Hoofdmenu

100.000

Gestart door hiskodevries, december 19, 2008, 14:44:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

daar staat de teller van observado.org nu op.
Dat betekend dat sinds 1 september 2008 50.000 waarnemingen zijn ingevoerd.
helemaal niet slecht.

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hdijk

Zeker een mooie prestatie, al zijn het wel (nagenoeg) alleen Nederlanders in het buitenland heb ik het idee (die hun oude vakantiewaarnemingen invoeren).

Wat zijn precies de ambities van wrn.nl op dit gebied?  
Hendrik Jan van Dijk

marcel123

#2
CiteerWat zijn precies de ambities van wrn.nl op dit gebied?
Die zijn grenzenloos,  ;)  maar iig meer dan 100.ooo waarnemingen dus gewoon doorgaan met invoeren.

hdijk

Ik ga zeker door, daarover geen twijfel.   ;)

Maar aangezien ook op het internet het vaak is "eten of gegeten worden".... Een site is óf booming óf sterft een stille dood, evolutie ten voeten uit zou je zeggen. Nou geloof ik zeker in het concept, maar wordt er ook actief gewerfd om een lange toekomst tegemoet te gaan?  
Hendrik Jan van Dijk

Andre321

#4
Voor zover ik weet wordt er gesproken over Slovenie en Duitsland...maar om echt iets goed van de grond te krijgen heb je locale mensen nodig die het betreffende land kennen en bijv de gebieden en soorten kunnen beoordelen.
Maar om die mensen te trekken heb je eerst een gevulde database met waarnemingen nodig..
Daarnaast is bijv het aanbieden van de juiste plantennamen in Europa al een lastig iets.


Trouwens..dit zijn al hele leuke aantallen..In 2005 hadden we nog maar 25.000 waarnemingen per maand...

http://forum.waarneming.nl/forum/index.php...indpost&p=58837

en nu ik beter kijk in November en December 2005 maar 18.000..

Erik van Dijk

#5
Ik zag laatst ook waarnemingen van een Italiaan uit Italie.

http://observado.org/user/view/43991?prov=0

Maar wie regelt een review in Birding world of British Birds??

We hebben destijds een leaflet gemaakt voor waarneming.nl. Wellicht dat we zoiets voor Observado moeten maken en dat via de email (al dan niet via een link) verspreiden en in het bijzonder naar internationale maillisten en

Maar hiervoor denk dat het belangrijk is dat eerst de vogelnamen de laatste kwaliteitsslag hebben doorgaan. Een startoffensief in maart zou mooi zijn, maar dan moet je het wel voorbereiden.
Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

Andre321

#6
Hoi,

Volgens mij wordt juist in de wintermaanden meer geinternet en achter de computer gezeten.
Volgens mij brak waarneming.nl ook ergens in de wintermaanden door (zal nog eens naar de link zoeken..maar in januari-maart hadden we plotseling heel veel meldingen..kan ook wel komen door mensen die jaarlijstjes maakten bedenk ik trouwens en net dat jaar besloten hadden om hun lijstnen in waarn.nl laten bij te houden) dus is het juist van belang om in januari te posten..want dan beginnen mensen weer met nieuwe jaarlijsten..en goede voornemens...

http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=42999176930

Citeer
Observado.org is our international version of Waarneming.nl. On our websites we collect sightings of birds, mammals, insects, plants and much more. The goal of our websites is to give more insight into species diversity and the distribution of those species.
The Dutch version, Waarneming.nl, now has over 22.000 members and 5.2 milion recorded sightings. The Belgium version, Waarnemingen.be (available since May 2008), has 2.000 members who collected 0.4 milion sightings.

Observado.org is still in development, but already available online via http://observado.org. There is still a lot of work to do, but we hope this website will also become a success story.


It is possible to archive your observations in Observado of flora and fauna anywhere in the world. The checklists for birds and mammals are almost complete world wide.

For most other orders such as insects and plants numerous species will have to be added. In case you are missing one or more species when adding your observations you can submit a request at the forum.

Take care. Science changes its views quite regularly and some field guides contain old names. The most constant name is the genus name. For example the Cane Toad - Bufo marinus is nowadays Cane Toad- Rhinella marina. Nay field guides contain the old name.

Observado contains for the following orders alsmost complete (world) checklists: birds, dragonflies , reptiles and mammals.

Erik van Dijk

Zit er nogh iemand op European Birdnet ?

Ik ben afgehaakt na de oeveloze discussies tussen Norman van der Swelm en Guus van Duin. Maar dat is natuurlijk ook een mooi podium in een meer internationale context.

Groet Erik
Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

marcel123

#8
Ik niet. Er moet ook een int. maillijst zijn voor libellen. Althans dat was 10 jaar geleden zo. Maar er is altijd nog LNN.

Andre321

Ditte ?

http://mail.ups.edu/pipermail/odonata-l/

CiteerDecember 2008 Archives by date

    * Messages sorted by: [ thread ] [ subject ] [ author ]
    * More info on this list...

Starting: Tue Dec 2 10:30:13 PDT 2008
Ending: Sun Dec 21 21:14:49 PDT 2008
Messages: 3

    * [Odonata-l] Dfly shirts and more   Kathy &/or Dave Biggs
    * [Odonata-l] News...   Ameilia Zuliyanti
    * [Odonata-l] Hemiphlebia mirabilis   Ian Endersby

Last message date: Sun Dec 21 21:14:49 PDT 2008
Archived on: Sun Dec 21 21:16:06 PDT 2008

    * Messages sorted by: [ thread ] [ subject ] [ author ]
    * More info on this list...


hdijk

#11
Even een topicje geopend op birdforum.net. Birdforum.net heeft 76.000 gebruikers wereldwijd...
Hendrik Jan van Dijk


hdijk

Mijn topic werd aangemerkt als spam  :angry: Nogmaals geprobeerd maar weer gewist. Wel een nette reactie gekregen, en daarop uiteraard mijn teleurstelling geuit.

Als ik weer een reactie krijg laat ik het weten.

Dit was mijn post:

How do you register your Bird sightings?

Hello,

I was wondering which systems are used to register bird sightings. In the Netherlands we use ww.waarneming.nl www.waarneming.nl to register our bird sightings. Recently, also Belgium started to use the same format.

The sigthings are based on Google-maps, and statistics are automaticly generated. example sighting and example map


Recently, you can enter sightings worldwide, checkout observatio.org. How do you think about it? Are there other/better systems in use?

greatings,
Hendrik Jan van Dijk


Erik van Dijk

Vandaag al 856 Waarnemingen. Nog even en we gaan Waarneming.nl voorbij in aantal waarnemingen!!

Groet erik
Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

marcel123

#16
Het gaat wel goed met Observado..maar Waarneming.nl heeft vandaag 20 nieuwe deelnemers en Observado maar 2..

marcel123

#17
idem vandaag..
Citeer6021 Waarnemingen
17 Nieuwe waarnemers

Goede dag voor Observado.org:
Citeer869 Waarnemingen
2 Nieuwe waarnemers
101 Foto's

hdijk

Vandaag is er een gebruiker bijgekomen (deze) met de naam van de site "ornithomedia.com" (Franse Dutch Birding??).

Wie weet een testje????

Zie ook dit forum waar ik af en toe een balletje op probeer te gooien... (topic: birding journal...)
Hendrik Jan van Dijk

Andre321

#19
Je bent net iets te crypitsch..zo te zien is orthniomedia een bekende van je.

Sorry..ik dacht dat je de gebruiker bedoelde..maar het was aanleiding om de website te benaderen...

hdijk

#20
Eh, nou nee, het is een (volgens mij) zeer respectabele Franse website...
Hendrik Jan van Dijk

marcel123

#21
CiteerVandaag is er een gebruiker bijgekomen (deze) met de naam van de site "ornithomedia.com" (Franse Dutch Birding??).
Ik denk dat die gegevens zijn overgenomen en dat ornithomedia de bron is. Overigens goede zaak, extra bekendheid kan geen kwaad.

marcel123

#22
Citeeren Observado maar 2..
Gisteren had Observado weer 2 nieuwe leden (Waarneming.nl vandaag 34!) en Observado had vandaag meer dan 1000 nieuwe waarnemingen op een dag (Waarneming.nl 9200).

Doordeweekse woensdagavond 11 mrt 23:00 uur:
6038 Sightings op Waarneming.nl
21 New users
--
3131 Sightings op Waarnemingen.be
15 New users
--
471 Sightings op Observado.org
0 New users

Erik van Dijk

Hoe zit het met de buitenlandse gebruikers.

Ik zie ze nog weinig. Of kijk ik niet goed en worden ze overschaduwd door alle Nederlanders.

Wellicht is het leuk en nuttig om bij de gebruikers het land van herkomst weer te geven. Enerzijds geen dit de diversiteit van de waarnemers aan, maar belangrijker. Andere gebruikers weten in welke taal gecommuniceerd kan worden.

Groet erik
Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

marcel123

CiteerHoe zit het met de buitenlandse gebruikers.

Ik zie ze nog weinig.
Denk ook weinig. Maar hoe zouden ze van het bestaan van Observado moeten weten als niemand ze dat vertelt.

Erik van Dijk

CiteerDenk ook weinig. Maar hoe zouden ze van het bestaan van Observado moeten weten als niemand ze dat vertelt.

De beste reclame is een vermelding op http://www.birdingtop500.com/, maar dit is ooit beeindigd welllicht is het een idee om voor observado deze link weer te installeren.

Groet erik
Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

hiskodevries

Citeerwelllicht is het een idee om voor observado deze link weer te installeren.
gaan we niet doen, dat maakt de site een stuk trager
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Andre321

Ah,
Ik was wel benieuwd naar de pageviews per domein. Vroeger kon je die gewoon zien..nu zit dat in analytics of zo iets.
Kan iemand daar wat gegevens over posten ?

nick w

CiteerHoe zit het met de buitenlandse gebruikers.

Ik zie ze nog weinig. Of kijk ik niet goed en worden ze overschaduwd door alle Nederlanders.

Wellicht is het leuk en nuttig om bij de gebruikers het land van herkomst weer te geven. Enerzijds geen dit de diversiteit van de waarnemers aan, maar belangrijker. Andere gebruikers weten in welke taal gecommuniceerd kan worden.

Groet erik
Ik denk dat dat komt omdat nog teveel mensen in het nederlands werken. Als de site helemaal in het engels is is het makkelijker voor buitenlanders om aan te haken.

Groet,
Nick W