welke scoop?

Gestart door Folkert Jan, augustus 25, 2008, 12:49:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tim Asbreuk

CiteerNa jaren met een Swift telescoop gewerkt te hebben heb ik sinds kort de Kowa TSN 883 deze vergeleken met de Swarovky HD80 maar vooral op grotere vergroting bv 40 tot 60x vind ik hem veel mooier.
kijk maar eens op de links
http://www.livingbird.org/netcommunity/bbi...peChart2008.pdf
of de test van de telescoop op de site van de Twense vogel werk groep
http://tvwg.nl
Zelf heb ik de telescoop bij Henk van Heek in Wierden gekocht deze geeft goed de gelegenheid meerdere scoops naast elkaar te bekijken.
Scoop met 20-60 oculair en tas was €1925,-

Gerrit, ik heb mijn kijker ook bij van Heek gekocht en wil nu ook een telescoop. Is dit de prijs van de 883 en is dat ook met statief?
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

lommert

#31
Tim, misschien heb je wat aan deze info. De Kowa TSN-883 + oculair 20-60x is bij Foto Rooymans te Budel te koop met tas en statief (Swarovski + kop) voor 2100 euries. Scoop meen ik alleen kost 1948. Ik heb hem laatst ook aangeschaft en hij bevalt prima. Schitterend beeld.
Vriendelijke groet,

Joost Lommen

Tim Asbreuk

en het statief, stabiel genoeg voor eventueel digiscoping. (staat nu nog niet op de verlanglijst maar in de toekomst misschien)
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

Sjoerd v Wierst

Ik heb nog steeds een echte Optolyth TBS 80. Met hd fluorite lens uit West-Duitsland. Topding, doet t nog steeds prima, maar zo langzamerhand wordt het toch tijd om een opvolger te aan te stellen. Ach ja,zoveel wensen, maar zo weinig geld.  :D  
Sjoerd van Wierst,

Tussen de 12 en 25?
De natuur in?
Kom mee!! JNM

Alex Kwak

#34
CiteerTopding, doet t nog steeds prima, maar zo langzamerhand wordt het toch tijd om een opvolger te aan te stellen.
Als het een topding is, waarom dan toch een andere?

Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!