Hoofdmenu

nog een kever

Gestart door Eddys, juni 13, 2008, 19:53:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Eddys

Wie kent deze groene kerel.



Gr Ed,

Stijn Schreven

Ik ga voor Gouden Tor, maar weet niet of er nog verwanten zijn.
Groeten en bedankt,

Stijn Schreven.

jan cuppen

Waar komt deze vandaan?
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

Arp

#3
Wat een bizar ding zeg, lijkt wel alsof halsschild en scutellum uit één stuk zijn :blink: Nou ja, scutellum zal dat onogelijke propje onderaan de punt van het halsschild wel zijn dan?  :unsure:

Kan ook niks passends vinden, hooguit iets van Cotinis of Megaphonia met een dergelijke constructie, maar lijkt er verder ook niet echt op (en niet in NL) ... grappig hoor ... of is het misschien niet eens een Cetoniidae?  :wacko:

P.S. Dat "lijkt er verder ook niet echt op" neem ik terug ... er zijn er nogal wat binnen die geslachten (vooral Cotinis) ...  :o  
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

jan cuppen

CiteerWat een bizar ding zeg, lijkt wel alsof halsschild en scutellum uit één stuk zijn :blink: Nou ja, scutellum zal dat onogelijke propje onderaan de punt van het halsschild wel zijn dan?  :unsure:

Het scutellum is idd dat kleiene driehoekje aan de basis van het halsschild. Dit is geen Nederlandse soort.
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

thijsdegraaf

Als je op http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...%3Doff%26sa%3DN
kijkt, kom je meerdere groene kevers tegen, die dat ook hebben.

Groet, Thijs

Arp

CiteerAls je op ....  kijkt, kom je meerdere groene kevers tegen, die dat ook hebben.
Op die pagina (zonder google: kaefer-der-welt.de/artenliste.htm) had ik idd ook Megaphonia gevonden :gap: maar had niet gewacht tot dattie helemaal binnen was en dus idd dingen als Lomaptera, Ischiopsopha, Amithao ... etc etc nog even gemist   :whistle:

Enfin, zoals Jan al zei ... een vindplaats erbij was wel handig geweest (en een datum en een afmeting?!?) ... al denk ik niet dat ik daarmee ook maar ene spatje verder gekomen was ... maar gelukkig mag ik hier gewoon bij de categorie lekker melezen en nix weten/snappen horen  :rolleyes:  
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

beetlestitch

is vermoedelijk een cotinis met de mogelijkheid van mutabilis. dit geslacht komt in amerika z en n voor. c. mutabilis heeft een groot verspreidings gebied op de grens van texas en mexico met vele verschillende variaties en of ondersoorten. het is wel jammer dat men niet de moeite neemt als jan bv. vraagt waar en waneer gezien er geen antwoord op een zo belangrijke vraag komt. sorry voor de late reactie maar zat wat oudere forums door te kijken. groeten toon.
Toon Keukelaar