valt deze te determineren?

Gestart door Cees Veenema, mei 06, 2006, 22:54:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Cees Veenema

Groet,

Cees

Stippen

Vuurjuffer vrouwtje
(zoveel rode juffers zijn er niet en een koraal juffer is nog roder (ook de poten) en vliegt nog niet)
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

Cees Veenema

Hallo Kees,

Dus alle roden die nu vliegen zijn vuurjuffers ?
Groet,

Cees

Stippen

#3
Ik ben geen expert hoor!

Maar als ze zo mooi rood zijn als die van jou, dus niet een roze-rood lantaarntje of zo, ja, dan komt de koraaljuffer pas volgende maand (juni-augustus) (en die is zeldzaam behalve in Drente)
En veel soorten libellen staan erom bekend dat ze zich over het algemeen goed aan de kalender houden. As always, correct me if I'm wrong
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

grunsven

Determineren op vliegtijd is erg link.
Koraaljuffers zijn ook kleiner en hebben rode poten, vuurjuffer heeft zwarte poten.
Roy van Grunsven
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)

Jeroen Nagtegaal

CiteerHallo Kees,

Dus alle roden die nu vliegen zijn vuurjuffers ?
opzich wel, er zijn wel lantaarntjes die een roodborstuk kunnen hebben je kan je hiermee vergissen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Goyatlah

Denk het niet (vuurjuffers hebben geen rood borststuk maar een metallic groen met geel borststuk), heb verschillende rode lantaarntjes op de foto, maar geen ervan lijkt ook maar ergens op vuurjuffer (kijk maar op mn site)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Jeroen Nagtegaal

Ik zie wel eens war roods door de lucht en dank dan ohh, das een vuurjuffer, in een flits vliegt ie langs, als hij stilzit zie je dat het een lantaarntje was.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

grunsven

Ik heb nog nooit een lantaarntje gezien dat echt rood was. Wel wat rossig of in het geval van kleine grasjuffer (pumilio) fel oranje.
Roy van Grunsven
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)

Goyatlah

Kunt het ook wel aan de manier van vliegen zien, een vuurjuffer fladdert (een beetje zoals een langpootmug), lantaarntje is een veel betere vlieger.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's