verfrommeld

Gestart door corrieke, september 29, 2008, 22:24:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

corrieke

Hallo,

Blaadjes erg verfrommeld!
Eigenlijk weet ik niets anders te zeggen.
Weet echt niet wat voor struik of boom.



natuurlijk de groeten van corry

Floppy

#1
Hoi Corrie,

Heb je ook foto's beschikbaar van niet of veel minder verfrommelde blaadjes van die struik/boom?
Als er hier al sprake is van gallen (wat ik zo nog niet kan vaststellen), dan zou ik denken aan luizen of mijten als veroorzakers.
met vriendelijke groet,
Floris Grotenhuis

Website: Gallen in Nederland

corrieke

#2
CiteerHoi Corrie,

Heb je ook foto's beschikbaar van niet of veel minder verfrommelde blaadjes van die struik/boom?
Als er hier al sprake is van gallen (wat ik zo nog niet kan vaststellen), dan zou ik denken aan luizen of mijten als veroorzakers.
Hoi Floris,

Ik heb nog 1 foto waar een blaadje aan de onderkant te zien is wat niet zo erg verfrommeld is, wilde daar ook van de week nog eens gaan kijken,(paddestoelen) maar het weer werkt niet zo erg mee.
Zet toch die foto er maar bij voorlopig.
En weer bedankt.
natuurlijk de groeten van corry

corrieke

Citeer
CiteerHoi Corrie,

Heb je ook foto's beschikbaar van niet of veel minder verfrommelde blaadjes van die struik/boom?
Als er hier al sprake is van gallen (wat ik zo nog niet kan vaststellen), dan zou ik denken aan luizen of mijten als veroorzakers.
Hoi Floris,

Ik heb nog 1 foto waar een blaadje aan de onderkant te zien is wat niet zo erg verfrommeld is, wilde daar ook van de week nog eens gaan kijken,(paddestoelen) maar her weer werkt niet zo erg mee.
Zet toch die foto er maar bij voorlopig.
En weer bedankt.
Hoi Floris,

Ben vandaag nog even gaan kijken naar de frommels.
Kon bijna geen blaadje vinden wat niet aangetast is.
Ik hoop dat je er wat mee kunt.
natuurlijk de groeten van corry

corrieke

Citeer
Citeer
CiteerHoi Corrie,

Heb je ook foto's beschikbaar van niet of veel minder verfrommelde blaadjes van die struik/boom?
Als er hier al sprake is van gallen (wat ik zo nog niet kan vaststellen), dan zou ik denken aan luizen of mijten als veroorzakers.
Hoi Floris,

Ik heb nog 1 foto waar een blaadje aan de onderkant te zien is wat niet zo erg verfrommeld is, wilde daar ook van de week nog eens gaan kijken,(paddestoelen) maar her weer werkt niet zo erg mee.
Zet toch die foto er maar bij voorlopig.
En weer bedankt.
Hoi Floris,

Ben vandaag nog even gaan kijken naar de frommels.
Kon bijna geen blaadje vinden wat niet aangetast is.
Ik hoop dat je er wat mee kunt.
Hoi Floris,

Niet te determineren?
natuurlijk de groeten van corry

Floppy

#5
Hoi Corry,

Het is moeilijk te determineren als de waardplant niet echt duidelijk is.
Zoals ik al suggereerde wordt het verschijnsel - als het een gal is - n.m.i. veroorzaakt door luizen of mijten.
Mogelijk is de plant een Sleedoorn (Prunus spinosa).
Misschien kan Han daarover iets zeggen?
De gallen worden dan veroorzaakt de bladluis Brachycaudus tragopogonis (Kaltenbach, 1843).
:rolleyes:
met vriendelijke groet,
Floris Grotenhuis

Website: Gallen in Nederland

corrieke

CiteerHoi Corry,

Het is moeilijk te determineren als de waardplant niet echt duidelijk is.
Zoals ik al suggereerde wordt het verschijnsel - als het een gal is - n.m.i. veroorzaakt door luizen of mijten.
Mogelijk is de plant een Sleedoorn (Prunus spinosa).
Misschien kan Han daarover iets zeggen?
De gallen worden dan veroorzaakt de bladluis Brachycaudus tragopogonis (Kaltenbach, 1843).
:rolleyes:
Hoi Floris,

Ja ik ben al niet goed in bomen en als ze e zo uit zien al helemaal niet.
Wachten maar op Han.
natuurlijk de groeten van corry