Hoofdmenu

De toekomst

Gestart door Stippen, oktober 22, 2008, 10:31:58 AM

Vorige topic - Volgende topic

Stippen

Barcode of Life

Citeer...a segment of mitochondrial DNA can distinguish ani­mal species.
[The authors] imagine a day when a handheld scanner (similar to a GPS device)
will link to a data­ base of the barcodes of all species.

Then, by inserting a snippet of tissue into the scanner,
anyone can get an instant identification of a creature or plant.


Scientific American October 2008 pp.66-71
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

Leon Olsthoorn

Handig, als ze die scanner dan ook nog aan een robot koppelen, dan kunnen wij gewoon thuis voor de kachel blijven zitten en af en toe via de computer "onze" waarnemingen binnenhalen.
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Maico Weites

Doet me denken aan de pokédex van Pokémon.. :angel:  
Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/

frankw

Waarom hoor ik dat toch zo opvallend vaak de laatste tijd?!

Op de telpost hoor ik dat ook regelmatig; een verrekijker die direct de soort determineerd of het aantal onthoudt..
Waarom??
Zoals Leon ook min of meer zegt: Moeten wij thuis blijven, of helemaal stoppen met denken ofzo?

Ik zie er de lol niet (meer) van in, mocht het zover komen.. :angel:  

Stippen

#4
Ik vind het een interessant topic, maar mijn bedoeling is niet dit te promoten.
Verder denk ik dat dit voor met name vogelaars  niet bijzonder interessant is.
(die paar soorten waar jullie het over hebben zijn zo wel te doen  :P )
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

frankw

ok. ok. Voor luiere mensen die iets meer soorten moeten kennen is het dan wel geschikt  ;)  

Tim Asbreuk

vang maar eens een stukje van een overvliegende foto
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

frankw

#7
Van een foto lkijkt me dat heel lastig idd. :rolleyes:  vogel bedoel je? Das heel makkelijk:  :gun:


:grin:       ;)

wimtegels

Ik zie wel wat in die robot met ddie scanner. Hoeven we niet meer naar buiten. Hebben we eigenlijk geen buiten meer nodig. Kan dat buiten vol gebouwd worden met plaatsen die dan weer binnen zijn.
Binnenklimaat is stabiel. Klimaatsverandering geen probleem meer. Alles opgelost.
Voor de nostalgische mensen: Flatscreens uitgevoerd als vensters. Lijkt alsof je naar buiten kijkt. Je kunt je eigen buiten kiezen.

NNW!

(Nice New World)

En in deze NNW kiujkt niemand me op de vingers als ik stiekum toch echt naar buiten ga :lol:  
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

Tim Asbreuk

bedoelde inderdaad vogel
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

Elachista

#10
Zoveel is er nou ook niet meer van het "echte" determineren bewaard gebleven.
Foto'tje op forum, anderen het maar laten uitzoeken. Zo'n idee is uiterst geschikt voor zij die te weinig tijd of zin hebben voor determinaties (en ik zie het al helemaal voor me, zo'n apparaatje) en het scheelt admins weer werk :P
De vraag is als 't ding het niet herkend, of het dan ook automatisch een sp.n. is.

By the way, over 100 jaar is zoiets wel aardig realiseerbaar.
Groet,
Tymo

jan cuppen

Op dit moment is dit al bijna mogelijk in de geschetste vorm, dwz dat de apparaten nog wat groot zijn, dat je nog een lab nodig hebt en er is ook nog een kostenplaatje aan verbonden. Ook zijn nog lang niet alle soorten gescreend, maar men is al volop bezig. In de nabije toekomst zal dit zeker ingang vinden, dan wel een zekere ingang vinden.
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

Windekind

Jan , hoe werkt dat dan ? Moet je dan een stukje blad van een plant onder een scanner leggen die de DNA-structuur vaststelt en vergelijkt met die in een database en da de soort vast stelt ?


Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

marcel123

In de Coolia wordt dit ook als toekomstige trend genoemd. Helaas komen dat soort voorspellingen bijna nooit uit...