Hoofdmenu

Mijnen

Gestart door Iolaire, oktober 15, 2008, 21:37:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

Iolaire

Weet niet zeker of dit het juiste forum is, maar zie even niet waar anders...

Ik neem zo nu en dan foto's van mijnen van mineerders. De meeste weet ik met behulp van Bladmineerders.nl wel te determineren. Een aantal echter ook niet. Zo ook de twee hieronder. Mijn vraag is eigenlijk of er iemand is die hier nog wél iets van kan maken. Maar ik kan me zo voorstellen dat dat met deze foto's geen eenvoudigheid is. Edoch... niet geschoten...... B)

Op eik:
1a. bovenzijde.

1b. onderzijde.


Op berk(?):
2a. bovenzijde.

2b. onderzijde.

2c. hele blad (is het wel berk?)
Met vriendelijke groeten,

Willem Boomkens

Floppy

#1
Bij de mijn in het eikenblad denk ik in de richting van Phyllonorycter quercifoliella (Zeller, 1839).

Als ik het goed zie, tonen de fotos van het tweede blad een populierenblad (Populus nigra).  :mellow:
In eerste instantie denk ik in de richting van Ectoedemia hannoverella (Glitz, 1872).

Maar ..... met mijnen heb ik maar zeer weinig ervaring.  B)
met vriendelijke groet,
Floris Grotenhuis

Website: Gallen in Nederland

Iolaire

#2
CiteerAls ik het goed zie, tonen de fotos van het tweede blad een populierenblad (Populus nigra).  :mellow:
Ja, dat dacht ik dus ook, maar er staan naar mijn bescheiden mening geen populieren in de directe omgeving. Wel oa berken. Maar ja, de wind...

Bedankt voor je reactie.

Edit: heb je suggesties nog even opgezocht en ik moet zeggen dat ze aardig lijken te kloppen! Cheers!
Met vriendelijke groeten,

Willem Boomkens