Foto's op de startpagina

Gestart door Tinok, oktober 07, 2008, 17:25:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tinok

In het topic wijzigingen nieuwe waarnemingsite las ik net dat Hisko gezorgd heeft dat je nu alleen de foto's per soortgroep ziet. Persoonlijk vind ik dat erg saai. Het was juist zo leuk om te zien dat wat er allemaal ingevoerd wordt en hoe gevarieerd de natuur is in Nederland.
Wat vinden jullie? Houden zoals het nu is of terug naar hoe het eerst was?
Ben benieuwd.
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

petermeer

#1
Tinok, helemaal met je eens.
Waarom zou je jezelf beperken tot maar één interessegebied. Het zien van foto's van een andere soortgroep maakt je misschien ook wel nieuwsgierig.

Dus: alles door elkaar.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

DanielS

Je kan ook gewoon even de soortgroep aanpassen.
Daniel

Jeroen Nagtegaal

Citeer1. Geen foto's met rouwbalken.
2. Geen foto's van dode beesten.
3. Geen foto's van beesten in de hand gefotografeerd.
1, neem aan dat je die zwarte balken lang zijn ed. bedoelt?

Die ontstaan afankelijk van het formaat, als ik mijn foto's 800 breed heb, zijn ze maar 533 hoog, en anderen hebbem hem dan 600 hoog, ik denk dat WRM.nl wel iets kan veranderen dat dat zwart wegvalt met de achtergrond.

2. Dode beestn moeten toch ook kunnen worden gecontroleerd op determinatie? Denk aan veel zoogdieren!

3. Ringvangsten, net als hengelvangsten geven van soorten toch vaker betere kenmerken!
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

klaas van haeringen

Van mij mogen het vooral goede foto's zijn en/of foto's van bijzondere waarnemingen. Ik begrijp dat het bij foto's op waarneming.nl met name om herkenning gaat, maar er zit veel troep tussen en de voorpagina ziet er nu dus niet zo professioneel uit vind ik...

marijkehuysse

#5
Citeer, maar er zit veel troep tussen en de voorpagina ziet er nu dus niet zo professioneel uit vind ik...
Op zich wel een stimulans om je foto's in te sturen. Alleen hele mooie plaatjes nodigt misschien niet uit tot meedoen.
Hetzelfde geldt voor de bijzondere (zeldzame) waarnemingen op de startpagina, maar daar hebben we het al eens over gehad!

groet,
Marijke

Leon Olsthoorn

En ik vind het woord troep niet erg fijn klinken. Het gaat hier toch vooral om de waarnemingen zelf en niet primair om de mooiste foto's daarvan.

Ik kom zelf regelmatig een leuke of interessante soort tegen tussen die foto's, waarna ik besluit er zelf ook eens naar op zoek te gaan. En dat past wat mij betreft uitstekend bij de algemene ddoelstellingen van waarneming.nl.  
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Guus Peterse

Waarneming.nl geldt, heb ik altijd begrepen, ook als persoonlijk digitaal aantekeningenboekje. Dan is het volstrekt legitiem voor iedere gebruiker om welke foto's dan ook te plaatsen, voor zover relevant. Vage bewijsplaatjes, foto's alleen bedoeld voor determinatie, en ook bijvoorbeeld foto's van dode vogels of van vogels in de hand. Enzovoorts. Ik denk dat dat geaccepteerd moet worden. De vraag is nu, lijkt mij, of het mogelijk / haalbaar is om voor de foto's op de voorpagina alleen foto's met een bepaalde kwaliteit te selecteren. Ik kan me voorstellen dat dat nog heel lastig is maar daar weet ik het fijne niet van.
Dezelfde vraag geldt trouwens denk ik ook voor de fotogallerij die gekoppeld is aan het soortenoverzicht. Ook daarvan zou het zinvol zijn om niet zonder meer alle foto's die bij waarnemingen van een bepaalde soort zijn toegevoegd, erin te plaatsen. Maar ook daarvan weet ik niet in hoeverre het haalbaar is.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Jeroen Nagtegaal

CiteerHallo Jeroen,

Je kunt me een mailtje sturen met een foto in het oorspronkelijke formaat  misschien dat ik dit voor je kan oplossen.
Rest nog even opnieuw lezen.
Het heeft gewoon te maken met het formaat waar je op fotografeert, en volgens mij is het bij alle digitale spiegelreflexen die niet het 4:3 formaat hebben.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Tinok

Ik meen wel eens iets gelezen te hebben over foto's die door de admins op onzichtbaar worden gezet of dat ze dat van plan zijn maar weet niet meer precies hoe het zat.
Verder ben ik wel voorstander om als de hele vage plaatjes op onzichtbaar zijn gezet voor de fotogalerij de rest wel te gebruiken voor de voorpagina. Lijkt me erg leuk af en toe een foto van mezelf tegen te komen. Misschien kan als ze dan toch vage fotos op onzichtbaar maken voor de fotogalerij gelijk ook de andere suggesties meenemen zoals lijdende dieren en gevangen dieren uitsluiten.
Gezien de discussie is er wel behoefte aan wat regels voor de voorpagina?
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Anne Hueber †

Sinds een paar dagen zie ik helemaal geen foto's meer op de startpagina :wacko: Op zich wel lekker rustig, want nu het vliegseizoen van de Gevlekte glanslibel voorbij is zit je de rest van het jaar soms met foto's opgescheept van beestjes in een hand. :angry: