Ik weet dat "tekst permanent zichtbaar" een veel voorkomende wens was.
Ik ben echter iemand die de huidige oplossing inderdaad erg lelijk vind... zeker op de homepage waar de afbeeldingen toch vooral een illustratieve functie hebben, zou ik zeker geen tekst permanent over de foto zetten.
Ja ik was één van die mensen (De weinige? of waren er wel meer?) die blij was met de cleane look van het foto-overzicht waarbij extra info bij mouse-over weergegeven werd.
Ik ben er echter altijd groot voorstander van om de gebruiker zelf de keus te geven... maak er een optie van in de instellingen... er hebben momenteel drie verschillende oplossingen de revue gepasseerd... "info bij mouseover", "info permanent over afbeelding" en "info permanent onder afbeelding"... geef de gebruiker gewoon de keus tussen de drie... en daarmee iedereen wat hij wil...
De geboden info is in alle drie de opties hetzelfde, het verschil in weergave kan dynamisch dmv styling of client-side script aangepast worden aan de keus van de gebruiker, dus dezelfde pagina kan er voor verschillende gebruikers verschillend uitzien, zonder dat dit substantieel meer kracht voor de server kost.
Ik kijk bijna uitsluitend naar de tekst bij de fotos en zelden, eigenlijk nooit, naar de fotos zelf. Die fotos mogen dus best lelijk zijn. Voor mooie fotos heb je flickr.
Waarom kijk je dan überhaupt bij het foto-overzicht, je kunt dan toch net zo goed de lijst van waarnemingen gaan bekijken?
In het foto-overzicht, moeten, mijns inziens, de foto's voorop staan, dat is op het moment, door een nogal aanwezige (naar mijn mening zelfs storende) tekstuele overlay, niet meer het geval...