Hoofdmenu

exportlijst

Gestart door Maaswitje, december 05, 2008, 00:31:43 AM

Vorige topic - Volgende topic

Maaswitje

Beste admins,

In de exportlijst is de kolom ' type' met de familienaam niet meer aanwezig. Dit is met name bij de groep insecten voor mij toch wel een zeer groot gemis. Voorheen kon ik hier prima op sorteren waardoor ik alle families prachtig bij elkaar hield. Dit lukt nu helaas niet meer. Zou deze kolom weer terug kunnen komen?

Bij voorbaat mijn hartelijke dank.
Met vriendelijke groet,
André den Ouden

Maaswitje

#1
Beste admins,

Allereerst wil ik iedereen een voorspoedig 2009 vol prachtige waarnemingen toewensen!

Onderstaande vraag  heb ik een poosje geleden ook in een ander topic gesteld maar ik zie nu ook pas dat ik dat hier had moeten doen... Bij deze dus.

In de CSV exportlijst is de kolom ' type' met de familienaam al een aantal maanden niet meer aanwezig. Dit is met name bij de groep insecten voor mij toch wel een zeer groot gemis. Voorheen kon ik hier prima op sorteren waardoor ik alle 'families' prachtig bij elkaar hield. Dit lukt nu helaas niet meer. Zou deze kolom weer terug kunnen komen?

Bij voorbaat mijn hartelijke dank.
Met vriendelijke groet,
André den Ouden


Maaswitje

Marcel, wil jij het dan even overzetten?
Met vriendelijke groet,
André den Ouden

marcel123

CiteerMarcel, wil jij het dan even overzetten?
Beide topics stonden m.i. in het goede forum..staan nu alleen bij elkaar.

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Maaswitje

Hisko, vast bedankt maar bij nog al wat soorten insecten ontbreekt de familienaam nog in de exportlijst of is deze slechts gedeeltelijk (enkele letters) te zien. Misschien wordt hier nog aan gewerkt?
Met vriendelijke groet,
André den Ouden

marcel123

CiteerHisko, vast bedankt maar bij nog al wat soorten insecten ontbreekt de familienaam nog in de exportlijst of is deze slechts gedeeltelijk (enkele letters) te zien. Misschien wordt hier nog aan gewerkt?
voorbeeld.
Heeft de soort in Waarneming.nl wel een familie?

Maaswitje

Hallo Marcel,

Hierbij een klein aantal voorbeelden die ik willekeurig uit een exportlijst heb 'geknipt':

Voorbeelden van soorten waarvan de familie wel opgenomen is in de exportlijst:

Wetenschappelijke naam:---------Familie:
            
Himacerus mirmicoides------------Wantsen (Heteroptera)
Dioctria hyalipennis----------------Roofvliegen (Asilidae)
Biorhiza pallida---------------------Galwespen (Cynipidae)
Coreus marginatus-----------------Wantsen (Heteroptera)
Odontomyia argentata-------------Wapenvliegen (Stratiomyiidae)
Chrysopidae------------------------Netvleugeligen (Neuroptera)
Cantharis nigricans-----------------Overige Kevers (Coleoptera)

Voorbeelden van soorten waarvan de familie niet of incompleet is opgenomen in de exportlijst:

Wetenschappelijke naam:---------Familie:

Closterotomus fulvomaculatus
Anaglyptus mysticus
Zophomyia temula------------------Slu
Agapanthia villosoviridescens
Mystacides nigra   
Lygocoris pabulinus
Agapanthia villosoviridescens
Rhagio scolopaceus-----------------Snipvliege
Lygus pratensis   
Dysmachus trigonus
Pyrochroa coccinea-----------------Overige Kevers (
Phyllopertha horticola   --------------Overige Kevers (Co
Onthophagus spec.------------------Overige Kevers (Coleopter
Volucella bombylans   
Cionus tuberculosus   
Clytus arietis   
Eurydema oleracea
Subcoccinella vigintiquatuorpunctata


Alle bovengenoemde soorten horen tot een familie die in invoerschermen en soortenlijsten van Waarneming zijn opgenomen. Bovendien is dit tot 3 november 2008 altijd correct geweest: mijn volgende lijst heb ik op 5 december 2008 opgehaald en toen ontbrak de de kolom Type (=familie). Misschien is het gemakkelijker als ik enkele excel of CSV bestanden opstuur?
Met vriendelijke groet,
André den Ouden