Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 ... 45 46 [47]   Omlaag

Auteur Topic: Reporting bugs in Observado.org  (gelezen 49800 keer)

Hannco Bakker

• Member
Re: Reporting bugs in Observado.org
« Reactie #1380 Gepost op: juni 21, 2019, 20:38:07 pm »

Beste Hisko,

Bij enkele Noordzee locaties krijg ik de volgende fout melding:
"id_country: Fout ! Deze waarneming hoort hier niet thuis."

Het gaat om bijv. bij het invoeren van waarnemingen met de volgende co÷rdinaten:
- 52.78918, 3.05283
- 54.47068, 2.64260
- 54.95720, 2.46980

Wat gaat hier fout?

Vr. Groet,
Hannco

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #1381 Gepost op: juni 22, 2019, 14:55:06 pm »

Weet ik niet, doe eens invoeren via waarneming.nl en kijk op welke site ze terecht komen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Grusgrus

• taxon
« Reactie #1382 Gepost op: juli 11, 2019, 10:28:56 am »

Waarnemingen ingevoerd via ObsMapp worden niet correct doorgevoerd naar observation.org
Ik koos JA bij de vraag: Wilt u een extra waarneming maken van deze relatie?
Er werd geen waarneming aangemaakt.
Ik kan de plantenwaarneming niet terugvinden met het gevolg dat verdere determinaties of correcties niet mogelijk zijn. Dit stimuleert foute invoer.
Er moet alvast een alternatief komen om fouten of onbekende soorten achteraf nog te kunnen determineren en de naam aan te passen.

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #1383 Gepost op: juli 11, 2019, 10:29:56 am »

Waarnemingen ingevoerd via ObsMapp worden niet correct doorgevoerd naar observation.org
Ik koos JA bij de vraag: Wilt u een extra waarneming maken van deze relatie?
Er werd geen waarneming aangemaakt.
Ik kan de plantenwaarneming niet terugvinden met het gevolg dat verdere determinaties of correcties niet mogelijk zijn. Dit stimuleert foute invoer.
Er moet alvast een alternatief komen om fouten of onbekende soorten achteraf nog te kunnen determineren en de naam aan te passen.
https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=59707.msg2334729#msg2334729

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Grusgrus

• taxon
« Reactie #1384 Gepost op: juli 11, 2019, 11:57:18 am »

Wat waren de aanhoudende problemen? Alles liep prima op de oude site.
En hoe gaan de nieuwe aanhoudende problemen worden aangepakt?
Volgens mij is hier van de spreekwoordelijke mug een olifant gemaakt en is het middel erger dan de kwaal.
Slechts een kleine proportie van waarnemingen zijn observaties van een interactie tussen soorten. Het probleem kan dus proportioneel toch niet zo groot zijn, dat een goede functionaliteit moet verdwijnen. Een zonde van de investering.
Dus waarom niet zoals eerder op het forum werd voorgesteld.
Dus behoud standaard het NIET aanmaken van een aparte waarneming bij op/in, maar voorzie de mogelijkheid om een vak aan te vinken voor wie een aparte waarneming wil aanmaken.
Dan moet iedereen blij zijn. Vele waarnemers gaan gewoon door zoals nu op de nieuwe site en wie wil kan zijn waarnemingen beheren zodat de determinaties correct blijven, de relatie en de gekoppelde waarnemingen verbeterd kunnen worden.
Dus wie belang hecht aan correcte gegevens heeft dan toch de optie om zowel relaties als waarnemingen op te zoeken en te verbeteren.

Over mijn andere voorstellen. Degene die van toepassing zijn op de apps, kunnen ook daar gemakkelijk aangepast worden.
« Laatst bewerkt op: juli 12, 2019, 23:38:29 pm door Grusgrus »

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #1385 Gepost op: juli 11, 2019, 12:02:46 pm »

het is zoals het is. In de nieuwe site zal deze functionaliteit voorlopig niet komen en op de oude site ga het aanhoudend problemen.

Grusgrus

• taxon
« Reactie #1386 Gepost op: juli 11, 2019, 12:09:40 pm »

Erg jammer. Ik had graag meer geweten over de problemen waarvan ik vreemd genoeg niets heb ondervonden of van gehoord. Ik heb een vermoeden dat het niets technisch was, maar eerder hoe het werd gebruikt en wat de perceptie daarvan was.
« Laatst bewerkt op: juli 12, 2019, 23:37:41 pm door Grusgrus »

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #1387 Gepost op: juli 11, 2019, 12:12:59 pm »

het was wel degelijk technisch

Grusgrus

• taxon
« Reactie #1388 Gepost op: juli 11, 2019, 12:21:50 pm »

Technisch in de zin dat niet direct bijkomende gegevens konden worden ingevoerd of de soortnaam in de bronwaarneming moet worden aangepast. Kon toch gewoon in het invoerprotocol worden uitgelegd? Voor gebruiksvriendelijkheid had je de 'muteer waarnemingen' optie.
Eenmaal bekend en een routine had dit geen probleem hoeven te zijn.
Slechts een kleine proportie van waarnemingen zijn observaties van een interactie tussen soorten. Het probleem kan dus proportioneel toch niet zo groot zijn, dat een goede functionaliteit moet verdwijnen. Een zonde van de investering.
Dus waarom niet zoals eerder op het forum werd voorgesteld.
Dus behoud standaard het NIET aanmaken van een aparte waarneming bij op/in, maar voorzie de mogelijkheid om een vak aan te vinken voor wie een aparte waarneming wil aanmaken.
Dan moet iedereen blij zijn. Vele waarnemers gaan gewoon door zoals nu op de nieuwe site en wie wil kan zijn waarnemingen beheren zodat de determinaties correct blijven, de relatie en de gekoppelde waarnemingen verbeterd kunnen worden.
Dus wie belang hecht aan correcte gegevens heeft dan toch de optie om zowel relaties als waarnemingen op te zoeken en te verbeteren.

Over mijn andere voorstellen. Degene die van toepassing zijn op de apps, kunnen ook daar gemakkelijk aangepast worden.
Pagina's: 1 ... 45 46 [47]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.034 seconden met 21 queries.