Vlindereitjes?

Gestart door Goyatlah, mei 09, 2006, 21:25:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Goyatlah

Kan iemand hier iets mee (boom is Berk maar dat is wel duidelijk dacht ik)
En waarom legt zo'n domme vlinder gele eitjes op een witte boom?

Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

acherontia

Geen vlinder...... die zijn ook niet zo dom......

Jeroen

Stippen

Ik heb een (vleugelloze) boomspanner wel eens zulke eitjes zien leggen. Kan dus best een vlinder zijn, die leggen ze ook op boomstammen want ze brengen er hun hele leven door.
Maar het kunnen ook bladkevers of zelfs lieveheersbeestjes zijn.

Een vrouwtje in hoge nood vindt niet altijd het beste plekje.

Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

Goyatlah

OK, dus onbepaald...
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

vlindersdigitaal

Ik vind ze niet lijken op iets van vlindereitjes.  
Foto Gallery Mariƫlle Reijnierse Mijn foto gallery over de natuur

geertje

Volgens mij zijn het eitjes van een lieveheersbeestje.

Groeten,
Gera
Groeten,
Gera Nieland

vlindersdigitaal

Foto Gallery Mariƫlle Reijnierse Mijn foto gallery over de natuur

Stippen

Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

Goyatlah

Zou wel grappig zijn, bladluis die over LHB-eitjes rondwandelt. Stikte daar van de luis en ook waren er de nodige LHB's dus is niet onwaarschijnlijk. Hou het dus op kevereitjes met LHB als vraagteken.

Met dank  :D  
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

acherontia

CiteerIk heb een (vleugelloze) boomspanner wel eens zulke eitjes zien leggen. Kan dus best een vlinder zijn, die leggen ze ook op boomstammen want ze brengen er hun hele leven door.

Ik waag het dit te betwijfelen, ik heb alle vleugelloze spanners die in Nederland voorkomen gekweekt vanaf het ei-stadium en geen enkele soort legt dit soort eieren of op deze manier. Daarbij komt nog dat deze eikleur niet voorkomt bij spanners. Bovendien leggen de spanners geen staande eitjes....

Jeroen

Stippen

Citeer
CiteerIk heb een (vleugelloze) boomspanner wel eens zulke eitjes zien leggen. Kan dus best een vlinder zijn, die leggen ze ook op boomstammen want ze brengen er hun hele leven door.

Ik waag het dit te betwijfelen, ik heb alle vleugelloze spanners die in Nederland voorkomen gekweekt vanaf het ei-stadium en geen enkele soort legt dit soort eieren of op deze manier. Daarbij komt nog dat deze eikleur niet voorkomt bij spanners. Bovendien leggen de spanners geen staande eitjes....

Jeroen
Dat mag je betwijfelen hoor.
Wat er gebeurde was dat ik een vreemd beest op een stam zag, en ik vanalles deed om het een beetje behoorlijk op de foto te krijgen.
Ik moet het flink verstoord hebben want opeens liet ze eitjes los, die op de grond terecht kwamen. Ik had geen idee dat het een vlinder was.
En op de kleur kan ik geen eed meer zweren.
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl