Grote Kruisbekken Schoorl

Gestart door Jaofik, december 22, 2008, 20:07:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jaofik

http://waarneming.nl/waarneming/view/41274062

"Joekels van beesten met enorme snavels" -lijkt me wat summier om ze op 'zeker' te zetten. Foto's en/of geluidsopnames zouden meer dan welkom zijn bij dit moeilijke taxon! En misschien wel een must,

Herman.

Edit: tsk, weer verkeerd: had bij 'foutieve (nu ja...) determinaties' moeten staan, excuus, H

Albert de Jong

#1
Dag Herman ... ,

In vergelijking tot jou uitspraak
CiteerHey,

Kun je mooiere en schonere Taiga's krijgen dan deze?

Herman.
in het topic over de boomkruipers is de beschrijving van deze grote kruisbekken niet echt summier hoor! Over moeilijke taxa gesproken :blink:.
We hebben de afgelopen winter wat ervaring kunnen opdoen met de joekels, en het zou zomaar kunnen dat ze overzomerd hebben. Maar allez, een fotootje of opname is altijd mooi meegenomen.
Openlijk liefhebber van meeuwen en ganzen.
Werkt bij Sovon als communicatiemedewerker.

Steven Wytema

#2
Nou zal ik dan maar eens een duit in het zakje doen?
Ik had in navolging op eerdere meldingen (waaronder deze http://waarneming.nl/waarneming/view/41052107 foto) al het idee opgevat om te gaan, en bij aankomst zaten er 3 beesten te drinken.

Als je het eerlijk wil weten? Nou ik heb niet heel erg veel meer gezien dan de stierennek en snavelgrootte (behalve dan dat de snavel bijna net zo groot was als de kop), maar vond het met het blote oog al verdacht grote vogels.
Wat misschien nog het vermelden waard is, is dat de S-curve bij de latere Kruisbekken zoals t hoort veel minder was. (edit: dat heb ik niet bij de waarneming gezet omdat ik niet waarschijnlijk acht dat deze Grote Kruisbekken alleen op mijn waarneming aanvaard moeten gaan worden, was dus een beetje achteloos)

Veel meer is er niet echt aan te zien of wel? Ik kan ook doorgaan en de ANWB overtypen maar daar zit je geloof ik niet op te wachten?

Toen de vogels wegvlogen had ik eerst een totaal andere roep verwacht, maar de roep (van op c 10m langsvliegende vogels) is precies zoals ie hoort te zijn. Ik had nota bene eerst Kruisbek beluisterd als referentie.

En idd dat was het wel zon beetje. Ik ben het ermee eens dat je voor aanvaarding graag zowel foto's als geluid hebt, maar daar hopen we dan maar op in de winter die nog komen gaat.

Dat er naast mij nog iemand Grote Kru's invoert op c 2km afstand kan ik verder niks aan doen :)
Steven Wytema