Hoofdmenu

KML-generator

Gestart door hdijk, augustus 28, 2009, 22:57:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

hdijk

Onlangs heb ik voor iemand van onze vogelwerkgroep een klein programmaatje gemaakt waarmee je csv-exportbestanden van waarneming.nl kunt omvormen naar een KML bestand. Het ging in dit geval om een kaart met fouragerende purperreigers.

Het voordeel hiervan is dat je eerst uitgebreid waarnemingen kunt selecteren/bewerken, en zelf de labels/toelichtingen in Google-earth kunt kiezen. Enige kennis van excel is dus wel nodig om hier iets aan te hebben.

Veel plezier ermee!

Hendrik Jan van Dijk

BartNoort

Waanzinnig, echt.
één vraag. als ik het gegenereerde .kml bestand direct open in de google earth krijg ik devolgende melding:
Het openen van bestand X.kml is mislukt: Parse error at line 1, column 78267: not well-formed (invalid token)

Als ik de .kml open met een andere tool (Gartrip) werkt hij echter prima, sla ik hem dan op als .kml doet hij het ook in Google earth.
Kan het zijn dat de kml standaarden veranderd zijn?

Nogmaals, ik vind hem geweldig!

Het is wel een groot bestand
Bart Noort
Admin Zoogdieren & lid van
(Stichting Zoogdierenwerkgroep Zuid-Holland)

hdijk

Hoi Bart,
Dat is leuk om te horen! Ik dacht er moéten meer mensen iets aan hebben.

Eerlijk gezegt ken ik de kml-standaard niet zo goed, en heb ik gewoon nagemaakt wat uit waarneming.nl komt. Ik vermoed dat er weer ergens een vreemd leesteken staat (zo kan het bestand ook niet tegen een &-teken).

Ik kan het wel nakijken als je het bestand opstuurt, maar zo te zien is het al op te lossen.

Misschien verdiept ik me ooit nog meer in de standaard, geen idee wat er allemaal mogelijk is.
groeten,
Hendrik Jan
Hendrik Jan van Dijk

BartNoort

Kleinere bestanden gaan prima, ik be zelf al een beetje in de code aan het harken geweest en heb zelfs de link kunnen toevoegen naar de originele waarneming.
Bart Noort
Admin Zoogdieren & lid van
(Stichting Zoogdierenwerkgroep Zuid-Holland)