spiegelbeeldfoto's

Gestart door Ted van der Knaap, december 18, 2008, 21:08:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

Erroll

Ik heb er ook 1


Groeten
Erroll Kanters 18 jaar

Waarneming Vogels in Ned: 343

http://waarneming.nl/user/photos/61497

Bart van Hoogstraten

Zonnebadende Zwartkopreiger in Gambia (Abuko). Vond het een mooie spiegeling daarom zo gefotografeerd.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Ted van der Knaap

Deze is van wat dichter bij huis.. ..Hoek van Holland.
De vanger/hengelaar gespiegeld in z'n vangst (Zeebaars)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

andre.schulten

nog een ouwetje, maar wel geinig

sjonnoh

laten we daar eens de stelling van Pythagoras op uitvoeren  ;D

overigens een mooi ruggetje van die Baars Ted  ;)
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

MarianneW

Bosruiter om 06.30 u 's ochtends in een spiegelgladde rivier op Lesbos.
Marianne

Jarinka

Groeten, Jarinka Heijink

Marije

Spiegeltje spiegeltje in het water, wie is het mooiste vogeltje van Lesbos?  ;D ;D

Top foto Marianne  :duim:

sjonnoh

Mooi foto hoor!
zouden vogels eigenlijk nooit denken dat hun waterspiegeling een andere vogel is?  ;D
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

J&L

#399
Nou Johnny, hier het bewijs !!
Héé, daar zwemt een Waterhoentje onder me door (foto 1), die ga ik even gedag zeggen (foto 2).  ;)

ronald

Citaat van: J&L op september 17, 2010, 21:29:22 PM
Nou Johnny, hier het bewijs !!
Héé, daar zwemt een Waterhoentje onder me door (foto 1), die ga ik even gedag zeggen (foto 2).  ;)
;D

mooie foto's hier ook weer hoor, en die Bosruiter van marianne is wel erg fraai!
groeten, Ronald van Seijen

sjonnoh

mooie foto's, dat waterhoentje zal wel denken van "he, waar is die ander nou gebleven?"  ;D
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

J&L

Zo keek hij wel!!
Hier de foto.  :o

Ik heb ooit eens een test met eksters gezien, waarbij onderzoekers een stickertje op de vogel geplakt hadden.
En als de vogel dan voor de spiegel stond hij dit stickertje zag en vervolgens er af haalde.
Dus ze zien zichzelf en hebben dus ook door dat ze het zelf zijn.

sjonnoh

leuk om te weten!
alleen kan ik me herinneren dat het bij bijvoorbeeld parkieten niet zo is.
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Bart van Hoogstraten

Citaat van: sjonnoh op september 13, 2010, 19:33:00 PM
Mooi foto hoor!
zouden vogels eigenlijk nooit denken dat hun waterspiegeling een andere vogel is?  ;D

Deze domme egoïst dan (Abuko, Gambia '06) -> denkt dat ie zijn spiegelbeeld voor zichzelf kan houden en heeft ondertussen niet in de gaten dat anderen het toch zien!  ;D
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

rrrrr

een steenlopertje van mij....

Rob

sjonnoh

Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 19, 2010, 14:45:33 PM
Citaat van: sjonnoh op september 13, 2010, 19:33:00 PM
Mooi foto hoor!
zouden vogels eigenlijk nooit denken dat hun waterspiegeling een andere vogel is?  ;D

Deze domme egoïst dan (Abuko, Gambia '06) -> denkt dat ie zijn spiegelbeeld voor zichzelf kan houden en heeft ondertussen niet in de gaten dat anderen het toch zien!  ;D

of hij/zij schaamde zich voor zijn eigen spiegelbeeld  ;D

hier een schaduwspiegelbeeld van een bruinrode heidelibel
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

spinnenvrouw

Jacomijn Prinsen

dutchway

Geen water in de buurt maar toch gespiegeld. ;D
Deze foto maakte ik afgelopen week in mijn tuin.
Groeten van Lia

Margreet Kwh

Prachtige foto Lia!
Het water is er wel, het hangt in druppels onder de zitstok!

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

sjonnoh

zulke foto's vind ik nou ook altijd wel weer mooi, leuk genomen hoor Lia  :duim:
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Bart van Hoogstraten

Er bevindt zich zelfs een hartje tussen beide! Wat lie-hief!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Question

 :blink:

sjonnoh

Te lang je camera niet meer gebruikt? Er zit volgens mij een hele spinnenweb aan!  ;D

Leuke foto's in ieder geval  ;)
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

ronald

Citaat van: sjonnoh op oktober 31, 2010, 14:04:07 PM
Te lang je camera niet meer gebruikt? Er zit volgens mij een hele spinnenweb aan!  ;D
;D

idd mooie foto's. ik ken de plek, en op het eerste gezicht is het een nogal eentonig kanaal pal naast een snelweg. leuk hoe foto's je kunnen leren dat een op het eerste gezicht vrij matige plek ook zijn schoonheid heeft  :)
groeten, Ronald van Seijen

ronald

leuk, bij opruimwerkzaamheden op de pc kwam ik deze weer tegen, vond ik wel een mooie!
groeten, Ronald van Seijen

sjonnoh

je merkt bij die echt amper alsof er water is! leuk  ;)
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Bart van Hoogstraten

Als je hem rechtop zet is ook grappig. Net een of ander bijzonder symmetrische pijnboom.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

sjonnoh

Bart, je ziet ook ongeveer wat ik zie  ;D
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

ronald

Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 31, 2010, 17:17:48 PM
Als je hem rechtop zet is ook grappig. Net een of ander bijzonder symmetrische pijnboom.
leuk! :duim:

en wat nou het leuke was, het zag er in het echt ook ongeveer zo uit maar dan wat verder weg en breder. de foto maakt het wel iets mooier maar het was echt geweldig daar die dag, ik heb er uren met een vriend op een steiger gezeten, gewoon wat praten en kijken. dat plasje heeft een heel bijzondere sfeer, zeker tegen de avond. voor evt liefhebbers, het is in Friesland, ligt iets westelijk van Wolvega, tussen de Hoeve en vinkega in. een leuke libellensoort daar is de Bruine korenbout. verder is het niet dik qua zeldzaam spul, het is er gewoon mooi  :)
groeten, Ronald van Seijen