Hoofdmenu

Top-of-Holland

Gestart door Martijn Bot, april 04, 2008, 08:42:23 AM

Vorige topic - Volgende topic

Martijn Bot

Zoals mensen die af en toe eens in het noorden vogelen wel zullen weten, hebben Peter de Vries en ondergetekende een aantal jaar geleden de Top-of-Holland Birding Club opgericht. We verzorgen onder andere activiteiten en kleding, maar onze belangrijkste wapenfeiten zijn de nieuwsbrieven. Gisteren is er een nieuwe, zij het sobere, editie verschenen waarin onder andere wordt stilgestaan bij het overlijden van Huub Lanters, een even geliefde als memorabele vriend. Verder een aantal verhalen, een gedicht en een waarnemingenrubriek.
Deze brief, maar ook alle voorgaande edities, zijn te vinden op http://www.lauwersmeer.com, vervolgens Birding Club.
-------------------------
Martijn, ik heb de link naar lauwersmeer.com even klikbaar gemaakt.

Justin Jansen

Ziet er geweldig uit Martijn. Prachtige wijze van Huub in beeld te brengen!
M.v.g., Justin Jansen


P1234

Ik sluit me bij Justin aan. Een mooi in memoriam, waarin Huub naar voren komt zoals hij was; een zeldzame vogel onder de vogelaars, en niet alleen geliefd bij twitchers. Nadat de Ruigpootuilentocht succesvol was, hebben we met elkaar nog even hardop gefantaseerd over Huub, die ergens van boven ons door het bos zag struinen en onze moeite met een Ruigpootuil beloonde.

Martijn, Peter, Dusan en Bert; super!
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

JohanvantBosch

Ook mijn complimenten! Voor de nieuwsbrief, voor het in memoriam. En ook voor het achteraf mij nog een beetje het gevoel te geven Huub te leren kennen. Heb me na 'het bericht' afgevraagd wie dat nu eigenlijk was (ik kom dan ook niet uit de 'Top of Holland'). De naam kende ik, bij het zien van de foto's blijkt dat ik hem ook meerdere keren ben tegengekomen. En ik vind het dus fijn om op deze manier nog iets meer gevoel bij Huub te krijgen.

Martijn Bot

#4
Dames en heren,

Er is weer een nieuwe en lekker dikke Top-Of-Holland Nieuwsbrief! Lees over Kleine Geelpootruiters, Chimney Swifts, Rode Rotslijsters, Ruigpootuilen, Terekruiters, Slangenarenden, Grielen, Vale Pijlen, Alpenheggenmussen en nog veel meer moois uit het noorden des lands op www.lauwersmeer.com, vervolgens Birding Club en dan september 2008.

Martijn Bot en Peter de Vries

Edit: heb de link naar Lauwersmeer actief gemaakt

dupont

Wederom een erg leuk nummer. Bijzonder om te zien hoe (met name) Peter en Martijn zich telkens inspannen om er weer een feestje van te maken.

Bijzonder vond ik het verhaal van de Rode Rotslijster. Gelukkig ben ik geen notoire jaarlijster en siert de Rode Rotslijster al op mijn Nederlandse lijst. Anders zou ik wel flink balen. De waarnemers hebben wat mij betreft het recht om een vogel in een (al dan niet) kwetsbaar gebied stil te houden. Op 9 mei zijn volgens mij nog niet alle Nachtzwaluwen terug. Wordt het niet eens tijd dat het bestuur van Dutch Birding Association (/waarneming.nl) een lobby begint bij SBB, Natuurmonumenten en de provinciale landschappen om voor dit soort gevallen een excursie te regelen? De Ruigpootuilenexcursie van Van Wetter en consorten bewijst dat het kan! Nu is het een Rode Rotslijster, maar straks....?!!
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Martijn Bot

Beste TOH-leden en andere geinteresseerden,

Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Een prachtig spreekwoord, en nog waar ook, zo merkten we op de burelen van de TOH-redactie. In alle opwinding van het uitkomen van de nieuwe brief presteerden we het om een mooie bijdrage pijnlijkerwijs te vergeten. De fout is inmiddels hersteld, dus mocht je de nieuwsbrief gisteren of vandaag al hebben gelezen, neem dan nog even de moeite om ook de toegevoegde bijdrage van Vincent van der Spek tot je te nemen. Het verhaal over de wonderbaarlijke vondst van 3 soorten Goudplevieren binnen enkele dagen is niet alleen ornithologisch maar ook literair alleszins de moeite waard.

Excuses aan Vincent zijn bij deze op z'n plaats.

Veel leesplezier en tot de volgende brief dan wel leuke soort,

Martijn Bot
Peter de Vries

Martijn Bot

#7
En jawel! Hij is er weer! De nieuwe Top-of-Holland nieuwsbrief! Kijk en verbaas je over hoe je een relatief rustig najaar nog heel veel leuk leesvoer kan opleveren. Verhalen over Brilzee-eenden, Siberische Boompiepers, Blauwstaarten, Steenarenden, Giervalken, Bastaardarenden, Kuhls Pijlstormvogels, Goudlijsters, Bonte Tapuiten, Raddes' Boszangers, Humes Blako's, een gedicht, een compleet waarnemingenoverzicht, kortom, genoeg om de komkommertijd mee door te komen.

Ga naar www.lauwersmeer.com, dan de knop Birding Club en dan januari 2009.

Veel plezier,

Martijn Bot
Peter der Vries