Hoofdmenu

Koraalzwam

Gestart door RENATE, april 27, 2006, 22:01:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

RENATE

Beginner heeft hulp nodig........

Ik kom uit op de asgrauwe koraalzwam.....klopt dit ??(voor alle drie)

Ze stonden allemaal binnen een paar vierkante meter...

Bedankt,

Renate
Groeten van Renate

RENATE

Groeten van Renate

RENATE

Groeten van Renate

Cees Veenema

Hallo Renate,

Naar mijn idee een Witte of een Rimpelige, wacht maar rustig af de echte deskundigen komen nog wel.
Ik vind het wel leuk om zo nu en dan ook een gokje te wagen.
Groet,

Cees

Arno van Stipdonk

Ik ga voor de witte koraalzwam. Rimpelige koraalzwam is iets meer knotsvormig en de asgrauwe groeit meer vanuit een korte stam. Op foto 2 is te zien dat deze meer van onderuit vertakt is.
De eerste foto ziet er wel iets grauwer uit, maar ik durf zo niet te zeggen of het een andere soort is.

Stonden ze toevallig langs een pad of greppel?

RENATE

Ze stonden inderdaad vrij dicht bij een greppel...
De overgang van een stuk bos met vnl. beuken, de greppel, deze exemplaren en dan een open strook in dit bos begroeid met gras, in die volgorde..

Bovendien is het wel handig om te vermelden dat dit een oudere waarneming is nl. van 15 oktober 2005.... :(  
Groeten van Renate

Arno van Stipdonk

CiteerZe stonden inderdaad vrij dicht bij een greppel...
De overgang van een stuk bos met vnl. beuken, de greppel, deze exemplaren en dan een open strook in dit bos begroeid met gras, in die volgorde..
Dan ga ik voor Witte koraalzwam. Deze soort groeit vaak in groepen en vaak langs paden en greppels.

Cees Veenema

#7
Hallo Arno,

Ik ben het met je eens  vooral op basis van de middelste foto denk ik ook Witte koraalzwam.
Groet,

Cees

RENATE

:rolleyes: Dank jullie wel,

Ik zal nog wel vaker hulp in gaan roepen....
Had al wat waarnemingen ingevoerd die ik ook niet op "zeker" durf te zetten qua determinatie..

Groeten van Renate

Arno van Stipdonk

Graag gedaan! :)
We zien de andere onzekere soorten wel verschijnen.