IJslandse Tureluur episode 2

Gestart door thijs, januari 06, 2005, 15:01:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

thijs

Omdat de vorige is gesloten nog even dit.
Ik heb in een boekje een foto van een IJslandse Tureluur gevonden.
Dit is misschien nog wel leuk ter illustratie van de topic IJslandse Tureluur.
Helaas wordt ie gescand 539 kb en dat lijkt me een beetje website-vertragend.(of niet)
Kan ik die plaatsen of is die echt te groot? (en interesseerd het iemand?)

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

matthijsbroere

Plaats maar. Als het traag gaat merken we het vanzelf  ;)
Ik ben wel benieuwd.
Matthijs Broere

DaanKuiper

Hoi Thijs,

N.a.v. het vorige stukje heb ik geprobeerd een foto op internet te vinden. Wel een resultaat onder tringa robusta, maar het was er geen een, gezien de begeleidende tekst. Ben wel benieuwd dus.

Groet
Daan Kuiper
To see or not to see, that's the question!!

Met vriendelijke groet,
Daan.

carel

je kunt de foto toch verkleinen in een fotobewerkingsprogramma, of in een lagere resolutie inscannen.
Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

BAVB

Hoi,

Moeten we wel zo kritisch doen als het om IJslandse tureluurs en grutto's gaat. Ik vraag me wel eens af in hoeverre dit nou echt ondersoorten zijn, of dat die verschillen komen door bijv. andere weersomstandigheden en andere leefgebieden. Misschien denk ik wel te makkelijk hierover maar 's winters komen de noordelijke hierheen en die nemen tijdelijk de plaats in van "onze" vogels en die zijn iets anders van kleur of iets groter. Bij reeen bijvoorbeeld zie je ook dat de siberische groter zijn dan dat ze hier zijn. Ik weet trouwens niet of die als ondersoort gezien worden. Misschien zie ik het te simpel maar dan hoor ik dat graag.

Bart

Bram Rijksen

Dag Bart,

De laatste keer dat er over dit onderwerp gediscussieerd werd, was op 20 december (zie het forum 'Vogels-IJslandse Tureluur'). Toen waren we het er over eens dat er inmiddels genoeg over gezegd is. Jouw vraag is iig al uitgebreid door diverse mensen doorgelicht. Misschien dat je dus even terug kan grijpen op de eerder gevoerde discussie, voordat we dit weer dunnetjes overdoen.

Vriendelijke groet,

Bram Rijksen

BAVB

Hoi,

Die vorige discussie had ik nog niet gelezen. Zal ik even doen. Bedankt.
Bart

thijs

Citeerje kunt de foto toch verkleinen in een fotobewerkingsprogramma, of in een lagere resolutie inscannen.
Fotobewerkingsprogramma's zijn nooit mijn vriendjes geweest, en dit is de laagste resolutie, tenzij je em op stand "tel de pixels wilt".
Verder gaat het minder goed dan ik had gedacht, maar het gaat me lukken! (hoop ik :( )

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar