Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 ... 70 71 [72]   Omlaag

Auteur Topic: Wensen voor Waarneming.nl (Nieuwe versie)  (gelezen 131547 keer)

hiskodevries

• Forum beheerder
Re: Wensen voor Waarneming.nl (Nieuwe versie)
« Reactie #2130 Gepost op: november 25, 2020, 10:45:23 am »

dat kost die potentiele klanten alleen maar geld voor opsporing. Dat willen ze niet. Op 1 plekje na in Nederland, Texel. Die hebben voldoende aan de bestaande 'soorten'
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Julian

• Admins
    • BirdBlog.org
« Reactie #2131 Gepost op: november 25, 2020, 11:12:06 am »

Wacht even...
Dus als Waarneming.nl potentiŽle klanten bedient door hun werkzaamheden makkelijker te maken willen ze dat helemaal niet omdat het ze teveel werk geeft? Locaties moeten opzoeken aan de hand van telefoontjes of e-mails is een stuk minder efficiŽnt. Begrijp ik het dus goed dat die partijen liever inefficiŽnt blijven werken zodat het niet ineens veel werk oplevert omdat men eigenlijk al weet dat er veel te doen is op dit gebied?

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #2132 Gepost op: november 25, 2020, 11:16:43 am »

Correct
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Julian

• Admins
    • BirdBlog.org
« Reactie #2133 Gepost op: november 25, 2020, 11:27:42 am »

Nou ja zeg! :rolleye:
Klinkt als een prachtverhaal voor Radar.

Andre Hos123

• Member
    • Biodiversity observation platforms/social networks
Re: Ervaringen met nieuwe invoerscherm
« Reactie #2134 Gepost op: november 25, 2020, 13:34:58 pm »

Voor de langere termijn zou ik willen suggereren om de vormgeving zodanig aan te passen dat je op 1 scherm een volledig overzicht hebt van wat je aan het invoeren bent. Dat voorkomt veelvuldig naar beneden scrollen. 

Dat viel me na 3 seconden op de video kijken al op. Hierdoor is de nieuwe website al veeeeel trager dan de oude. Dat anderen dan nog adviseren om de hele video af te kijken.

D.J.Chr. Zuidweg

• Member
« Reactie #2135 Gepost op: november 25, 2020, 18:30:10 pm »

Wacht even...
Dus als Waarneming.nl potentiŽle klanten bedient door hun werkzaamheden makkelijker te maken willen ze dat helemaal niet omdat het ze teveel werk geeft? Locaties moeten opzoeken aan de hand van telefoontjes of e-mails is een stuk minder efficiŽnt. Begrijp ik het dus goed dat die partijen liever inefficiŽnt blijven werken zodat het niet ineens veel werk oplevert omdat men eigenlijk al weet dat er veel te doen is op dit gebied?

Evengoed zou het denk ik nuttig zijn; (vaste) bezoekers van de bepaalde gebieden zullen alerter op de verstoringen zijn (neem bijvoorbeeld stropersvallen).
 Ook is het handig voor het doorgeven aan de politie/gemeente/afvaldienst; je kunt dan gewoon een linkje sturen, dan hebben ze gelijk alle informatie die ze nodig hebben. (De diensten hebben me er vaker naar gevraagd bij meldingen).
 Ook is het zo dat sommige ernstige verstoringen invloed kunnen hebben op de soortenstand.
Als deze verstoringen gemeld worden kan dat inzicht geven omdat je de situatie van ervoor en erna kunt vergelijken.
 Voor de groene zoom van Schalkwijk hebben de wijkraden en ik een platform opgericht. Dit platform zou bijzonder graag beschikken over de informatie betreffende de verstoringen, zo ook andere platforms, werkgroepen, stichtingen, beheerders, wijkraden etc. actief in de verschillende groene gebieden van Nederland, durf ik te stellen. Ook zij bekijken Waarneming.nl en houden bij wat in hun gebieden aangetroffen wordt.
 In somma; Ik hoop oprecht dat dit geÔmplementeerd kan worden. Het zal hoe dan ook goed zijn voor de verschillende gebieden.

D.J.Chr. Zuidweg

• Member
« Reactie #2136 Gepost op: november 25, 2020, 18:59:52 pm »

En als we het omdraaien? Die invoermogelijkheden toch eerst open zetten/zichtbaarder maken want wanneer er daardoor meer data binnenkomt zou je verwachten dat er meer interesse voor ontstaat (bij potentiŽle 'klanten'). Het systeem bewijst zodoende de eigen relevantie.

Dit zou dan het gewenste effect zijn, en dan misschien niet in de eerste instantie bij de "klanten" maar bij alle belanghebbenden in de natuur; van natuurgenieter tot aan het bestuurlijk niveau en alles daartussen.
Pagina's: 1 ... 70 71 [72]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.054 seconden met 21 queries.