Hoofdmenu

Groene Reiger?

Gestart door redmar_woudstra, april 28, 2006, 10:55:53 AM

Vorige topic - Volgende topic

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Inge van der Wulp

Citaat van: Edwin Russer op juni 29, 2009, 12:49:16 PM
Groene Rakker weer gezien.

http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=15365&page=1

Ja dat klopt. Ik heb hem 10 minuten geleden op de inspreeklijn gegooit. Hij zit in de bosjes achter de betoncentrale. Te zien vanaf de bekende plek als je een stukje verder door loopt. Ik zag hem opvliegen en landen in het bosje. Geen camera mee. Ga zo even terug. Het grasveld is afgesloten voor auto's maar je kunt er wel komen als je parkeert bij Loods 5

Inge
Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl

Inge van der Wulp

Om 14.00u vond ik hem weer terug en ging hij er even mooi voor zitten. Toen ik weg ging zat hij tussen de bruggen.

Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl

Jeroen Nagtegaal

Leuke Plaat! En goed dat je hem terugvond.
Hij heeft dus gewoon telkens op dezelfde plek gezeten....
Hopen dan maar dat hij nog even wacht,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Predator

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juni 29, 2009, 15:40:23 PM
Leuke Plaat! En goed dat je hem terugvond.
Hij heeft dus gewoon telkens op dezelfde plek gezeten....
Hopen dan maar dat hij nog even wacht,

Waarom zou hij steeds op dezelfde plek hebben gezeten omdat hij vandaag daar toevallig weer is gezien?
Groet, Maarten

frankmeer

Inge, bedankt voor het zoeken, vinden & tijdig doorgeven van de vogel. Hierdoor heb ik, en enkele anderen, de vogel mooi kunnen zien. Om 16.10 is hij trouwens weggevlogen.
Frank van der Meer

Tinok

Mooie foto Inge
En wat lijkt ie klein zo vergeleken met de stokrozen op de achtergrond.
Ik heb hem nog niet in het echt gezien maar is ie inderdaad zo klein als ie hier lijkt?
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Inge van der Wulp

Citaat van: frankmeer op juni 29, 2009, 18:21:47 PM
Inge, bedankt voor het zoeken, vinden & tijdig doorgeven van de vogel. Hierdoor heb ik, en enkele anderen, de vogel mooi kunnen zien. Om 16.10 is hij trouwens weggevlogen.

Graag gedaan hoor ;-) Maar ik heb niet echt gezocht. Ik woon hier en deed gewoon een boodschap daar in de buurt. Maar iedere keer als ik daar ben kijk ik even of ik hem zie. Vandaag was dat zo en toen heb ik hem wel meteen ingesproken. Maar ik moest nog even naar huis om mijn camera te halen en daarna vond ik hem opnieuw terug. Leuk dat je hem gezien hebt! Het blijft een gaaf beestje.

Ik denk niet dat hij daar al die tijd gezeten heeft hoor. Zoals ik al schreef woon ik er vlakbij en ik heb al meerdere keren gekeken maar heb niet eerder gezien. Hij heeft gewoon even de bloemetjes buiten gezet de afgelopen weken ;-)

Oh ja Tinok. Hij is ECHT zo klein! Je kijkt snel over hem heen.
Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl

Jeroen Nagtegaal

Ik ging er van uit, omdat er eigenlijk niets meer over gezegd werd dat er niemand meer ging kijken. Nu maar hopen dat je hem nog wat vaker ziet.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Pim

Vanavond (19.00-22.00 uur) heeft zeker vijftien man/vrouw over de reiger heen gekeken.

met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Inge van der Wulp

Citaat van: Pim op juni 29, 2009, 22:54:41 PM
Vanavond (19.00-22.00 uur) heeft zeker vijftien man/vrouw over de reiger heen gekeken.

Ik heb ook zo maar het vermoeden dat hij die plek gebruikt om zo nu en dan te foerageren. Ik ben al meerdere keren in de polder geweest (ook met de boot) om hem daar te zoeken. Maar helaas. Hij kan zoch goed verstoppen (wat ook niet zo moeilijk voor hem is hier in de buurt).
Ik moet er vandaag weer in de buurt zijn. Zal mijn verrekijker meenemen!
Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl

Edwin Russer

Allen,

Ik kreeg nog een mailtje van mijn broer die ook eergisteren naar de reiger is wezen kijken. Op een gegeven moment loopt er een vogelaar aan de overkant van de plek waar de reiger zat. Mijn broer zag uiteraard al e.e.a. aan komen en had zo'n vermoeden dat de vogel wel eens op zou kunnen opvliegen. Dat was dus net voor vier uur. Hij had geen zin in een woordenwisseling met die persoon en riep alleen dat hij moest om lopen om de vogel niet te verstoren. Mijn broer is op dat moment vertrokken en het verbaasde hem niet dat de vogel na vieren niet meer is gezien. Van die opmerking trok hij zich dus nergens wat van aan met als gevolg dat die 15/20 vogelaars daarna voor noppes hebben gestaan. Het is ergens maar goed dat velen de vogel na begin juni al hebben kunnen bekijken, anders hadden we weer een rel op het forum gehad....
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Inge van der Wulp

Daar gaan we weer....... Trekt conclusies terwijl je er niet eens bij was!!! Ik zag de vogel juist omdat iemand die naar zijn bootje liep de vogel uit het riet joeg. Dat was om 12.30u. De vogel is daarna nog de gehele middag gebleven.... Om 16.10u wilde hij waarschijnlijk gewoon naar huis.

Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl

Pim

Joepie een nieuwe rel.
Kan ik nu mijn benzinegeld declareren bij deze onbekende persoon?
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

snwja3

#824
Bekijk de foto's eens op internet, dan zie dat de vogel vanaf dat veldje veelvuldig bekeken is ..... en zich vandaar prachtig en langdurig liet bekijken. Wij waren banger voor de bootjes die af en toe op enkele meters langs de vogel voeren, maar zelfs dan vloog hij hooguit naar de overkant.

Uit het geruchtencirquit heb ik echter gehoord dat de vogel de afgelopen 2 weken ook regelmatig is gezien (maar stilgehouden!?) in een klein parkje in de buurt.
Als ik op GoogleMaps kijk zie ik ten zuidoosten een groene zone/park (Havenbuurt/havenstraat) en in de wijk aan de oostkant (Wiboutstraat) een park met een watertje. Misschien eens goed, voor wie nog gaat zoeken, om daar ook eens te kijken.
Wietze Janse

BramtK

Citaat van: Inge op juli 01, 2009, 08:02:47 AM
Daar gaan we weer....... Trekt conclusies terwijl je er niet eens bij was!!! Ik zag de vogel juist omdat iemand die naar zijn bootje liep de vogel uit het riet joeg. Dat was om 12.30u. De vogel is daarna nog de gehele middag gebleven.... Om 16.10u wilde hij waarschijnlijk gewoon naar huis.

Zo, ga je lekker?

Bram
Groeten,

Bram ter Keurs

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

MLANG

"en in de wijk aan de oostkant (Wiboutstraat) een park met een watertje. Misschien eens goed, voor wie nog gaat zoeken, om daar ook eens te kijken"

Voor wat het waard is: Op 09-06-09 daar en een andere locatie ten NO van de "vaste plek" bezocht en niks gevonden. De vogel vloog 29-06-09 weg in NW richting en is al een paar keer uit die richting aan komen vliegen. Het lijkt me interessanter om in die hoek te zoeken (29-06-09 een aantal locaties daar bezocht .........). Wordt er eigenlijk actief gezocht naar andere locaties door locale vogelaars en bezoekers? Gr. M.

snwja3

Citaat van: MLANG op juli 01, 2009, 10:17:45 AM
"en in de wijk aan de oostkant (Wiboutstraat) een park met een watertje. Misschien eens goed, voor wie nog gaat zoeken, om daar ook eens te kijken"

Voor wat het waard is: Op 09-06-09 daar en een andere locatie ten NO van de "vaste plek" bezocht en niks gevonden. De vogel vloog 29-06-09 weg in NW richting en is al een paar keer uit die richting aan komen vliegen. Het lijkt me interessanter om in die hoek te zoeken (29-06-09 een aantal locaties daar bezocht .........). Wordt er eigenlijk actief gezocht naar andere locaties door locale vogelaars en bezoekers? Gr. M.

Ga niet bekvechten  ;) over wat de beste plek is, maar op GoogleMaps zijn dat de 2 enige parkjes (die ik zo gauw zie) in de buurt. Liggen ook op de route naar de 'oude' plek van voorgaande jaren (bij Fendi).
Ik zou deze parkjes dus beslist niet overslaan, maar de andere kant uitzoeken kan zeker geen kwaad.
Heb zelf eens het gebied aan de westkant uitgekamd, veel geschikt terrein, ook veel onoverzichtelijk, daar kan hij ook zomaar onzichtbaar een tijd uithangen.
Wietze Janse

Steven Wytema

Citaat van: Inge op juli 01, 2009, 08:02:47 AM
Daar gaan we weer....... Trekt conclusies terwijl je er niet eens bij was!!! Ik zag de vogel juist omdat iemand die naar zijn bootje liep de vogel uit het riet joeg. Dat was om 12.30u. De vogel is daarna nog de gehele middag gebleven.... Om 16.10u wilde hij waarschijnlijk gewoon naar huis.

Inge & de rest, mischien is enige nuancering ook wel op zn plaats...
- "als iemand onbewust naar zn bootje loopt" is iets anders dan "niet om moeten lopen om de vogel te verstoren"
- het kán ook zijn dat de vogel na de eerste (per ongeluk-)verstoring nog wel ff wilde blijven, maar na de zoveelste keer verjaagd te zijn het wel weer mooi vond voor vandaag en dr vantussen ging.

Overigens denk ik dit herlezend dat er een paar zitten te azen op een rel omdat je drie uitroeptekens gebruikt.
Misschien had je het geheel wat beter kunnen verwoorden...
Steven Wytema


Inge van der Wulp

Sorry??? Nu heb ik het gedaan? Die 3 uitroeptekens had ik inderdaad achterwege kunnen laten want zo scherp was het inderdaad niet bedoeld. Maar ik begin niet met beschuldigingen te gooien dat hij "wel weer" verjaagd zal zijn door stoute vogelaars (fotografen). Ik ben juist gaan zoeken. Was voor mij niet nodig hoor want ik had hem al 2 keer gezien. Maar om de rust voor de vogel te bewaren zal ik hem de volgende keer gewoon niet meer melden. Kan hij ook niet opgejaagd worden.
Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl

frankmeer

Citaat van: Edwin Russer op juli 01, 2009, 07:52:15 AM
Allen,

Ik kreeg nog een mailtje van mijn broer die ook eergisteren naar de reiger is wezen kijken. Op een gegeven moment loopt er een vogelaar aan de overkant van de plek waar de reiger zat. Mijn broer zag uiteraard al e.e.a. aan komen en had zo'n vermoeden dat de vogel wel eens op zou kunnen opvliegen. Dat was dus net voor vier uur. Hij had geen zin in een woordenwisseling met die persoon en riep alleen dat hij moest om lopen om de vogel niet te verstoren. Mijn broer is op dat moment vertrokken en het verbaasde hem niet dat de vogel na vieren niet meer is gezien. Van die opmerking trok hij zich dus nergens wat van aan met als gevolg dat die 15/20 vogelaars daarna voor noppes hebben gestaan. Het is ergens maar goed dat velen de vogel na begin juni al hebben kunnen bekijken, anders hadden we weer een rel op het forum gehad....

Het was inderdaad zo dat er op een gegeven moment een persoon aan de overkant van de sloot liep, aan de kant waar de Groene Reiger op dat moment zat. Het leek de vogel echter in het geheel niet te deren en hij bleef rustig zitten; de persoon bleef hier ook maar even staan. Omdat de reiger langs de oever naar het zuiden liep, was hij na een poosje niet meer zichtbaar vanaf het terrein van Dekker Watersport (er zit daar een bocht in de oever) en we zijn daarom toen omgelopen naar de zuidkant van de sloot. Hier was de reiger nog zeker 25 minuten erg mooi te zien, terwijl hij steeds dichter naar de waarnemers toe kwam lopen. Om 16.10 vloog de vogel uit zichzelf op, hij had het eind van de sloot immers bijna bereikt, en ging nog even op een paal zitten. Na het teruglopen naar Dekker Watersport zat de vogel niet meer op de paal en we hoorden van anderen dat hij naar het noorden was weggevlogen, door het kanaal parallel aan Oud Zaenden.
http://waarneming.nl/waarneming/view/43621037
Frank van der Meer

Hans Peterse

Lieve Inge,

Wil je hem alsjeblieft WEL melden als je hem weer tegenkomt? Dan krijgen liefhebbers als ik, die er nog niet in zijn geslaagd 't beestje in de kijker te krijgen, en 'm best wel eens willen zien, nog een kansje! Ik beloof van mijn kant dat ik netjes op afstand zal blijven en het beestje niet zal verstoren. Dat je elkaar die lol gunt, is tenslotte nog steeds een van de doelstellingen van waarneming.nl, al is het misschien niet de belangrijkste. Heb ik tenmiste altijd gedacht.
Ik zou je dankbaar zijn!

Doei,

Hans

Edwin Russer

Citaat van: frankmeer op juli 01, 2009, 13:16:43 PM
Citaat van: Edwin Russer op juli 01, 2009, 07:52:15 AM
Allen,

Ik kreeg nog een mailtje van mijn broer die ook eergisteren naar de reiger is wezen kijken. Op een gegeven moment loopt er een vogelaar aan de overkant van de plek waar de reiger zat. Mijn broer zag uiteraard al e.e.a. aan komen en had zo'n vermoeden dat de vogel wel eens op zou kunnen opvliegen. Dat was dus net voor vier uur. Hij had geen zin in een woordenwisseling met die persoon en riep alleen dat hij moest om lopen om de vogel niet te verstoren. Mijn broer is op dat moment vertrokken en het verbaasde hem niet dat de vogel na vieren niet meer is gezien. Van die opmerking trok hij zich dus nergens wat van aan met als gevolg dat die 15/20 vogelaars daarna voor noppes hebben gestaan. Het is ergens maar goed dat velen de vogel na begin juni al hebben kunnen bekijken, anders hadden we weer een rel op het forum gehad....

Het was inderdaad zo dat er op een gegeven moment een persoon aan de overkant van de sloot liep, aan de kant waar de Groene Reiger op dat moment zat. Het leek de vogel echter in het geheel niet te deren en hij bleef rustig zitten; de persoon bleef hier ook maar even staan. Omdat de reiger langs de oever naar het zuiden liep, was hij na een poosje niet meer zichtbaar vanaf het terrein van Dekker Watersport (er zit daar een bocht in de oever) en we zijn daarom toen omgelopen naar de zuidkant van de sloot. Hier was de reiger nog zeker 25 minuten erg mooi te zien, terwijl hij steeds dichter naar de waarnemers toe kwam lopen. Om 16.10 vloog de vogel uit zichzelf op, hij had het eind van de sloot immers bijna bereikt, en ging nog even op een paal zitten. Na het teruglopen naar Dekker Watersport zat de vogel niet meer op de paal en we hoorden van anderen dat hij naar het noorden was weggevlogen, door het kanaal parallel aan Oud Zaenden.
http://waarneming.nl/waarneming/view/43621037

Hallo Frank,

Dank voor je duidelijke toelichting. Het was in ieder geval niet mijn bedoeling om de boel op te blazen. Maar goed, sommige reacties had ik wel op mijn klompen aan kunnen voelen :-\. Toen ik dat mailtje las moest ik onmiddelijk aan die cowboy denken die bij de Kleinst Waterhoenders aan het tapen was. Maar die persoon was dus schijnbaar uit een ander hout gesneden dan de persoon bij de Groene Reiger. Fijn om te lezen dat de actie verder geen gevolgen heeft gehad. De volgende keer zal ik weer op mijn eigen ervaringen oordelen. En Inge, gewoon blijven doorgeven. Ik wil de vogel ook nog wel een keertje gaan bekijken.
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Steven Wytema

Inge, je hebt helemaal niks gedaan, alles prima.
Maar misschien interpreteer je andermans woorden verkeerd en verwoord je dat nogal geagiteerd. Ik constateer alleen dat daar een misverstand door ontstaat.
Voel je alsjeblieft niet aangevallen!
Steven Wytema


BramtK

De (mogelijke) misstanden rond de Kleinst water- en de Porseleinhoenen tonen aan dat de opmerking "Daar gaan we weer!" misplaatst is. De praktijk bewijst immers dat het nodig is om steeds weer op het verstoringsonderwerp terug te komen.

Bram
Groeten,

Bram ter Keurs

Inge van der Wulp

Citaat van: BramtK op juli 01, 2009, 17:07:13 PM
De (mogelijke) misstanden rond de Kleinst water- en de Porseleinhoenen tonen aan dat de opmerking "Daar gaan we weer!" misplaatst is. De praktijk bewijst immers dat het nodig is om steeds weer op het verstoringsonderwerp terug te komen.

Bram

De opmerking is m.i. zeker niet misplaatst. De opmerking over de verstoring van de Groene Reiger kwam van iemand die er zelf helemaal niet bij is geweest maar zijn conclusies trekt vanachter een beeldscherm. Daar sloeg mijn opmerking op. Bij iedere zeldzame twitch staan de beste stuurlui aan wal en als eerste klaar met hun vermanende vinger. Verstoring in het veld hoor je daar op te lossen. Als daar achteraf door de betrokkenen over gesproken wordt op het forum is dat wat anders. Dan ben je erbij geweest en kun je je eigen visie op het verhaal geven. In zo'n geval zou mijn opmerking inderdaad geen pas hebben. Maar niet van horen zeggen en dan vervolgens schrijven "dat het niet vreemd is dat de reiger weg is". (wat dus ook helemaal niet waar blijkt te zijn!)

Over misstanden bij de hoentjes kan ik niet oordelen. Ik ben er namelijk niet geweest en zal naar aller waarschijnlijkheid ook niet gaan. Ik hoop alleen wel dat, als er mensen over de schreef gaan, ze daar in het veld op aangesproken worden. Want op dat vlak ben ik het helemaal met je eens.
Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl

Edwin Russer

Citaat van: Inge op juli 01, 2009, 17:23:30 PM
Citaat van: BramtK op juli 01, 2009, 17:07:13 PM
De (mogelijke) misstanden rond de Kleinst water- en de Porseleinhoenen tonen aan dat de opmerking "Daar gaan we weer!" misplaatst is. De praktijk bewijst immers dat het nodig is om steeds weer op het verstoringsonderwerp terug te komen.

Bram

De opmerking is m.i. zeker niet misplaatst. De opmerking over de verstoring van de Groene Reiger kwam van iemand die er zelf helemaal niet bij is geweest maar zijn conclusies trekt vanachter een beeldscherm. Daar sloeg mijn opmerking op. Bij iedere zeldzame twitch staan de beste stuurlui aan wal en als eerste klaar met hun vermanende vinger. Verstoring in het veld hoor je daar op te lossen. Als daar achteraf door de betrokkenen over gesproken wordt op het forum is dat wat anders. Dan ben je erbij geweest en kun je je eigen visie op het verhaal geven. In zo'n geval zou mijn opmerking inderdaad geen pas hebben. Maar niet van horen zeggen en dan vervolgens schrijven "dat het niet vreemd is dat de reiger weg is". (wat dus ook helemaal niet waar blijkt te zijn!)

Over misstanden bij de hoentjes kan ik niet oordelen. Ik ben er namelijk niet geweest en zal naar aller waarschijnlijkheid ook niet gaan. Ik hoop alleen wel dat, als er mensen over de schreef gaan, ze daar in het veld op aangesproken worden. Want op dat vlak ben ik het helemaal met je eens.

Hallo Inge,

Ik heb al aangegeven dat ik verkeerd zat met de interpretatie zoals ik die in de bewuste mail had doorgekregen. Ik begrijp alleen niet dat je er zo heftig op reageert. Dat vind ik jammer. Ik legde een link naar de bekende cowbow bij de Kleinst Waterhoenders, moet je maar eens lezen op ebnnl, en had ik beter e.e.a. voor mezelf moeten houden. Zoals ik al eerder heb aangegeven zal ik voortaan oordelen op basis van mijn eigen observatie. Ik hoop alleen dat je nog wel eens de vogel zou willen doorgeven als hij of zij weer op de bekende plek opduikt. Zo niet, even goede vrienden.
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

BramtK

Citaat van: Inge op juli 01, 2009, 17:23:30 PM
Citaat van: BramtK op juli 01, 2009, 17:07:13 PM
De (mogelijke) misstanden rond de Kleinst water- en de Porseleinhoenen tonen aan dat de opmerking "Daar gaan we weer!" misplaatst is. De praktijk bewijst immers dat het nodig is om steeds weer op het verstoringsonderwerp terug te komen.

Bram

De opmerking is m.i. zeker niet misplaatst. De opmerking over de verstoring van de Groene Reiger kwam van iemand die er zelf helemaal niet bij is geweest maar zijn conclusies trekt vanachter een beeldscherm. Daar sloeg mijn opmerking op. Bij iedere zeldzame twitch staan de beste stuurlui aan wal en als eerste klaar met hun vermanende vinger.

Goed, we zijn het ten dele eens, maar de logica van het eerste deel van je post ontgaat me. Waarom zou ik (bijvoorbeeld), als ik ergens (nog) niet ben geweest, geen kritische opmerkingen mogen maken? Die vogels zijn niet het exclusieve eigendom van de (her-)ontdekker. Bovendien, neem de Kleinst waterhoenders, ik sta daar niet 24/7 bij, heb ik dan geen recht om vragen te stellen of mijn verdenkingen kenbaar te maken als ik berichten lees of foto's zie die daartoe aanleiding geven. Natuurlijk wel.

Bram
Groeten,

Bram ter Keurs

snwja3

Citaat van: BramtK op juli 02, 2009, 10:55:40 AM
Citaat van: Inge op juli 01, 2009, 17:23:30 PM
Citaat van: BramtK op juli 01, 2009, 17:07:13 PM
De (mogelijke) misstanden rond de Kleinst water- en de Porseleinhoenen tonen aan dat de opmerking "Daar gaan we weer!" misplaatst is. De praktijk bewijst immers dat het nodig is om steeds weer op het verstoringsonderwerp terug te komen.

Bram

De opmerking is m.i. zeker niet misplaatst. De opmerking over de verstoring van de Groene Reiger kwam van iemand die er zelf helemaal niet bij is geweest maar zijn conclusies trekt vanachter een beeldscherm. Daar sloeg mijn opmerking op. Bij iedere zeldzame twitch staan de beste stuurlui aan wal en als eerste klaar met hun vermanende vinger.

Goed, we zijn het ten dele eens, maar de logica van het eerste deel van je post ontgaat me. Waarom zou ik (bijvoorbeeld), als ik ergens (nog) niet ben geweest, geen kritische opmerkingen mogen maken? Die vogels zijn niet het exclusieve eigendom van de (her-)ontdekker. Bovendien, neem de Kleinst waterhoenders, ik sta daar niet 24/7 bij, heb ik dan geen recht om vragen te stellen of mijn verdenkingen kenbaar te maken als ik berichten lees of foto's zie die daartoe aanleiding geven. Natuurlijk wel.

Bram

Bram, het gaat hier niet om het feit of je mag reageren, maar de manier waarop.
De ene kant ontkent alles, de andere escaleert/overdrijft alles, met als resultaat vaak een non-discussie waarin de mensen zich niet meer herkennen (en jij, op dit punt spreek ik je dan even persoonlijk aan, bent hierin helaas een van de sterren in, je andere bijdrages kan ik meer/zeker wel waarderen).
Resultaat daarvan is dat we tot dusver eigenlijk nog geen enkel resultaat hebben geboekt om te kijken hoe we met deze 'problemen' omgaan.
We hebben immers te maken met veel verschillende pluimages vogelaars, boefjes en boeven die zomaar alle informatie voor het oprapen hebben en daarmee hun gang kunnen gaan. Hoe leidt je dat in goede banen?

Ik zou graag in dit soort discussies eens zien:
- hoe krijgen we de informatie alleen op de juiste plek (cq bij de juiste mensen)
- hoe schermen we de data af voor (verkeerde) buitenstaanders
- wat zijn de criteria om tot geheel embargo over tegaan, wanneer kan je iets nog wel doorgeven (mensen moet ook kunnen blijven genieten van de natuur, anders verlies je hun support)
- brainstormsessie/topic waarin een ieder die zich geroepen voelt, met idee-en komt, die niet gelijk afgebrand worden (een sluitende oplossing is moeilijk, in elk idee zullen wel gaten zitten), maar eens naast elkaar gezet en dan kijken of we daar een (best) werkende oplossing uit kunnen brouwen

Je (een beetje) kennende, weet ik zeker dat je ook naar een oplossing wil, laten we eens kijken of we dat of iets kunnen bereiken.
Wietze Janse