Hoofdmenu

Hippe vogels

Gestart door marijn, september 26, 2008, 21:33:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

teunvankessel

Yeah, vrouwen die vogelen! B)  
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

Sjoerd v Wierst

Dat is de toekomst.  
Sjoerd van Wierst,

Tussen de 12 en 25?
De natuur in?
Kom mee!! JNM

BramtK

CiteerNou ja jong.. alweer 25.. maar vogel altijd met mijn buurmeisje, die is 21.
Leuk om te lezen, het lijkt inderdaad wel eens of we een van de weinige zijn van onze leeftijd en we doen ons best om niet te veranderen in het type geitenwollen sokken!

Groetjes, Debby
Aha, kan ik jullie zaterdag bij De Nek hebben gezien!?

Zulke vogelaars moeten we meer hebben, zeker geen geitenwollensokken-typen jongens! Maar zo kan 'ie wel weer, foei!  

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

DanielS

CiteerEn dat er geen jonge vogelaars zijn, klopt helemaal niets van :P !
Haha :gap:
Ik ben nu 13, en er zijn er zoveel van 16 ofzo.

Lasse
15 hiero ;)
Daniel

Debby Doodeman

Citeer
Aha, kan ik jullie zaterdag bij De Nek hebben gezien!?
Ja dat klopt! En wie was jij? Want er waren een heel aantal vogelaars..  

Papavertje

#35
Citaat van: TjeerdBurger,Sep 28 2008, 21:02 PM
Nan, stuur maar een leuke foto op, is misschien wel iets voor onze twitch-bitch 2009 kalender  ;)

p.s. Redmar, ik kon niet bij t interview zijn helaas... [/QUOTE]
Komt voor de bakker! :duim:

En Inge, ik ben 22, dus er zijn zeker jonge vrouwen die vogelen! Al vind ik vrouw voor mij al zo oud klinken haha ;)

P.s. Ik ben trouwens totaal geen Twich-bitch hoor..
Groetjes,

Nan

Sjouke Scholten

Ben zelf 23, maar hier in de omgeving(Friesland) zijn niet veel jongeren die vogels kijken. Daarom vindt ik het leuk dat de jongeren eens onder de aandacht komen van vogelend NL.
En vooral van het imago afkomen lijkt mij een goed punt.

Nogmaals: puik werk, en misschien tot ziens in het veld o.i.d
Met Vriendelijke Groeten,

Sjouke Scholten
Bakkeveen




BramtK

CiteerJa dat klopt! En wie was jij? Want er waren een heel aantal vogelaars..
Hmm... Dat weet je vast niet meer, ik stond die gors te digiscopen en was samen met een vriend. Wij beiden ook nog best jong (vooral die vriend) en (vooral die vriend) geen geitenwollen-sokken. Inderdaad veel mensen daar zeg!

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

Jan Harteman

CiteerBen zelf 23, maar hier in de omgeving(Friesland) zijn niet veel jongeren die vogels kijken. Daarom vindt ik het leuk dat de jongeren eens onder de aandacht komen van vogelend NL.
En vooral van het imago afkomen lijkt mij een goed punt.
Ikke 24 trouwens :)

Hebben alle hier aanwezige jongeren zich al aangemeld bij de Waarneming.nl hyves...?!
http://waarnemingpuntnl.hyves.nl  

Jeroen Nagtegaal

Allemaal potenciele Jeugdbonders?
Bij de JNM zitten vele vogelaars tussen de 12 en 25.
Ik denk dat ik met een schatting van 80 jongelui die aan vogels doet nog voorzichtig ben. Ik ben er bijvoorbeeld ook één van met 19 jaar.

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Johnny de Zeeuw

best veel vogelende jongeren denk ik zo wel zeker hier in de buurt ik (17) dn lasse nog, iemand van 24 een paar dorpjes verderop en een schoolvriend van me heeft nu ook al een telescoop en camera gekocht en is al aardig ethousiast aan het worde
gr johnny  

Thijs Fijen

CiteerAllemaal potenciele Jeugdbonders?
Bij de JNM zitten vele vogelaars tussen de 12 en 25.
Ik denk dat ik met een schatting van 80 jongelui die aan vogels doet nog voorzichtig ben. Ik ben er bijvoorbeeld ook één van met 19 jaar.
Binnen de JNM?? Dacht het niet! Actieve vogelaars zijn er niet veel (helaas).. Wel veel die af en toe vogels kijken, dat wel.
Thijs Fijen

Debby Doodeman

Citeer
Hmm... Dat weet je vast niet meer, ik stond die gors te digiscopen en was samen met een vriend. Wij beiden ook nog best jong (vooral die vriend) en (vooral die vriend) geen geitenwollen-sokken. Inderdaad veel mensen daar zeg!

Bram
Jawel, jullie herinner ik me nog wel! Voor de rest alleen maar vogelaars die alleen kwamen zover ik weet en iderdaad de meeste ook een stukje ouder..

Groetjes, Debby  

Jan Harteman

Trouwens, ik heb ook een aantal collega's die fanatiek vogelen... waarvan een 24 jaar, een 21 jaar en een 20 jaar. Maargoed, deze collega's hebben (net als ik) toch al een grote voorliefde voor de natuur.  

Sjoerd v Wierst

Hier in Huizen is het relatief rustig met Subadulte vogelaars. Weet er maar een paar.  
Sjoerd van Wierst,

Tussen de 12 en 25?
De natuur in?
Kom mee!! JNM

RutgerW

Binnen de NJN een stuk of 10 tamelijk fanatieke, waarvan er 5 echt een beetje hun best doen.
Met vriendelijke groet,

Rutger Wilschut

Mijn Birding blog

Christian

CiteerHier in Huizen is het relatief rustig met Subadulte vogelaars. Weet er maar een paar.
In het Gooi is het überhaupt rustig qua jonge vogelaars
Christian Brinkman

Guus Peterse

Allemaal rustige oude mannen daar die op de bank een kopje thee zitten te drinken.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Tinok

33 is zeker al te oud om nog als jonge vogelaar te boek te staan he :(
We (mijn man en ik) vogelen wel pas een jaar fanatiek, maakt ons dat dan ook geen jonge vogelaars? :angel:
Overigens in mijn leeftijdsgroep is iedereen druk met gezin enzo dus die hebben helemaal geen tijd voor vogelen helaas (want het is super leuk zo buiten zijn)
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

TjeerdBurger

Ach jonge of oude vogelaars, het maakt allemaal niet zo heel veel uit, als je dr maar plezier in hebt. Wat wel mooi zou zijn is wat meer natuur en milieu bewustzijn bij de jeugd, er zijn maar weinigen die echt naar buiten gaan en af en toe een natuurgebied in lopen. Eigenlijk zouden organisaties zoals de Wildzoekers, de JNM en de NJN veel sterker en groter moeten zijn zodat meer jongeren worden bereikt. Het grote voorbeeld blijft de Belgische JNM met zo'n 2500-3000 leden. Maar zij krijgen dan ook veel geld van de overheid. Ze organiseren wel heuse twitch-kampen!

Twitchweekend in't Zeebrugse 10-12 oktober

Zit de jaarlijst in het slop na enkele saaie zomermaanden?
Zin om er nog eens een écht zware soort uit te halen?
Niet getalmd dan! Wij bieden u een gans weekend die-hard vogels kijken.


maar goed, dit wijkt wellicht een beetje af van het topic..

Christian

CiteerAllemaal rustige oude mannen daar die op de bank een kopje thee zitten te drinken.
Minstens zo gezellig Guus, minstens zo gezellig  :)  
Christian Brinkman

JohanvantBosch

Citeerwel heuse twitch-kampen!
... blijven zeker niet zo lang op 1 plek....  :gap:  

Geert-Jan Kroon

#52
Citeer
CiteerHier in Huizen is het relatief rustig met Subadulte vogelaars. Weet er maar een paar.
In het Gooi is het überhaupt rustig qua jonge vogelaars
Tja.. Ik ben net weer een beetje begonnen, gaan we verhuizen :gap: . De gemiddelde vogelaarsleeftijd in Houten en omg. omlaag halen :P
Groet,

Geert-Jan Kroon

j.steenbergen

Welkom in Houten, en dat je maar veel leuks mag ontdekken! Dan geniet ik graag even mee.  
Jeroen Steenbergen

Jelle Aalders

Citeer
CiteerBen zelf 23, maar hier in de omgeving(Friesland) zijn niet veel jongeren die vogels kijken. Daarom vindt ik het leuk dat de jongeren eens onder de aandacht komen van vogelend NL.
En vooral van het imago afkomen lijkt mij een goed punt.
Ikke 24 trouwens :)

Hebben alle hier aanwezige jongeren zich al aangemeld bij de Waarneming.nl hyves...?!
http://waarnemingpuntnl.hyves.nl
Net aangemeld bij de Hyves. Ik ben zelf 16 en ook redelijk fanatieke vogelaar :D
Met vriendelijke groet,

Jelle Aalders

twitter.com/jelleaalders

TjeerdBurger

voor de degenen die het artikel nog niet hebben gelezen, het staat nu op de website

Sjoerd v Wierst

Ja inderdaad een leuk artikel. jammer dat je er niet bijstaat Tjeerd! Hoop dat je nog wat gezien had op je vakantie  :grin:
Sjoerd van Wierst,

Tussen de 12 en 25?
De natuur in?
Kom mee!! JNM

Tim de Boer

CiteerAch jonge of oude vogelaars, het maakt allemaal niet zo heel veel uit, als je dr maar plezier in hebt. Wat wel mooi zou zijn is wat meer natuur en milieu bewustzijn bij de jeugd, er zijn maar weinigen die echt naar buiten gaan en af en toe een natuurgebied in lopen. Eigenlijk zouden organisaties zoals de Wildzoekers, de JNM en de NJN veel sterker en groter moeten zijn zodat meer jongeren worden bereikt. Het grote voorbeeld blijft de Belgische JNM met zo'n 2500-3000 leden. Maar zij krijgen dan ook veel geld van de overheid. Ze organiseren wel heuse twitch-kampen!

Twitchweekend in't Zeebrugse 10-12 oktober

Zit de jaarlijst in het slop na enkele saaie zomermaanden?
Zin om er nog eens een écht zware soort uit te halen?
Niet getalmd dan! Wij bieden u een gans weekend die-hard vogels kijken.


maar goed, dit wijkt wellicht een beetje af van het topic..
ja maar dat komt ook doordat er veel meer aan milieu gedana wordt en dat soort dingen, daarnaast is de cultuur in belgie ook heel anders....
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl

bobofoto

Mannen een geweldig stuk om te lezen en ook om te zien dat zeldzame vogels door dit soort vreemde vogels worden nagejaagd. :lol:
Vooral blijven doen....... :duim:  
met vriendelijke groet,
Boudewijn

dagverslagen op mijn  vogelblog via www.vogels.boboair.nl

Adri Clements

Als ik het woord rectivicaties nog even mag rectificeren in rectificaties? :D
Mooi artikel overigens. Leuk om na een dagje westkapelle nog even door te lezen :duim:  
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's