Hoofdmenu

Welke vogels?

Gestart door Michael_Delft, augustus 06, 2009, 13:42:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

Michael_Delft

Dag allen,

Wie kan me helpen met de volgende determinaties?

De eerste: zat langdurig in de top van een boom, nabij de Ackerdijkse Plassen (tussen Delft en Rotterdam). Directe omgeving: plassen, riet, bebossing en daaromheen uitgestrekte weilanden.

Foto 1:

Foto 2:


En is de vogel op de volgende foto een kleine karekiet? Zat voortdurend tussen het riet te ritselen en gaf me alleen op dit moment even de gelegenheid een plaatje te schieten.



Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,
Michael
Michael Gan

thijs_vdkamp

de 2e vogel is in elk geval een kleine karekiet of een bosrietzanger. Vanwege de roodbruine stuit en de biotoop ligt Kleine Karekiet het meest voor de hand. Maar alleen door hun zang zijn deze soorten met zekerheid te onderscheiden.

de 1e vogel weet ik niet zeker; het lijkt wel een Grauwe Vliegenvanger, maar vanwege de witte staartzijden twijfel ik weer

gr.Thijs
Thijs
MattheĆ¼s 6:26a

Jan vH

Ik ben het helemaal met Thijs eens:  1e vogel lijkt mij ook een Grauwe Vliegenvanger, 2e Kleine Karekiet of Bosrietzanger.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

steenl

Foto 1 en 2 Inderdaad Grauwe Vliegenvanger
Foto 3 lijkt mij een Kleine Karekiet. Bosrietzanger helemaal uitsluiten lukt niet.

Michael_Delft

Hartelijk dank voor jullie reacties. Leuk, zo'n grauwe vliegenvanger.

N.a.v. de opmerking van Thijs, ben ik de geluidsfragmenten op waarneming.nl gaan luisteren en kan daaruit alleen maar concluderen dat het inderdaad een kleine karekiet is geweest.

Groeten,
Michael

Michael Gan