Bugmeldingen Waarneming.nl

Gestart door hiskodevries, januari 04, 2009, 14:19:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

nee dat is niet zo, het backup systeem is drie dubbel uitgevoerd en is altijd beschikbaar, zelfs op meerdere locaties (voor als de data bunker in groningen uitbrandt)
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Bart van Hoogstraten

Citaat van: hiskodevries op april 09, 2012, 16:50:21 PM
nee dat is niet zo, het backup systeem is drie dubbel uitgevoerd en is altijd beschikbaar, zelfs op meerdere locaties (voor als de data bunker in groningen uitbrandt)

Dat klinkt erg safe, ben gerustgesteld. Bedankt!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Yeronimo

Zojuist een Engelse tekst gevonden waar Nederlands hoort te staan.

Via wachtwoord wijzigen, als je dit gedaan hebt komt het volgende in beeld:

CiteerGelukt.
The password has been changed.

Lijkt me handiger als het, het volgende wordt:

CiteerGelukt.
Het wachtwoord is veranderd.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

ik heb laten becijferen wat we maandelijks aan serverkosten kwijt zijn
- onderhoud en hosting 3 servers
- data verkeer
- backups
1250 excl btw per maand
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Yeronimo

Citaat van: hiskodevries op april 10, 2012, 10:36:40 AM
snap je het anders niet ?

Ik wel, maar we zijn geen .org, .net, .com site of een andere site die Engels als voertaal gebruikt. Waarneming.nl is een site waar Nederlands als voertaal wordt gebruikt en daarom lijkt het me ook logisch dat het allemaal in het Nederlands moet staan.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Corryabbink

Citaat van: hiskodevries op april 10, 2012, 16:43:26 PM
ik heb laten becijferen wat we maandelijks aan serverkosten kwijt zijn
- onderhoud en hosting 3 servers
- data verkeer
- backups
1250 excl btw per maand

Armoede troef dus ;D
Gewoon een actie starten..........of je donateurs aanspreken.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

HPM

Om 21:15 klapte Waarneming.nl er uit. Ondertussen doet hij het weer.


Fatal error:  Uncaught exception 'PieErrorException' with message 'pg_connect() [<a href='function.pg-connect'>function.pg-connect</a>]: Unable to connect to PostgreSQL server: could not connect to server: Connection refused Is the server running on host &quot;localhost&quot; (::1) and accepting TCP/IP connections on port 5432? ERROR:  no more connections allowed' in /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.dbpostgresql.php:25 Stack trace: #0 [internal function]: pie_error_handler(2, 'pg_connect() [<...', '/home/waarnemin...', 25, Array) #1 /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.dbpostgresql.php(25): pg_connect('host=localhost ...') #2 /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.dbpostgresql.php(176): DbPostgreSQL->link() #3 /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.db.php(212): DbPostgreSQL->_escape_value('AN_ERROR_OCCURR...') #4 [internal function]: Db->escape_value('AN_ERROR_OCCURR...') #5 /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.db.php(431): array_map(Arr in /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.dbpostgresql.php on line 25
Herman van der Meer

hiskodevries

Dat klinkt als een bug maar is het niet, teveel aanvragen naar de database. Ik zal vragen of dat verhoogd kan worden.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Robert Heemskerk

De laatste tijd moet ik vrij lang wachten op waarneming.nl

Dat is meestal als ik bijvoorbeeld een bepaald soort op zoek en dan bijvoorbeeld naar de soort-info-pagina wil gaan.

Ik weet niet of het bekend is of dat dit normaal is?

Ik dacht ik meldt het even.

groeten Robert

hiskodevries

dat is niet zo heel gek. De server waar Waarneming.nl nu op draait is aanzienlijk trager dan de gesneuvelde.
Persoonlijk vind ik het verschil minimaal
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

henkjanvdkolk

Citaat van: HPM op april 10, 2012, 21:17:45 PM
Om 21:15 klapte Waarneming.nl er uit. Ondertussen doet hij het weer.


Fatal error:  Uncaught exception 'PieErrorException' with message 'pg_connect() [<a href='function.pg-connect'>function.pg-connect</a>]: Unable to connect to PostgreSQL server: could not connect to server: Connection refused Is the server running on host &quot;localhost&quot; (::1) and accepting TCP/IP connections on port 5432? ERROR:  no more connections allowed' in /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.dbpostgresql.php:25 Stack trace: #0 [internal function]: pie_error_handler(2, 'pg_connect() [<...', '/home/waarnemin...', 25, Array) #1 /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.dbpostgresql.php(25): pg_connect('host=localhost ...') #2 /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.dbpostgresql.php(176): DbPostgreSQL->link() #3 /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.db.php(212): DbPostgreSQL->_escape_value('AN_ERROR_OCCURR...') #4 [internal function]: Db->escape_value('AN_ERROR_OCCURR...') #5 /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.db.php(431): array_map(Arr in /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.dbpostgresql.php on line 25

Hetzelfde probleem nu bij mij, maar wellicht dat hij het straks gewoon weer doet.
Edit: Alles werkt nu weer.
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Menko Vlaardingerbroek

Een minuut geleden de volgende melding:

Fatal error: Uncaught exception 'PieErrorException' with message 'Error executing query: SELECT "id","token","id_language","content","timestamp" FROM translatable WHERE token='AN_ERROR_OCCURRED' AND id_language='1'<hr>ERROR: no working server connection ERROR: no working server connection' in /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.db.php:253 Stack trace: #0 [internal function]: pie_error_handler(256, 'Error executing...', '/home/waarnemin...', 253, Array) #1 /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.db.php(253): user_error('Error executing...', 256) #2 /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.db.php(338): Db->_query('SELECT "id","to...') #3 [internal function]: Db->get_row('SELECT "id","to...', 'AN_ERROR_OCCURR...', '1', '_DB_AS_ASSOC_') #4 /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/config.pie.php(559) : eval()'d code(1): call_user_func_array(Array, Array) #5 [internal function]: db_get_row('SELECT "id","to...', 'AN_ERROR_OCCURR...', '1', '_DB_AS_ASSOC_') #6 /home/waarneming/www/waar in /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.db.php on line 253
Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek

HPM

Citaat van: MenkoVlaardingerbroek op april 11, 2012, 17:26:08 PM
Een minuut geleden de volgende melding:

Fatal error: Uncaught exception 'PieErrorException' with message 'Error executing query: SELECT "id","token","id_language","content","timestamp" FROM translatable WHERE token='AN_ERROR_OCCURRED' AND id_language='1'<hr>ERROR: no working server connection ERROR: no working server connection' in /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.db.php:253 Stack trace: #0 [internal function]: pie_error_handler(256, 'Error executing...', '/home/waarnemin...', 253, Array) #1 /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.db.php(253): user_error('Error executing...', 256) #2 /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.db.php(338): Db->_query('SELECT "id","to...') #3 [internal function]: Db->get_row('SELECT "id","to...', 'AN_ERROR_OCCURR...', '1', '_DB_AS_ASSOC_') #4 /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/config.pie.php(559) : eval()'d code(1): call_user_func_array(Array, Array) #5 [internal function]: db_get_row('SELECT "id","to...', 'AN_ERROR_OCCURR...', '1', '_DB_AS_ASSOC_') #6 /home/waarneming/www/waar in /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.db.php on line 253

Ja, ik zelfs twee keer in het laaste kwartier.
Ik merk de traagheid wel degelijk. Uiteraard vooral in de spits maar dan ook heel erg.
Herman van der Meer

marijn

Als ik de statistieken van mijn waarnemingen van Kleine Vos in 2012 opvraag, krijg ik de tabel en grafiek van 2011 er ook bij cadeau (bovendien beetje vreemd op de pagina geplaatst).
Lijkt me niet de bedoeling?
http://waarneming.nl/soort/stats/711?user=1134&year=2012&month=0
Marijn Prins

hiskodevries

Dat is precies zoals het bedoeld is
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

marijn

Ok, dan misschien de layout fixen, zodat de grafieken onder elkaar komen?

De tabel en grafiek van 2011 zitten in een <table> samen met het stukje met Vroegste datum etc. dat over 2012 gaat.
Terwijl de rest van de elementen op de pagina uberhaupt niet in een table zitten.
Marijn Prins

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Corryabbink

Mijn waarnemingen en foto's zijn niet opvraagbaar.
Ik krijg deze melding:
Error in file /home/waarneming/www/waarneming.nl/_pie/objects/class.activerecord.php on line 1273
AN_ERROR_OCCURRED
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

hiskodevries

#1279
even je browser afsluiten en opnieuw starten.
De gebruiker heeft een exta optie gekregen. Dat laad je browser bij opstarten
zie ook http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=59707.msg1157603#msg1157603
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Corryabbink

Citaat van: hiskodevries op april 12, 2012, 11:19:28 AM
even je browser afsluiten en opnieuw starten.
De gebruiker heeft een exta optie gekregen. Dat laad je browser bij opstarten
zie ook http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=59707.msg1157603#msg1157603

OK. Bedankt :duim:
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Margreet Kwh

#1281
Hallo team,

als ik klik op "Geluiden" in de openingspagina, in het rijtje rechtsboven, Vandaag, waar alle nieuw ingevoerde dingen staan, krijg ik een pagina met "geen resultaten".
Ik zag dat de soortgroep blijft staan op korstmossen.
Als ik de soortgroep op vogels zet, gaat het wel goed.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

HPM

Citaat van: MarKoHu op april 13, 2012, 12:16:21 PM
Hallo team,

als ik klik op "Geluiden" in de openingspagina, in het rijtje rechtsboven, Vandaag, waar alle nieuw ingevoerde dingen staan, krijg ik een pagina met "geen resultaten".
Ik zag dat de soortgroep blijft staan op korstmossen.
Als ik de soortgroep op vogels zet, gaat het wel goed.

Dat komt omdat in een cookie je laatste soortgroep wordt vastgehouden.
Herman van der Meer

Margreet Kwh

Dank voor de toelichting, Herman. Ik weet niet of dit echt een bug is, of een kwestie van gebruik. Ik meen dat de soortgroep bij openen automatisch op vogels staat.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Wouter van der Ham

Citaat van: MarKoHu op april 13, 2012, 15:04:27 PM
Dank voor de toelichting, Herman. Ik weet niet of dit echt een bug is, of een kwestie van gebruik. Ik meen dat de soortgroep bij openen automatisch op vogels staat.
T'is inderdaad geen bug.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

maertda

Hello allen,

Als je je eigen waarnemingen exporteert, kun je een mooie csv-bekomen met één lijn per waarneming.

Openen met excel gaat prima, maar als je de csv met eender welke andere tool wil uitlezen, dan maakt ie van waarnemingen met commentaar (dat bestaat uit verschillende zinnen) verschillende lijnen.

Zou het eventueel mogelijk zijn om bij het exporteren van waarnemingen de aanduidingen voor een nieuwe lijn (CR(10) en LF (13)) eruit te filteren zodat het principe van één lijn één waarneming behouden blijft ?

Mvgr,

Dave

HPM

Citaat van: MarKoHu op april 13, 2012, 15:04:27 PM
Dank voor de toelichting, Herman. Ik weet niet of dit echt een bug is, of een kwestie van gebruik. Ik meen dat de soortgroep bij openen automatisch op vogels staat.

Standaard staat het op vogeks, maar als jij het laatst  op korstmossen hebt gezeten komt hij daarin terug. Behalve bij  de mensen die hun cookies (laten) verwijderen.
Wat me niet juist lijkt is dat als jij op de voopagina ziet staan dat er twee nieuee geluidsopnamen zijn ingevoerd, je die als je erop klikt niet te zien krijgt omdat je groep op iets zonder geluid staat.

Herman van der Meer

marijn

Citaat van: maertda op april 13, 2012, 16:54:17 PM
Zou het eventueel mogelijk zijn om bij het exporteren van waarnemingen de aanduidingen voor een nieuwe lijn (CR(10) en LF (13)) eruit te filteren zodat het principe van één lijn één waarneming behouden blijft ?
+1!
csv's zijn niet OK als er returns of linefeeds in staan elders dan aan het einde van de regel
in postgres zijn ze te benoemen als E'\n' en E'\r'
Marijn Prins

maarten1023

Er gebeurde zojuist iets heel vreemds: Ik bekeek foto's van libellen en onderaan de foto kreeg ik buttons om de waarnemingen goed te keuren.. Lijkt mij iets wat alleen admins kunnen..

Bij herladen van de pagina verdween die mogelijkheid weer. Misschien een foutje??
Groet,

Maarten

frankmeer

Frank van der Meer