Hoofdmenu

gewonde merel

Gestart door GijsB, november 22, 2008, 16:33:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

GijsB

Een paar minuten geleden is er een jonge merel (man) tegen ons raam aan gevlogen.
De merel heeft een aantal veren verloren, een gewond pootje en volgens mij zag ik een klein beetje bloed in de snavel (weet het niet zeker, kan misschien ook een beetje bessensap zijn als ie net gegeten heeft).

Ik heb hem in een doos bij de verwarming gezet. Denken jullie dat ie nog te redden is?
En moet ik nog iets anders doen?
Gijs

Kasper S

Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | CuraƧao

vuurvlinder

in ieder geval bij de verwarming weg halen. Je kunt hem beter in een donker onverwarmd schuurtje zetten en dan maar afwachten of het goed gaat. Ik zou hem morgenochtend gelijk weer buiten zetten, het diertje zal nu sneller overlijden ten gevolge van stress dan aan zijn verwondingen.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

GijsB

#3
oke

ik laat hem ook het geluid van een merel horen. Hij reageert er goed op, kijkt wat meer in het rond enz.


de vogel is weer wat aangesterkt volgens mij, vloog in eens op, katten in paniek (naar buiten gezet) en vogel verward voor de serre deur (vloog bijna tegen het raam aan).

moet ik hem vrij laten of nog binnen houden (heeft een verzwakt pootje)
Gijs

vuurvlinder

#4
Dan zal het allemaal wel goed komen. Bij ons knalt er ook regelmatig eentje tegen het raam op. Meestal zijn ze even een tijdje suf, maar daarna vliegen zo weer weg. ;)

Edit: Laat hem dan gelijk maar vrij!
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

GijsB

das mooi:)

moet ik hem nu vrijlaten, of nog even in de schuur zetten?
Gijs

vuurvlinder

zie de edit in mijn vorige bericht. :D  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

GijsB

die hupst weer rond in de tuin, katten weer naar binnen gelaten.

ik merkte dat ie snel vooruit ging toen ik hem het geluid van een merel liet horen, toen begon ie rond te hupsen in de doos en probeerde hij ook geluid te maken.
Zou het geluid echt een positief effect hebben gehad, of is het puur toeval dat ik op dat moment het geluid afspeelde?
Gijs

vuurvlinder

Ik denk dat het geluid wel heeft meegespeeld tot het sneller bij zijn positieven komen.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.