2012, 16:30:12 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op mei 02, 2012, 16:28:13 PM
Citaat van: hiskodevries op mei 02, 2012, 08:41:07 AM
sorry.
Is bekend wat het probleem was?
ik heb geen idee. jij meldt het als enige.
ik weet wel dat sinds de site synchroon over 2 servers draait waarneming.nl wat sneller overbelast is. De keuze is dan: willen we zonder de kans van data verlies draaien of gaan we alleen voor snelheid.
De foutmeldingen zouden wel wat eleganter kunnen.

Gisteravond lag Wrn.nl er voor mij geheel uit. Kon het alleen het scherm krijgen wat hierboven te zien was. En de foutmelding... Wilde eigenlijk wat dingen nalopen, maar was dus onmogelijk. Probleem duurde ook voort als de browser (Chrome) werd afgesloten of Wrn.nl wordt ververst.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

sjonnoh

Citaat van: hiskodevries op mei 02, 2012, 16:53:04 PM
nee zo is het niet
op Waarneming.nl heeft een soort een landelijke zeldzaamheid waar op provincie niveau van afgeweken kan worden.
Wat ze op walcheren instellen daar merken we op waarneming.nl niets van.


Als dat zo is, dan nogmaals even mijn verhaaltje met afbeelding voor verduidelijking.
Zoals je in de afbeelding ziet, van de "gewone" waarneming.nl", zijn 2 waarneming van de Cetti's zanger te zien (omlijnd met blauw). 1 van de 2 is dik gedrukt, ofwel als "zeer zeldzaam" gemarkeerd. Ik denk dat dit dus zo is omdat het in dat gebied wellicht zeer zeldzaam is, maar uiteraard niet in zijn algemeenheid in Nederland. Daar hoort het gewoon als "zeldzaam" te staan. Mijn punt is dus dat die dik gedrukte Cetti's zanger bij de recente zeldzaamheden van Nederland als gewoon gedrukt moet staan, ipv dik gedrukt.
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

hiskodevries

Jeroen, aan jouw persoonlijke situatie kan ik niets doen, te weinig waarnemingen ingevoerd denk ik, dat scheelt natuurlijk :)
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Citaat van: sjonnoh op mei 02, 2012, 17:03:42 PM
Citaat van: hiskodevries op mei 02, 2012, 16:53:04 PM
nee zo is het niet
op Waarneming.nl heeft een soort een landelijke zeldzaamheid waar op provincie niveau van afgeweken kan worden.
Wat ze op walcheren instellen daar merken we op waarneming.nl niets van.


Als dat zo is, dan nogmaals even mijn verhaaltje met afbeelding voor verduidelijking.
Zoals je in de afbeelding ziet, van de "gewone" waarneming.nl", zijn 2 waarneming van de Cetti's zanger te zien (omlijnd met blauw). 1 van de 2 is dik gedrukt, ofwel als "zeer zeldzaam" gemarkeerd. Ik denk dat dit dus zo is omdat het in dat gebied wellicht zeer zeldzaam is, maar uiteraard niet in zijn algemeenheid in Nederland. Daar hoort het gewoon als "zeldzaam" te staan. Mijn punt is dus dat die dik gedrukte Cetti's zanger bij de recente zeldzaamheden van Nederland als gewoon gedrukt moet staan, ipv dik gedrukt.
sjonni, daarover verschillen we dan van mening
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

sjonnoh

#1336
Het ging niet zo zeer om mening, maar meer als vraag of dit wel zo klopte dat deze als zeer zeldzaam weer gegeven mocht worden bij recente zeldzaamheden.  :)

EDIT: Gezien er ook zelf zojuist verteld werd dat: 
Citaat van: hiskodevries op mei 02, 2012, 16:53:04 PM
op Waarneming.nl heeft een soort een landelijke zeldzaamheid waar op provincie niveau van afgeweken kan worden.
Wat ze op walcheren instellen daar merken we op waarneming.nl niets van.
ging ik ervan uit dat dus de Cetti's zanger ook niet als zeer zeldzaam in die lijst mocht weergegeven worden, maar dan wel uiteraard voor dat gebied/provincie.
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Botervlieg

Hallo allemaal,

Ik snap iets even niet.

Ik heb speenkruid (Ranunculus ficaria) ingevoerd, dat is goedgekeurd.
Als ik nu speenkruid (Ficaria verna) invoer, dan telt er bij de levenslijst gewoon 1 bij op.

Is het hetzelfde of is het toch iets anders? Volgens de pagina zijn het synoniemen.

Groetjes, Marleen

SlechtValk

#1338
Strikt genomen niet echt een bug... maar verdient, denk ik, dezelfde aandacht:

Op de pagina Gedragsregels staat onderaan een link, die naar de "Nederlandse Mycologische Vereniging" zou moeten verwijzen, maar deze link klopt niet meer (error 404).

Tevens denk ik dat de layout van deze pagina nog wel enige aandacht verdient, het is nu wel een heel lang stuk tekst, misschien iets meer witruimte en een symantische list (<ol>) ervan maken.

Edit: de website van NMV is momenteel te vinden op: http://www.mycologen.nl/

Edit2: ook de link "Voor werkgroepen" (in de footer) verwijst naar een niet (meer) bestaande pagina.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

hiskodevries

Citaat van: SlechtValk op mei 11, 2012, 03:11:25 AM
Strikt genomen niet echt een bug... maar verdient, denk ik, dezelfde aandacht:

Op de pagina Gedragsregels staat onderaan een link, die naar de "Nederlandse Mycologische Vereniging" zou moeten verwijzen, maar deze link klopt niet meer (error 404).

Tevens denk ik dat de layout van deze pagina nog wel enige aandacht verdient, het is nu wel een heel lang stuk tekst, misschien iets meer witruimte en een symantische list (<ol>) ervan maken.

Edit: de website van NMV is momenteel te vinden op: http://www.mycologen.nl/

Edit2: ook de link "Voor werkgroepen" (in de footer) verwijst naar een niet (meer) bestaande pagina.
:right:
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

SlechtValk

Citaat van: SlechtValk op mei 11, 2012, 03:11:25 AM
Edit2: ook de link "Voor werkgroepen" (in de footer) verwijst naar een niet (meer) bestaande pagina.

Wat mij ook nog doet denken dat het goed zou zijn om de 404 errorpage ("File not found") ietsje uitgebreider en wat meer in de stijl van de rest van de website te maken... (maar op zijn minst een link naar de homepage)
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

frankw

De site doet het nauwelijks momenteel.

firecrest

Als ik een willekeurige foto aanklik op waarneming.nl krijg ik de volgende foutmelding:

Fatal error: Uncaught exception 'PieErrorException' with message 'pg_connect() [<a href='function.pg-connect'>function.pg-connect</a>]: Unable to connect to PostgreSQL server: could not connect to server: Connection refused Is the server running on host &quot;localhost&quot; (::1) and accepting TCP/IP connections on port 5432? ERROR: no more connections allowed' in /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.dbpostgresql.php:25 Stack trace: #0 [internal function]: pie_error_handler(2, 'pg_connect() [<...', '/home/waarnemin...', 25, Array) #1 /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.dbpostgresql.php(25): pg_connect('host=localhost ...') #2 /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.dbpostgresql.php(176): DbPostgreSQL->link() #3 /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.db.php(212): DbPostgreSQL->_escape_value('AN_ERROR_OCCURR...') #4 [internal function]: Db->escape_value('AN_ERROR_OCCURR...') #5 /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.db.php(431): array_map(Arr in /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.dbpostgresql.php on line 25

hiskodevries

#1343
we zijn op de hoogte.
om 14.10 was een enorme activiteit op de server waarnemeembaar.
we zijn aan het uitzoeken waar dat vandaan komt.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Dieter

Niet echt een bug maar de link naar het forum op waarneming.nl brengt je niet meer naar de startpagina van het forum. Nu kom je op een subboard terecht van observado. Heeft dit een reden?
Evolution is like modifying a machine while it's running. (Karel Liem)
FUNGI are FUN!
KVMV

SlechtValk

Citaat van: Dieter op mei 11, 2012, 21:04:17 PM
Niet echt een bug maar de link naar het forum op waarneming.nl brengt je niet meer naar de startpagina van het forum. Nu kom je op een subboard terecht van observado. Heeft dit een reden?

Bij mij verwijst hij gewoon naar de mainpage van het forum, is het misschien een specifieke link die je bedoelt (en niet de link rechts boven, of in de footer onderaan de pagina), of op een specifieke pagina?
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

henkjanvdkolk

Waarneming.nl werkt (behalve homepage) niet opt moment:

Fatal error: Uncaught exception 'PieErrorException' with message 'pg_connect() [<a href='function.pg-connect'>function.pg-connect</a>]: Unable to connect to PostgreSQL server: could not connect to server: Connection refused Is the server running on host &quot;localhost&quot; (::1) and accepting TCP/IP connections on port 5432? ERROR: no more connections allowed' in /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.dbpostgresql.php:25 Stack trace: #0 [internal function]: pie_error_handler(2, 'pg_connect() [<...', '/home/waarnemin...', 25, Array) #1 /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.dbpostgresql.php(25): pg_connect('host=localhost ...') #2 /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.dbpostgresql.php(176): DbPostgreSQL->link() #3 /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.db.php(212): DbPostgreSQL->_escape_value('AN_ERROR_OCCURR...') #4 [internal function]: Db->escape_value('AN_ERROR_OCCURR...') #5 /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.db.php(431): array_map(Arr in /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.dbpostgresql.php on line 25
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

henkjanvdkolk

Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

PieterH

Fatal error: Uncaught exception 'PieErrorException' with message 'Error executing query: SELECT "id","token","id_language","content","timestamp" FROM translatable WHERE token='AN_ERROR_OCCURRED' AND id_language='E'<hr>ERROR: invalid input syntax for integer: "E" LINE 1: ...slatable WHERE token='AN_ERROR_OCCURRED' AND id_language='E' ^' in /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.db.php:253 Stack trace: #0 [internal function]: pie_error_handler(256, 'Error executing...', '/home/waarnemin...', 253, Array) #1 /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.db.php(253): user_error('Error executing...', 256) #2 /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.db.php(338): Db->_query('SELECT "id","to...') #3 [internal function]: Db->get_row('SELECT "id","to...', 'AN_ERROR_OCCURR...', 'E', '_DB_AS_ASSOC_') #4 /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/config.pie.php(559) : eval()'d code(1): call_user_func_array(Array, Array) #5 [internal fu in /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.db.php on line 253


Lijkt toch nog niet echt te werken.
Groeten , Pieter Hilgeman

hiskodevries

mensen, we kunnen de oorzaak van deze melding nog niet echt ontdekken.
Als die zich voordoet hoef je niet de hele melding te copieren maar als je de schermnaam en tijdstip doorgeeft helpt dat voor de diagnostiek.
Het zou mij niet verbazen als de oorzaak zit in het synchroniseren tussen twee servers wat mogelijk teveel resources kost. Maar ik ben geen systeembeheerder.
Later meer.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0