Hoofdmenu

mini kevertje

Gestart door MarjoSmeets, september 22, 2008, 19:17:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

MarjoSmeets

Zondag zat dit kevertje van 2-3mm bij ons in de tuin op een blad van een beukenstruikje. Wie kan me helpen met de naam?
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

MarjoSmeets

#1
Niemand een idee? Misschien is hij op deze foto gewoon te klein, daarom heb ik nog maar een uitvergroting van hem gemaakt. Ik hoop alleen dat hij nu niet te grof is om iets te kunnen zien  :D Het lijkt mij trouwens dat hij aan de achterste poten dikke dijbenen heeft, of is dit wat anders?
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

beetlestitch

#2
misschien een chrysomelide uit de aardvlooien omgeving. daarbij eens zoeken kan misschien het genus opleveren. dit is maar een idee. groeten toon.
Toon Keukelaar

MarjoSmeets

Deze slechte foto's had ik al in de prullenbak gestopt, maar misschien dat ze toch nog kunnen helpen.
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

MarjoSmeets

Ow, ik heb intussen al een antwoord gekregen! Bedankt Toon, nu heb ik tenminste een richting om in te zoeken! Ik wist helemaal niet wáár te beginnen!  
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo